رنگ آمیزی

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل
همگی ما از تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل آگاهی داریم. نکته مهم در هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل این موضوع است که چه رنگ‌هایی با چه ترکیب رنگ‌های دیگری برای منزل مناسب هستند.

تاریخ: 1399/11/25

یکی از نکات مهم و عوامل تاثیرگذار در طراحی و اجرای داخلی دکوراسیون منزل، دفاتر اداری و تجاری در اصل انتخاب رنگ می‌باشد. اگر انتخاب رنگ به درستی و با دانش صحیح انجام شود، قطعاً تاثیر مثبت بسیاری در روحیه و اخلاق افراد منزل و حتی ارباب رجوع در محیط‌های اداری دارد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور در این مقاله قصد دارد تا به بررسی تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل بپردازد. با ما همراه باشید.

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی 3

رنگ مرجانی در دکوراسیون داخلی

رنگ یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در هر خانه به حساب می‌آید. در راستای داشتن یک دکوراسیون زیبا در منزل باید بتوانیم از ترکیب رنگهای درست و صحیح بهره ببریم. رنگ مرجانی در اصل رنگی شاد، هیجان انگیز و خیره کننده می‌باشد. رنگ مرجانی، رنگی گرم به حساب می‌آید و در خانواده رنگ اصلی قرمز گنجانده می‌شود. رنگ مرجانی از ترکیب دو رنگ نارنجی و صورتی حاصل می‌شود. این رنگ بسیار خوش ترکیب می‌باشد که استفاده حتی مقدار کمی از آن در خانه چشم را به سمت خود جلب می‌کند. رنگ مرجانی با رنگ‌های سرد مثل سفید، طوسی و آبی ترکیب بسیار زیبایی را پدید می‌آورد. رنگ هلویی در طراحی داخلی همیشه زیبا بوده که یکی از طیف های مرجانی به حساب می‌آید.

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی 1

تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

رنگ طوسی یکی از رنگ‌های محبوب و پرکاربرد در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید که به راحتی با هر رنگ دیگری همسو و ترکیب می‌گردد و هر رنگ می‌تواند بهترین انتخاب برای قرار گرفتن در کنار رنگ طوسی در نظر گرفته شود، بدون اینکه رنگ طوسی بخواهد اثر رنگ‌های دیگر را خنثی و یا کمرنگ نماید. رنگ طوسی در اصل از ترکیب رنگ سفید و مشکی حاصل می‌شود و دارای طیف رنگی گسترده‌ای از کمرنگ تا پررنگ می‌باشد. رنگ خاکستری یا طوسی در اصل رنگی خنثی به حساب می‌آید و احساس محافظه کارانه و پیچیده‌ای را با خود به همراه می‌آورد. بهترین ایده‌های دکوراسیون داخلی شامل انتخاب بهترین رنگ نیز می‌باشد.

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی 4

رنگ کرم در دکور منزل

رنگ کرم از رنگ‌های خنثی به حساب می‌آید که به هر اندازه که پررنگ‌تر شود در اصل به سمت رنگ‌های گرم متمایل می‌گردد. ست کردن رنگ کرم هم آسان است و هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارا می‌باشد. گاهی برخی از افراد در استفاده از رنگ کرم زیاده‌روی کرده و همه چیز را به رنگ کرم انتخاب می‌کنند و در نهایت موجب دلزدگی در طولانی مدت می‌شود. تنها ماندن رنگ کرم احساس خلأ و کمبود رنگ را به وجود می‌آورد. یک رنگ مکمل در کنار رنگ کرم باعث می‌شود تا سردی رنگ کرم از بین برود. آبی فیروزه‌ای یک انتخاب خوب به حساب می‌آید.

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی 5

تاثیر رنگ زرد در دکور منزل

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که به رنگ زرد علاقه بسیاری دارد ولی از نحوه ترکیب صحیح دیگر رنگ‌ها با رنگ زرد اطلاعی نداشته باشید. در حالت کلی رنگ زرد به دلیل ماهیت شاد و روشنی که دارد، در ترکیب با رنگ‌های تیره می‌تواند تعادل زیبایی را پدید آورد. برای مثال دکوراسیون زرد و طوسی یک ترکیب بسیار زیبا و جذاب برای دیزاین اتاق می‌باشد. رنگ زرد در اصل یک رنگ پر تحرک و منبع انرژی است، بنابراین باید با دقت از آن در دکوراسیون داخلی منزل استفاده گردد. استفاده از رنگ زرد به عنوان رنگ غالب در اتاق بهتر است با نظر یک طراح و متخصص انجام شود، زیرا رنگ زرد بر خلق و خوی انسان تاثیر مستقیم دارد و در مقیاس بزرگ باعث می‌شود تا ضربان قلب انسان بیشتر شود. در ادامه نیز مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

enlightenedرنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است

enlightenedبهترین ترکیب رنگ کمد دیواری

enlightenedرنگ دیوار اتاق خواب

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی 6

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافی است تا با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزلبهترین رنگ در دکور داخلیتاثیر رنگ در دکور منزل

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه