رنگ آمیزی

طرح‌های جدید رنگ آمیزی ساختمان

طرح‌های جدید رنگ آمیزی ساختمان

طرح‌های جدید رنگ آمیزی ساختمان
آیا شما هم به دنبال انتخاب یک طرح جدید و متفاوت برای رنگ آمیزی ساختمان خود هستید؟ اگر علاقه دارید تا با تاثیرات رنگ و نحوه اجرای آن آشنا شوید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

تاریخ: 1399/1/1

رنگ آمیزی جالب و جذاب دیوارها و سقف ساختمان تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل دارد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از تخصص تیمی حرفه‌ای و داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان همواره بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند.

رنگ آمیزی جذاب ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان

رنگ‌ها همیشه نقشی مهم و اساسی را در تمام مراحل زندگی انسان از کودکی تا به حال ایفا کرده‌اند. تاثیر رنگ‌ها و انتخاب رنگ مورد علاقه هر شخص از همان دوران نوزادی در زندگی فرد اتفاق می‌افتد و این علاقه ممکن است در تمام طول زندگی شخص یکسان بماند یا با توجه به شرای تغییر کند. شناخت روانشناسی رنگ‌ها در زندگی انسان تاثیر بسزایی را در زندگی انسان و روحیات هر شخص دارد. همین موضوع باعث شده است تا انسان به ترکیب رنگ‌های جدید و طرح‌های جدید رنگ آمیزی ساختمان علاقه نشان دهد.

رنگ آمیزی جدید و متفاوت ساختمان

تاثیر رنگ در مقدار انرژی خورشیدی جذب شده

نکته جالبی که در مورد رنگ‌های داخلی و خارجی ساختمان وجود دارد، این است که رنگ‌های مختلف دارای قدرت جذب نور متفاوتی نیز هستند و همین امر در مقیاس کوچکی بر گرمای فضای داخلی خانه نیز تاثیرگذار است. پس از طلوع آفتاب و زمانی که پرتوهای آفتاب به طور مستقیم از سطوح دیگر منعکس یا از آسمان ساطع ‌شود، دمای سطوح خارجی دیوارها به نسبت پرتویی که دریافت و جذب می‌کنند، افزایش می‌یابد.

استنسیل چیست

اگر سطحی به رنگ روشن باشد، مقدار حرارت جذب شده در آن سطح در اثر دریافت پرتو آفتاب کم است و درجه حرارت هوای پیرامون آن سطح تاثیر بیشتری در حرارت تولید شده در آن سطح دارد. ولی وقتی رنگ یک سطح خارجی تیره باشد، تاثیر تابش آفتاب در حرارت تولید شده در آن بسیار بیشتر از تاثیر درجه حرارت هوای پیرامون آن سطح است. ترکیب رنگ نقاشی ساختمان نیز می‌تواند بر این اثر تاثیرگذار باشد.

تاثیر رنگ آمیزی

طرح‌های جدید رنگ آمیزی ساختمان

علاقه انسان به زیبا بودن محیط اطراف خود باعث شده است تا این ذوق و سلیقه را نیز وارد حوزه رنگ آمیزی محل زندگی خود نیز بکند. استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف رنگ آمیزی بدنه و سقف ساختمان گویای همین موضوع است. بهترین ایده‌های دکوراسیون داخلی همواره شامل استفاده از رنگ در دکور خانه می‌باشد. حال می‌توان با استفاده از ابزار و روش‌های گوناگون، طرح‌های جدید نیز ایجاد کرد.

برای مثال می‌توان یک طرح زیبا که برای دیوارهای منزل نیز مناسب می‌باشد را انتخاب و سپس همان طرح را در تعداد زیاد به اندازه یک سطح مشخص از دیوار درآورد. سپس همان طرح دلخواه را می‌توان به وسیله شابلون و استفاده از رنگ‌های جدید و مدرن ساختمانی بر روی سطوح دیوار ایجاد کرد. بعد از گذشت یک مدت زمان می‌توان به منظور ایجاد تنوع نیز طرح را تعویض کرد.

ابزار جدید رنگ آمیزی ساختمان

تکنیک دیگر در رنگ آمیزی جدید ساختمان شامل استفاده از خطوط راه راه می‌باشد. خطوط راه راه بر روی بدنه ساختمان در صورتی که به شکل عمودی یا افقی باشند، در دید و تصور انسان از طرح تاثیرگذار هستند. خطوط راه راه در حالت عمودی بر روی دیوار باعث ایجاد حس ثبات و سکون می‌شود و یک طرح ثابت و یکسان را ایجاد می‌کند. برعکس آن، خطوطی که به صورت افقی بر روی دیوار ترسیم شده باشند همواره حس حرکت را به شخص القا می‌کند.

طرح راه راه

آیا شما هم به دنبال یک طرح جدید برای رنگ آمیزی ساختمان خود هستید؟ یا علاقه دارید تا با طرح‌های جدید رنگ آمیزی ساختمان آشنا شوید؟ بنابراین، مطالعه مقالات زیر برای شما ضروری است.

enlightenedمزایا رنگ مولتی کالر ساختمان

enlightenedرنگ قابل شستشوی ساختمان

enlightenedراهنمای انواع رنگ ساختمان

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن ایده‌های جدید و منحصر بفرد در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طرح‌های جدید رنگ آمیزی ساختمانانواع رنگ ساختمانیتاثیر رنگ در دکوراسیون داخلیطراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه