مقالات تخصصی معماری

انواع درب‌های چوبی

انواع درب‌های چوبی

انواع درب‌های چوبی
درب‌های چوبی که در داخل خانه و برای موارد مختلف استفاده می‌شوند از تنوع و کیفیت‌های متفاوتی برخوردار هستند که به راحتی می‌توان با شناخت خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها یک انتخاب صحیح و هوشمندانه را داشت.

تاریخ: 1398/10/29

درب چوبی

در مقاله درب‌های چوبی اتاق خواب به بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات درب‌های تمام چوب و درب‌های پانلی اتاق خواب در خانه پرداختیم. با توجه به در نظر گرفتن انواع خصوصیات و ویژگی‌های درب‌های چوبی اتاق خواب می‌توان همواره آگاهانه یک انتخاب صحیح را در دکوراسیون داخلی خانه داشت. نوعی دیگر از انواع درب‌های چوبی، درب‌های روکشی هستند که امروزه در میان مردم محبوبیت بسیاری یافته‌اند و از جدید‌ترین و مدرن‌ترین درب‌های چوبی به حساب می‌آیند. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای درخشان و طولانی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما همراهان گرامی است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

درب چوبی اتاق خواب

انواع روکش درب چوبی

در ادامه این مقاله به بررسی انواع درب اتاق خواب بر اساس روکش درب می‌پردازیم. انواع روکش درب‌های چوبی به دو دسته روکش طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. هر کئپدام از این دو نوع روکش‌ها با توجه به در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی و بودجه هر فرد می‌تواند مزایای خود را داشته باشد و به خانه جلوه‌ی زیبایی ببخشد. در ادامه به معرفی مختصری از انواع درب اتاق خواب بر اساس نوع روکش مصنوع خواهیم پرداخت. تنوع و تعدد این نوع از درب‌ها باعث شده است تا در طیف گسترده‌ای در خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. در حالت کلی، مزایای کاربرد چوب در معماری بسیار زیاد است.

انواع درب های چوبی

1. درب داخلی MDF

درب‌های داخلی ام دی اف به دلیل تنوع در رنگ، طرح و روکش خود به یکی از درب‌های محبوب در میان مردم تبدیل شده است. درب‌های داخلی ام دی اف معمولاً با روکش PVC، روکش ملچ و راش و حتی با رنگ‌های پلی استر در بازار موجود می‌باشند. درب‌های داخلی ام دی اف در اندازه‌ها و عرض‌های مختلف با توجه به سفارش مشتری تولید می‌شوند اما در حالت عادی استاندارد عرض درب‌های داخلی ام دی اف کمتر از 100 سانتی‌متر می‌باشد. همین تنوع در ابعاد و اندازه و سفارش ساخت درب‌های ام دی اف، آن‌ها را بسیار پرکاربرد کرده است. شناخت انواع درب‌های اتاقی باعث می‌شود تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

انواع درب HDF

2. درب‌های داخلی HDF

درب‌های HDF نیز یکی از انواع مناسب برای درب‌های داخلی می‌باشد که این نوع درب‌ها نیز از نوعی تخته فیبر ساخته می‌شوند. در مقایسه دو محصول درب داخلی HDF و MDF باید گفت که درب‌های داخلی HDF به دلیل فشرده بودن بافت چوب، قابلیت رنگ‌پذیری کمتری دارند و تنوع آن‌ها به نسبت کمتر است. همچنین HDF در مقایسه با MDF در برابر مقاومت بالاتری در برابر رطوبت دارد و به همین دلیل می‌توان از درب HDF نیز به راحتی در محیط‌هایی که اندکی رطوبت دارند نیز استفاده نمود.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در اجرای دکوراسیون منزل در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه