دکوراسیون

اصولی ترین روش انتخاب فرش برای خانه

اصولی ترین روش انتخاب فرش برای خانه

اصولی ترین روش انتخاب فرش برای خانه
از مهمترین عناصر دکوراسیون در منزل ، فرش است. برخی فرش‌ها، به خصوص فرش‌های دستباف ایرانی، یک ارزش در هر خانه و یک اثر هنری هستند . سبک و حال و هوای خاصی که در خانه به واسطه فرش ایجاد می شود قابل مقایسه با هیچ یک از المان های دکوری نیست . گویا فرش اصالت یک خانه است . در این نوشتار از ایرانادکور قصد داریم در خصوص انتخاب بهترین فرش بگوییم . از آنجا که روزهای پایانی سال است و شاید شما هم قصد تعویض فرش هایتان را داشته باشید ، خواندن این مقاله را توصیه می کنیم .

تاریخ مقاله : 1398/11/18

گروه معماری مهندسی ایرانادکور ، متخصص در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، با سالها سابقه در زمینه دکوراسیون داخلی در شیراز ، آماده ارائه خدمات مشاوره ، طراحی و اجرای دکوراسیون منزل و محل کار شما خواهد  بود . برای کسب بهترین نتیجه در خصوص انتخاب و خرید فرش ، با مشاوران ما در تماس باشید و از نظرات کارشناسانه آنها بهره مند گردید .

انتخاب فرش

بررسی اصولی ترین روش انتخاب فرش برای خانه

تنوع در بازار فرش همیشه موجب سردرگمی خریداران و حتی گاهی فروشندگان فرش است . از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر فرش ، بودجه شماست . اما  نکته‌ای که معمولا نمی دانیم این است که هر فرشی، هر چقدر هم گران قیمت و اصیل باشد ، لزوما مناسب هر خانه‌ای نیست و لزوما خانه شما را زیباتر نمی کند !

اولین اصل تعیین سبک دکوراسیون خانه است . سبک مدرن ، کلاسیک ، روستیک ، سنتی ؟ هر کدام ازی این سبک ها فرش خاص خود را می طلبد .

اصل دوم کاربری فرش است .  فرشی که برای اتاق پذیرایی انتخاب می‌شود با فرش اتاق خواب از لحاظ جنس و طرح متفاوت است .

اصل سوم توجه به زمان خرید فرش است . گاهی در حال خرید جهیزیه هستیم ، یا قصد داریم کل وسایل را یکجا تعویض کنیم ، دراین حالت بسیار شیرین و رویایی!  اولین وسیله‌ای که باید تهیه کنید فرش است.

این فرش است که تعیین می کند سبک خانه چه باشد . فرش دلخواه خود را با توجه به فضای خانه و اتاق‌ها بخرید و سپس دیگر وسایل را با آن هماهنگ کنید.

اما اولویت بعدی مبلمان است . یعنی اگر در حال حاضر مبلمان خوبی دارید که میخواهید آن را نگه دارید و فقط فرش را عوض کنید . فرمان سبک به دست مبلمان می افتد . بر اساس سبک و رنگ مبل ، فرش بخرید .

فرش

انتخاب جنس و نوع فرش

فرش ها اصولا دو دسته هستند :

فرش‌های ماشینی با جنس آکریلیک، پلی پروپیلن و پلی‌استر یا ترکیبی از این‌ها که از نظر دوام و ظاهر فرش های آکریلیک ، از نظر تنوع رنگ پلی پروپیلن و از لحاظ  پرزدهی کمتر فرش‌های پلی‌استر یا ابریشم مصنوعی بهترین هستند .

فرش‌های دستباف نیز به دو دسته ابریشمی و پشمی تقسیم می‌شوند. از نظر ظرافت فرش‌های ابریشمی و از نظر قیمت کمتر فرش‌های پشمی دراولویت هستند .

برای انتخاب جنس، باید به محیطی که از فرش استفاده می‌کنیم نیز توجه داشته باشیم. در این مرحله اصطلاح «پا خور فرش» مطرح می‌شود. مقاومت فرش‌ها در برابر رفت و آمد با هم متفاوت است.

خرید فرش دستبافت سرمایه گذاری است به شرطی که بودجه آن را داشته باشیم .

فرش ایران

برای فضاهایی مانند اتاق نشیمن از مدل‌های ضخیم و بادوام و برای اتاق خواب از فرش های ظریف تر می توان استفاده کرد .

اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، به جنس فرش اهمیت بدهید . لکه‌های چرب به سختی از روی فرش‌های پلی استر پاک می‌شود.

فرش‌های آکریلیک قابلیت شست‌وشوی بالایی دارند و با قرار گرفتن در معرض آب و آفتاب زیبایی خود را از دست نمی‌دهند.

و فرش های دستباف مناسب این خانواده ها نیست چراکه شیتشوی فرش دستباف ار ارزش آن بشدت می کاهد !

مطالعه کنید :

enlightenedتکنیک های ست کردن فرش و مبل

enlightenedفرش راه پله

enlightenedدانستنی های جالب طراحی داخلی

فرش ماشینی

امید است مطالب ارائه شده ، در انتخاب بهتر فرش به شما کمک کرده باشد . چنانچه سوال یا ابهامی در خصوص جایگاه فرشهای ایرانی در دکوراسیون منزل دارید ، کارشناسان خبره ایرانا دکور در کنار شما خواهند بود .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

انتخاب فرشدکوراسیون فرشفرش ماشینیفرش دستبافتفرش دستباف ایرانیجنس فرشدکوراسین داخلیاجرای دکوراسیون داخلی در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه