برنامه ریزی و فضاهای شهری

نمونه طراحی خاص ساختمان در شانگهای

نمونه طراحی خاص ساختمان در شانگهای

نمونه طراحی خاص ساختمان در شانگهای
بسیاری ساختمان‌ مشابه نیز در شانگهای وجود دارد که جدید نبوده و در بلوکی طبیعی ساخته شده و خاطرات این شهر را حمل می‌کنند

RIGI یک خانه‌ی 3 طبقه را در یک خیابان معمولی و قدیمی شانگهای طراحی کرده است که هدف آن انتقال زیبایی و شادی است. بسیاری ساختمان‌ مشابه نیز در شانگهای وجود دارد که جدید نبوده و در بلوکی طبیعی ساخته شده و خاطرات این شهر را حمل می‌کنند.

معماری اصلی در سال 1947 تکمیل شد که شامل 3 طبقه، زیربنای 240 متر، عرض 5.5 متر و طول 15.2 متر است. ساختمان رو به جنوب است و دارای ورودی‌هایی در هر دو طرف است. با توجه به محفظه‌های پیچیده و عمق زیاد بنا، روشنایی در فضای داخلی ضعیف بود. بخشی از ساختار ساختمان باید تعمیر، تمام معماری تقویت و ارتفاع کلی ساختمان تنظیم می‌شد. پنجره‌های سقفی و راه پله به عنوان مرکز معماری طراحی شده‌اند و تمام منطق و شکل این ساختمان 3 طبقه را تغییر می‌دهند.

لیو کای، طراح اصلی RIGI، یک منطقه نیمه باز را در طبقه 1 طراحی کرده است که مرز بین داخل و خارج را کم رنگ می‌سازد. پس از بازسازی، حیاط اصلی که به شکلی از ساختمان جدا بود، ارتباط جدیدی با فضای سه طبقه پیدا کرده است. فضای نیمه بیرونی به اتاق نشیمن گرمای خوبی افزوده است. آفتاب، گیاهان، معماری داخلی، معماری بیرونی و مرز کم رنگ آن‌ها اجازه می‌دهد فضاها و صحنه زندگی آزادانه در هم ادغام شوند. یک سوراخ در حیاط تعبیه شده که در آن درختی کاشته می‌شود و می‌تواند همراه با کودکان رشد کند.

در طبقه اول، اتاق غذاخوری و آشپزخانه نورگیر به عنوان یک فضای کامل طراحی شده است، جایی که خانواده اغلب با هم وقت صرف می‌کنند. RIGI امیدوار است که این فضا به جای تعریف شدن توسط کارکرد، متعلق به هر صحنه زندگی باشد.

در طبقه دوم، درب و فضای انباری شکلی در پشت دیوار پنهان است، که یک منطقه تمیز و کامل ایجاد می‌کند. در روزهای آفتابی، این فضای خانوادگی گرم خواهد بود.

تخت کودکان، میز و فضای انباری متصل شده و بچه‌ها می‌توانند توسط پله‌ها، در حیاط بازی کنند که به وی اجازه می‌دهد تغییر جهان را از ابعاد دیگری ببینند.

برچسب ها :

خانه مسکونیطراحی داخلیمعماریطرح اصلیحیاططراحی و اجرای دکوراسیون داخلیطراحی خاص

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه