طراحی داخلی کلینیک و مطب

طراحی داخلی کلینیک و مطب با هدف ایجاد محیطی امن و قابل اعتماد برای بیماران و فضایی کاربردی و راحت برای پزشکان و پرسنل انجام می شود. در طراحی دکوراسیون کلینیک و مطب بایستی از عناصر و المان هایی استفاده کرد که فضا را آرام و پاکیزه نشان دهد تا مدت زمان انتظار را برای بیماران قابل تحمل تر کند. در دکوراسیون مطب استفاده از متریال های قابل شستشوهم بسیار مهم است چراکه در این مراکز رعایت اصول بهداشتی یک اصل ضروری است ؛ با ما همراه باشید تا با اصول طراحی و اجرای مطب آشنا شوید.

ما باید بتوانیم به بیماری که وارد مطب می شود نیاز است مدتی در اتاق انتظار برای دیدن پزشک وقت صرف کند ، حس آرامش و اعتماد بدهیم بنابراین با شناختی که از روانشناسی رنگ ، نور و سایر عناصر داریم با طراحی صحیح دکوراسیون مطب تلاش می کنیم این محیط را به بهترین شکل ایجاد کنیم.

محیطی که بیمار را به سمت اعتماد به پزشک سوق دهد و حس سلامتی و امید را ایجاد نماید.

ما در ایرانادکور با 15 سال سابقه طراحی و اجرای حرفه ای دکوراسیون داخلی محیط های مختلف در کنار شما هستیم تا تجربه و علم خود و همکارانمان را در زمینه ایجاد فضایی کارآمد و زیبا به شما تقدیم کنیم.

اهمیت طراحی داخلی کلینیک و مطب

طراحی داخلی کلینیک و مطب با طراحی دکوراسیون بقیه فضاها متفاوت است ، ما با افرادی طرف هستیم که قرار است مدتی را با حال نه چندان خوب در محیطی که ما فراهم کرده ایم منتظر بمانند و از طرفی با پزشک و پرسنل که قرار است در این محیط نه چندان شاد کار کنند و ساعاتی از عمر خود را بگذرانند ، تمام هنر ما این است که این مدت را برای بیماران قابل تحمل تر کنیم و برای پرسنل و پزشک کارآمد ، کاربردی تر و راحت تر.

اهمیت طراحی داخلی کلینیک و مطب

عناصر مهم در طراحی داخلی کلینیک و مطب

در این بخش مروری داریم بر عناصری که بر روی دکوراسیون مطب تاثیر گذار هستند :

تاثیر نور در  دکوراسیون کلینیک و مطب

نور همیشه باعث امید و شادمانی است ، تلاش کنید از نور های طبیعی که حس زندگی به انسان می دهد بهره ببرید ، اگر امکان ورود نور طبیعی نبود حتما از نورپردازی حرفه ای استفاده کنید ، نورهای غیر مستقیم که نه آنچنان فضا را روشن کند که چشم را اذیت کند و آنچنان کم فروغ که حس نا امیدی را القا کند.

در مطب پزشکان شما هم به نور عمومی نیاز دارید و هم نور موضعی ، نور عمومی برای فضای اتاق انتظار و نورهای موضعی برای روشن کردن تخت معاینه ، بخش تزریقات و هر بخشی که قرار است عملیات دقیق تری انجام شود ، همچنین نورهای موضعی برای نمایش بهتر آنچه می خواهید بهتر دیده شود نیاز است ، مانند مدارک و مجوز و افتخارات پزشک که بر دیوار زده اید ، نور موضعی برای روشن کردن میز منشی و … .

استفاده از نورهای سفید محض حس نا امیدی را القا می کند اما حس پاکیزگی را هم می دهد ، بنابراین سعی کنید برای سالن انتظار از نورهای ترکیبی سفید و زرد استفاده کنید تا همزمان حس گرما و پاکیزگی را با هم داشته باشید.

تاثیر نور در  دکوراسیون کلینیک و مطب

تاثیر رنگ در طراحی داخلی کلینیک و مطب

رنگ تاثیری عمیق بر دکوراسیون و فضا دارد ، مسلما برای دکوراسیون مطب رنگ های آرامش بخش مانند سبز روشن ، آبی و سفید ، لیمویی و هلویی بهترین انتخاب ها هستند شما می توانید از متریال چوب هم در کنار این رنگ ها استفاده کنید ، رنگ هایی که انتخاب می کنید باید حس پاکیزگی و امید را به بیمار بدهد ، بنفش رنگی اضطراب آور است و خاکستری رنگی نا امید کننده اما برخی از طیف های زرد باعث شادی است و سبز هم که همیشه نماد امید و طراوت است بنابراین تلاش کنید رنگ هایی به کار ببرید که به بیمار حس امید و تازگی بدهد و از رنگ های استرس زا مانند قرمز ، مشکی و نارنجی دوری کنید.

حرفه ای های ایرانادکور شناخت خوبی نسبت به رنگ ها و کاربرد هر طیف رنگی در فضا دارند ، شما می توانید با مشاوران ما صحبت کرده و بهترین رنگ ها را برای مطب خود انتخاب کنید.

متریال مناسب برای طراحی داخلی کلینیک و مطب

در طراحی داخلی کلینیک و مطب متریال باید یک خصوصیت بسیار مهم داشته باشد ؛ قابلیت تمیز کردن بارها و بارها.

مطب یا کلینیکی که ظاهری تمیز و درخشان ندارد حس شفا و درمان را انتقال نمیدهد ، هیچ بیماری در مطب کثیف و بهم ریخته احساس امنیت و اعتماد ندارد ، متریالی که انتخاب می کنید باید قابلیت این را داشته باشد که مدام با مواد شوینده طبیعی و شیمیایی تمیز شود.

انتخاب شیشه می تواند کارساز باشد ، همچنین ما برخی از انواع سطوح فلزی و بعضی متریال های طرح چوب را پیشنهاد می دهیم ، کارشناسان ما در ایرانادکور اشراف کاملی به متریال های بازار دارند و دقیقا می دانند که برای مطب و کلینیک شما از چه موادی استفاده کنند.

بنابراین انتخاب نوع متریال هم برای دیوار پوش و هم کف پوش ها و البته برای تمام المان ها در طراحی داخلی کلینیک و مطب بسیار مهم است.

نقش مبلمان در طراحی داخلی کلینیک و مطب

طراحی داخلی کلینیک و مطب موقعی کامل می شود که شما به جای نشستن بیماران و یا مراجعین اهمیت بدهید ، صندلی های خشکی که بصورت ردیفی بهم چسبیده اند که در اکثر مطب ها میبینیم دقیقا بدترین انتخاب ها هستند ، اگر پزشک حاذقی هستید و مطب شما پر از مراجعه کننده است ، حتما به مبلمان اهمیت بدهید.

انتخاب مبلمان بسته به بزرگی و کوچکی فضا و هارمونی رنگی ان انجام می گیرد ، شما باید مبلمان را از جنسی تهیه کنید که بتوانید کاملا آن را تمیز کنید ، در کلینیک ها و مطب ها همه چیز باید قابل شستشو باشد ، بنابراین می توانید از مبلمان های چرمی و یا چرم مصنوعی بهره ببرید.

نقش مبلمان در طراحی داخلی کلینیک و مطب

امکانات مطب و کلینک ها موضوعی مهم در دکوراسیون

ما در طراحی داخلی کلینیک و مطب می توانیم امکاناتی را برای بیمارانی که منتظر ویزیت توسط پزشک هستند فراهم کنیم و برای مدت زمان انتظار آن ها برنامه هایی ترتیب دهیم، ما در ایرانادکور ایده های خلاقانه ای برای مطب و کلینیک پیاده سازی می کنیم.

می توانید با قرار دادن مانیتورهایی به پخش تصاویر و آهنگ های دلنشین اقدام کنید.

برای بزرگتر ها می توانیم  قفسه و شلف هایی طراحی کنیم و کتابهای کوچکی در آنها قرار دهیم تا بتوانند به مطالعه بپردازند.

پوسترهایی در زمینه تخصصی پزشک که جزئیات زیادی دارند و می توانند برای عده ای جذاب باشند ، مثلا اگر مطب متخصص زنان را در نظر بگیریم ، عکس هایی شگفت انگیز از مراحل جنینی و اگر با مطب دندانپزشکی طرف هستیم تصاویری از انواع دندان ها و نحوه ترمیم آن ها. ما بسته به فضای شما این پوستر ها را طراحی و جایگذاری می کنیم.

در طراحی داخلی کلینیک و مطب درنظر داشته باشید اگر به درمان ویژه خانم هاست می توانیم مکانی هر چند کوچک را برای باز بچه ها اختصاص دهیم طراحی و اجرای چنین فضایی در تخصص ماست.

حتی اگر کلینیک و مطب شما کوچک است باز هم ما می توانیم با طراحی صحیح در گوشه ای از مطب امکاناتی را برای بچه ها در نظر بگیریم.

ایرانادکور همیشه تلاش می کند به جزئیات اهمیت زیادی بدهد و این دلیل تفاوت ما با رقباست ، جزئیات طراحی داخلی کلینیک و مطب شما بسیار مهم است ، اینکه بتوان خدمات درمانی را در کمال آرامش و نظم انجام داد.

طراحی داخلی کلینیک و مطب برای پرسنل

علاوه بر بیماران پرسنل کلینیک و مطب هم هنگام طراحی دکوراسیون مطب مهم هستند ، فضایی کاربردی با امکانات مورد نیاز ، مثلا طراحی شلف ، میز و قفسه و یا پارتیشن هایی که مورد نیاز است در تخصص ماست.

طراحی کانتر منشی

میز منشی در مطب ها و کلینیک ها باید در جایی قرار بگیرد که منشی بتواند دید کاملی بر روی تمام بیماران و درب های ورودی و خروجی داشته باشد ، جایی که در اولین ورود توسط بیماران دیده شود و البته به سرویس های بهداشتی نزدیک نباشد.

مطب پزشکان جایی است که افراد معمولا دوست ندارند اطلاعات بیماری شان فاش شود و در تلاشند تا حد ممکن مشکلات خود را از مراجعین دیگر دور نگه دارند ، از آنجا که این اطلاعات ، عکس ها و مدارک را به منشی تحویل می دهند بنابراین ما در تلاشیم هنگام طراحی داخلی کلینیک و مطب میز منشی را به گونه ای طراحی و جرا کنیم تا بیماران و مراجعین کمترین دید را به فضای داخلی آن داشته باشند.

ضمن اینکه در مورد بیماری های واگیر دار هم باید منشی را ایمن کنیم ، بنابراین برای اینکه حریم خصوصی منشی به لحاظ شخصی و به جهت پرونده های بیماران حفظ شود و سلامت وی هم دچار آسیب نشود باید بتوانید میز یا کانتری طراحی کنیم که تمام این نیاز ها را پوشش دهد.

ما در ایرانادکور در این زمینه حرفه ای هستیم و میزهای کانتر منشی و پرسنل مطب را با بهترین متریال طراحی و اجرا می کنیم.

طراحی کانتر منشی

طراحی اتاق پزشک

اتاق پزشک جایی است که بیشتر روز وی در آننآن طی می شود ،

این اتاق یا فضا باید تمیز ، بسیار شیک و کاربردی باشد.

تلاش کنید بهترین اتاق را به پزشک اختصاص بدهید اتاقی بزرگ که پنجره ای رو به بیرون داشته باشد ، نور کافی بتابد ، جا دار و منظم باشد و به اندازه کافی میز و طبقه و شلف برای وسایل پزشکی در آن تعبیه کنید.

میزهای کلاسیک با شکوه که مدیران عامل شرکت ها استفاده می کنند برای مطب پزشک مناسب نیست چراکه این میز و مبلمان ها بیمار را از پزشک دور می کند و بیمار با پزشک خود احساس راحتی و یکدلی ندارد که بتواند مشکل خود را بدون خجالت و بدون ترس بیان کند ، پزشکی که پشت میز مجللی از چرم و چوب زرشکی با خطوط طلایی نشسته به نظر می رسد که نمی تواند حال بد بیمار را درک کند. بنابراین میزی طراحی کنید که مناسب پزشک با تخصص وی باشد و اگر وسایل زیادی برای معاینه و تشخیص نیاز است طراحی را به گونه ای پیش ببرید که بهترین دسترسی را داشته باشد.

در اتاق پزشک می توان از گیاهان طبیعی برای تزئین بهره برد و یا آکواریومی کوچک که باعث ایجاد آرامش و تمرکز شود.

ما به عنوان دکوراتور باید بتوانیم با طراحی صحیح تمرکز پزشک را بالا نگه داریم تا تصمیمات بهتری برای روند درمان بگیرد.

این کار را با طراحی صحیح اتاق پزشک همراه با عناصر صحیح دکوراتیو می توانیم انجام دهیم. انتخاب رنگ هایی خنثی و طرح هایی از طبیعت می تواند کمک کننده باشد.

ایرانادکور نامی معتبر در طراحی داخلی کلینیک و مطب در جنوب ایران است ، مشاوران و کارشناسان حرفه ای ما آنچه شما نیاز دارید را می دانند و مو به مو اجرا می کنند ، کافیست پس از تحقیق به ما اعتماد کنید و در فضایی که در ذهن داشتید کار کنید.