طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری هنر ایجاد محیطی کارآمد، انگیزشی و متناسب با نیازهای سازمان و کارکنان است که هر اداره و سازمانی به آن نیاز دارد ، تأثیرگذاری بر عملکرد و بهره‌وری کارکنان، نتیجه طراحی دکوراسیون اداری به صورت صحیح و حرفه ای است. طراحی دکوراسیون اداری یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند بر تمرکز کارکنان تأثیرگذار باشد. درست است که شما محیطی شیک و زیبا می سازید تا در چشم مشتریان بهتر جلوه کنید اما یک دکوراسیون اداری مناسب می‌تواند محیطی برای مدیران و پرسنل فراهم کند تا با کیفیت بهتری کار کنند و وظایف خود را پیش ببرند.

اگر می‌خواهید محیط کار خود را به محیطی آرام و دوست داشتنی تبدیل کنید و اگر می‌خواهید راندمان کارکنان خود را افزایش دهید و روحیه آنها را بهبود بخشید با ما در ایرانادکور تماس بگیرید.

ما بیش از 15 سال است که در شیراز و جنوب ایران بهترین خدمات طراحی دکوراسیون اداری و سازمانی را ارائه داده ایم و شناخت خوبی نسبت به تمام جنبه های آن داریم.

شما باید بتوانید محیطی امن ایجاد کنید که کارکنان در آن احساس راحتی، آرامش کنند و خلاقیت داشته باشند و همچنین بتوانند تمام ابزار ها و وسایل خود را بصورت بسیار کاربردی به کار ببرند. مدیر بتواند مدیریت و نظارت داشته باشد و کارکنان هم بتوانند ساعاتی از عمر خود که در محل کار هستند را بخوبی طی کنند و نتیجه نزدیک شدن به هدف اداره یا سازمان باشد!

مفهوم طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری شامل انتخاب مبلمان، تجهیزات، رنگ‌ها، نورپردازی و سایر عناصر محیطی است که ما در ایرانادکور به آن اشراف داریم.

یک دکوراسیون اداری مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • کارآمدی: دکوراسیون اداری باید به گونه‌ای طراحی شود که کارکنان بتوانند به راحتی و با سرعت به وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اینکه هر وسیله ای می خواهند مجبور باشند از سر جایشان بلند شوند و یا دقایقی به دنبال آن بگردند وقت آن ها را تلف خواهد کرد.
  • انگیزشی: دکوراسیون اداری باید محیطی را فراهم آورد که صبح ها افراد با انگیزه به محیط کارشان وارد شوند و نه اینکه در طول مسیر به این فکر باشندکه الان وارد محیطی دلگیر و تکراری می شوند و باید ساعات زیادی آن را تحمل کنند.
  • متناسب با نیازهای شغلی: ما در ایرانادکور بر این باوریم که طراحی دکوراسیون اداری باید متناسب با نیازهای شغلی کارکنان انجام شود ، بنابراین همیشه با افراد گفتگو می کنیم و مو به مو نیاز های آن ها را در نظر می گیریم.
  • متناسب با روحیات و سلیقه کارکنان: دکوراسیون اداری باید متناسب با روحیات و سلیقه کارکنان طراحی شود ، سلیقه در دکوراسیون حرف اول را می زند ، پرسنل اداره قرار است در این فضا کار کنند بنابراین ما همیشه پیش از طراحی و اجرا با کارکنان اداره و یا سازمان مربوطه صحبت می کنیم و تلاش می کنیم با آگاهی کامل از مجموعه سلایق آن ها بهترین محیط کاری را فراهم آوریم.
  • متناسب با بودجه سازمان: هزینه طراحی دکوراسیون اداری باید با بودجه سازمان متناسب باشد. مسلما هر چه بیشتر بودجه برای دکوراسیون در نظر گرفته شود دست ما هم برای طراحی و اجرا باز تر است و می توانیم از متریال های با کیفیت و موارد خلاقانه بیشتری استفاده کنیم.
مفهوم طراحی دکوراسیون اداری

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دیزاین داخلی ادارات معمولا رسمی و عمومی است ، شاید این طراحی آسان به نظر برسد اما پیچیدگی های خاص خود را دارد.

در طراحی دکوراسیون اداری، باید به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر توجه شود:

  • به بهبود تمرکز و بهره‌وری کارکنان کمک کند.
  • انگیزه کارکنان را افزایش دهد.
  • احساس آرامش و رضایت شغلی کارکنان را افزایش دهد.
  • استرس و خستگی کارکنان را کم کند.
  • مراجعین و مشتریان را در نظر گرفته و آرامش و رفاه آن ها را نیز فراهم آورد.
  • به مراجعین حس موفقیت اداره یا شرکت در زمینه شغلی شان القا کند.
  • مسیر های درستی برای رفت و آمد مراجعین تعبیه نماید و آن ها را از سر درگمی نجات دهد.
  • بهترین ارتباط بین مراجعه کنندگان و کارمندان را به لحاظ ارتباط فردی و امنیت افراد ایجاد کند.
  • محرمانگی اطلاعات اداره و سازمان حفظ شود.

عناصر مهم دکوراسیون اداری

در طراحی دکوراسیون اداری عناصر زیادی را باید مد نظر قرار داد ، همکاران حرفه ای ما در ایرانادکور با آگاهی دقیق از این عناصر بهترین محیط کاری را برای شما فراهم خواهد کرد. در این زمینه عناصر می توانند باعث بهبود محیط کاری شوند:

  • استفاده از گیاهان و گل‌ها: گیاهان و گل‌ها می‌توانند به بهبود کیفیت هوا و ایجاد محیطی آرامش‌بخش در محیط کار کمک کنند. هر فردی با نگاه کردن به گلدانی زیبا حس طراوت و شادی را درون خود درک خواهد کرد، ضمن اینکه نگهداری و رسیدگی روزانه به گلدان ها می تواند فراغتی کوتاه برای کارمندان ایجاد کنند و حس مفید بودن و زنده بودن را به آنها بدهد.
  • استفاده از نور طبیعی: همیشه تابش نور طبیعی می‌تواند به بهبود خلق و خو و افزایش بهره‌وری  ما انسان ها کمک کند ، خصوصا اگر ساعات زیادی قرار است در محل کار باشید ، گاهی در و دیوار اداره را تنگ و فشرده احساس می کنید ، تابش نور طبیعی از پنجره ای رو به بیرون این احساس خفگی را در محیط های کاری کاهش می دهد ، بنابراین ما همیشه در تلاشیم تا از پنجره ها بیشتر استفاده کنیم و بر روی آنها پرده های ضخیم نصب نکنیم.
  • استفاده از رنگ‌های مناسب: رنگ‌ها تاثیر عمیقی بر روان کارکنان یک اداره می توانند داشته باشند ، همیشه نباید ادارات و سازمان ها محیط هایی باشند که رنگ ها اجازه ورود به آن را نداشته باشند. استفاده از رنگ‌های روشن و شاد می‌تواند محیطی شادتر و دوست داشتنی تر را برای کارکنان فراهم کند.
  • استفاده از مبلمان و تجهیزات مناسب: مبلمان و تجهیزات اداری عناصری بسیار مهم هستند و باید متناسب با نیازهای پرسنل و مراجعین و همچنین روحیات و سلیقه آنها انتخاب شوند. استفاده از مبلمان و تجهیزات راحت و ارگونومیک می‌تواند به کاهش خستگی و افزایش بهره‌وری کارکنان کمک کند. و سلامت آن ها را حفظ کند ؛ کارمندی که خسته نیست قطعا بهتر و بیشتر می تواند کار کند.
  • استفاده از عناصر هنری: عناصر هنری می‌توانند بر محیط سرد و خشک اداری تاثیر بسیار مطلوبی داشته باشند ، تابلو های هنری زیبا ، نوشته های خوشرنگ ، نقاشی ها و طراحی های دلنشین می توانند برای لحظاتی چشم خسته کارمند را به خود جلب کرده و آرام کنند. توصیه می کنیم از المان های ارزان قیمت استفاده کنید تا بتوانید هر از چند مدتی یکبار آن را تعویض کرده و محیط کاری را تازه تر کنید.

طراحی فضای اداری با توجه به برند سازمان

برندینگ امروزه در بسیاری از مشاغل موضوع روز است و رقابت با برندینگ گره می خورد.

یکی از نکاتی که ما در ایرانادکور همیشه به آن بها می دهیم و در طراحی فضای اداری به آن توجه می کنیم، برند سازمان است. برند سازمان، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ارزش‌هایی است که یک سازمان را از سایر سازمان‌ها متمایز می‌کند. طراحی فضای اداری می‌تواند به تقویت برند سازمان کمک کند.

در طراحی فضای اداری با توجه به برند سازمان، باید به نکات زیر توجه داشت:

استفاده از عناصر بصری مرتبط با برند سازمان: این عناصر می‌توانند شامل لوگوی سازمان، رنگ‌های سازمانی، و سایر نمادهای برند سازمان باشند.

ایجاد فضایی که منعکس‌کننده ارزش‌های سازمان باشد: فضای اداری باید محیطی را فراهم کند که با ارزش‌های سازمانی، مانند خلاقیت، نوآوری، یا مشتری‌مداری، همسو باشد. بنابراین لازم است با مدیران مجموعه در این خصوص صحبت کنیم تا بدانیم اهداف والای آن سازمان چیست!

ایجاد فضایی که حس هویت سازمانی را در کارکنان تقویت کند: کارکنان باید احساس کنند که در محیطی کار می‌کنند که با ارزش‌ها و اهداف سازمانی آنها همسو است. حتی شاید تا کنون ندانند که اهداف سازمانشان چیست ما با طراحی صحیح دکوراسیون این موضوع را به همه معرفی می کنیم.

با توجه به این نکات، می‌توان فضای اداری را به گونه‌ای طراحی کرد که علاوه بر کارآمدی و ایمنی، محیطی شاد، انگیزشی و منعکس‌کننده برند سازمان باشد.

در ادامه، به چند نمونه از نحوه طراحی فضای اداری با توجه به برند سازمان اشاره می‌کنیم:

  • یک سازمان فناوری‌محور می‌تواند از عناصر بصری مدرن و مینیمالیستی در طراحی فضای اداری خود استفاده کند. نگاهی صنعتی و شیک به فعالیت ها!
  • یک سازمان خلاق می‌تواند از عناصر بصری رنگارنگ و غیرمتعارف در طراحی فضای اداری خود استفاده کند که شاید در دید اول عجیب و غریب باشد!
  • یک سازمان مشتری‌محور می‌تواند از عناصر دیداری آرامش‌بخش در طراحی فضای اداری خود استفاده کن خصوصا هر جا که قرار است انتظاری در کار باشد و یا پرداختی صورت گیرد.

در طراحی فضای اداری با توجه به برند سازمان کارکنان باید احساس کنند که در محیطی کار می‌کنند که با نیازها و ترجیحات آنها همسو و همدل است.

ما در ایرانادکور در کنار شما هستیم تا با ارائه تخصصی ترین خدمات طراحی دکوراسیون اداری و سازمانی بهترین محیط کاری برای مدیران ، کارکنان و مراجعین را فراهم آوریم. در این مسیر از علم ، تجربه و آخرین نرم افزارهای روز دنیا بهره می بریم و با شناخت مناسب و کاملی که به مصالح و متریال بازار داریم بهترین ها را با توجه به نیاز ، سلایق و ترجیحات شما بکار میگیریم.

دعوت می کنیم صفحه طراحی دکوراسیون تجاری را هم در همین وب سایت ببینید و با فعالیت های ما در زمینه دکوراسیون تجاری هم آشنا شوید.