مقالات تخصصی معماری

چگونه بهترین دکور مغازه را داشته باشیم؟

چگونه بهترین دکور مغازه را داشته باشیم؟

آیا تا به حال خوب اندیشیده اید که مغازه هایی با اجناس مشابه چرا فروششان تا این حد متفاوت است؟ یکی از پاسخ های مهم ، توجه به دکوراسیون و چیدمان داخلی مغازه است ، در این مقاله از ایرانادکور ، می خواهیم بدانیم که چگونه بهترین دکور مغازه را داشته باشیم؟

آیا تا به حال خوب اندیشیده اید که مغازه هایی با اجناس مشابه چرا فروششان تا این حد متفاوت است؟ یکی از پاسخ های مهم ، توجه به دکوراسیون و چیدمان داخلی مغازه است ، در این مقاله از ایرانادکور ، می خواهیم بدانیم که چگونه بهترین دکور مغازه را داشته باشیم؟

enlightened در مقاله دیگری در همین سایت می توانید طراحی دکور مغازه در شیراز را بخوانید که در آن با اصول کامل طراحی دکور انواع مغازه ها ، نورپردازی ، سیرکولاسیون ، انتخاب بهترین چیدمان و بسیاری موارد جذاب دیگر آشنا می شوید.

enlightened توصیه می کنیم مقاله دکوراسیون فروشگاهی در شیراز از طراحی تا اجرا را نیز بخوانید و نکات و اطلاعات بسیار مهم و جالبی در این زمینه را کسب کنید.

در اين مقاله تلاش خواهیم کرد تا چند نکته کلیدی و مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون مغازه را خواهیم گفت و مهم‌ترین نکته‌ای که در طراحی دکوراسیون مغازه در واقع توجه به دکوراسیون و اهیمت دادن به جزئیات آن است.

دکوراسیون مغازه

هنر ما باید این باشد که مشتری به مغازه دعوت شود ، زمان بیشتری بماند ، همه اجناس را براحتی ببیند و دسترسی داشته باشد ، از بودن در مغازه لذت ببرد تا در نهایت ، خرید ، اتفاق بیافتد!

اهمیت ویترین در دکوراسیون مغازه

ویترین دعوتنامه فروشگاه شما به مشتری است و تعیین می‌کند مشتری به داخل مغازه شما خواهد آمد يا رد خواهد شد. مشتریان بر اساس اجناسی که در پشت ویترین چیده شده و نکات ظریفی که در این چیدمان رعایت شده قضاوتی کلی در مورد اجناس داخل مغازه پیدا میکنند ، پس باید بسته به مخاطب و مشتری های اجناسی که داریم به لخاظ سن ، جنسیت ، سطج اجتماعی ، قیمت و بسیاری فاکتور های دیگر بتوانیم برترین چیدمان را نسبت به رقبا داشته باشیم و بهترین طراحی ویترین را ارائه دهیم طوریکه از 70 درصد مغازه هایی که همان کالا را دارند بهتر باشیم.

دکوراسیون مغازه

تاثیر ورودی مغازه بر مشتری

اولین قسمتی است که مشتری با آن رو به رو خواهد شد ، ورودی مغازه است که گاهی از بیرون هم این ورودی نمایان است و حتی می تواند جزئی از ویترین به حساب بیاید ، حتما برای شما هم پیش آمده که به جای نگاه کردن به ویترین وقتی نگاهی گذرا به داخل مغازه کرده اید ، اجناسی که همان ابتدای فروشگاه خودنمایی می کردند ، شما را به سمت داخل مغازه کشیده اند.

5 تا 15 قدم اول مغازه ، بسته به بزرگی و کوچکی آن می تواند محیطی بسیار مهم برای فروش باشد. این است که توجه به اجناس چیدمان شده ، نورپردازی این بخش ، فروشنده های حرفه ای ، مطلع ، مهربان و خوش برخورد در این قسمت می تواند فروش شما را افزایش دهد.

دکوراسیون مغازه

راز چیدمان موفق در فروشگاه

اصول چیدمان فروشگاه همیشه تاثیر عمیقی بر تجربه مصرف کننده خواهد داشت. خرید حضوری تجربه ای است که با چیدمان زیبا ، موسیقی دل انگیز ، بوی خوش و طرز برخورد فروشنده شروع می شود و با به یادگار ماندن این خرید ، ادامه می یابد چراکه مشتری دفعه بعد هم ترجیح می دهد از فروشگاهی با تجارب خوب خرید کند.

مشتری باید بعد از ورود به فروشگاه مسیر مشخص و به دور از سردرگمی داشته باشد و محصولات گروه بندی شده و در دسترس باشند و مشتری احساس خوشایند و امنی از حضورش داشته باشد.

مسیر مشتری در فروشگاه را تعیین کنید

فروشندگان باید از مسیری که می خواهند مشتری در فروشگاهشان عبور دهند و آگاهانه آن ها را در فروشگاه حرکت دهند ، به گونه ای برنامه ریزی کنید که مشتری مطابق میل شما در یک مسیر مشخص قرار بگیرد و یه توالی خاص از اجناس را ببیند ، معمولا برای جلوتر رفتن باید در انتهای هر مسیر کالایی جذاب ، ارزان و یا جدید را قرار دهید تا مسیر متوقف نشود.

مثلا در سوپر مارکت ها ، اقلام ضروری مانند نان ، تخم مرغ و شیر را در آخر مسیر قرار می دهند تا مشتری مجبور شود تمام مسیر را طی کند.

در فروشگاه های لباس ، بخش بچه ها را در آخر قرار دهید تا والدین مجبور شوند از طریق بخش های دیگر راه خود را پیدا کنند ، بنابراین احتمال خرید های اضافی افزایش می یابد.

دکوراسیون مغازه

در طراحی و چیدمان فروشگاه فضای خالی در نظر بگیرید

طراحی داخلی باید مبتکرانه و خلاقانه باشد و شما بتوانید بیشترین اجناس را به مشتری نمایش دهید ، اما محیط های شلوغ و پر ازدحام  می تواند این خیال را ایجاد کند که محصولات بی کیفیت هستند ، بنابراین ، وجود فضای خالی در چیدمان بسیار مهم خواهد بود و این امکان را به مشتری می دهد که فضای آزادتری برای تفکر و حرکت داشته باشد. این یکی از اصول چیدمان فروشگاه ها می‌باشد.

در این مقاله به برخی اصول مهم برای دکوراسیون مغازه آشنا شدیم ، با ما از طریق شماره تماس اعلام شده در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

enlightened توصیه می کنیم مقاله دکوراسیون فروشگاهی در شیراز از طراحی تا اجرا را نیز بخوانید و نکات و اطلاعات بسیار مهم و جالبی در این زمینه را کسب کنید.

نویسنده  : ص . توکلی / ایرانادکور / آخرین ویرایش اردیبهشت 1402

برچسب ها :

اجرای دکور مغازه شیرازدکوراسیون داخلی مغازه شیرازدکوراسیون فروشگاهیدکوراسیون سوپرمارکتطراحی داخلی مغازه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه