آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

اصول طراحی کابینت در ساختمان

اصول طراحی کابینت در ساختمان

اصول طراحی کابینت در ساختمان
وقتی که صحبت از دکوراسیون داخلی منزل به میان مِی آید بی شک طراحی کابینت آشپزخانه در فضای طراحی نقش ويژه ای دارد و توجه به اصول طراحی و رعایت استاندارد های کابینت آشپزخانه میتواند نتیجه کار را بسیار رضایت بخش کند و در مرحله اجرای کابینت از صرف هزینه های زیاد ناشی

از مشکلات اجرا و دوباره کاری و دور ریز متریال مصرفی جلوگیری کند ، طراحی دکوراسیون داخلی و به ویژه طراحی کابینت های منزل همیشه مورد توجه پیمانکاران و صاحبان منازل مسکونی بوده است و توجه رنگ بندی ، نکات اجرایی ، جانمایی تاسیسات آشپزخانه ، ابعاد و ارتفاع کابینت ها موقیت قرارگیری تجهیزات و هود ، گاز ، ماکروفر ، لباسشویی و ظرف شویی و از همه مهمتر هزینه اجرای کابینت مواردی است که می تواند نتیجه کار طراحی را مشخص کند و سطح رضایت مندی مشتری را در این مسئله بالا ببرد.

انواع کابینت های آشپزخانه :

به طور کلی کابینت ها را از لحاظ جنس و متریال مصرفی می توان به گروه های زیر دسته بندی کرد.

  1. کابینت های فلزی ( که این کابینت ها از جنس ورق گالوانیزه میباشد که به انواع مختلف رنگ آمیزی شده و ساخته میشود که مصرف این کابینت ها به مرور با پیدایش کابینت های ام دی اف کمتر شده است )
  2. کابینت های mdf معمولی که دارای تنوع زیاد در  رنگ بندی و طرح رویه آن میباشند و از  قیمت مناسبی نسبت به دیگر کابینتهای mdf  برخوردار است
  3. کابنت های هایگلاس که نسبت به کابینت هایmdf  معمولی از کیفیت و ظرافت بیشتری برخوردار است و همانطور که از نام آن پیداست دارای روکش ملامینه براق می باشد.
  4. کابینت های وکیوم که روکش آن بعد از انجام عملیات cnc بر روی بدنه کابینت و ایجاد طرح های زیبا و برجسته بر روی آن توسط ماشین آلات مخصوص بر روی سطح mdf وکیوم و پرس شده و محصول نهایی در ساختمان اسمبل و مونتاژ می گردد.
  5. کابینت های چوبی که از انواع چوب های موجود در بازار ساخته میشود و به لحاظ استفاده از متریال چوب که میتواند بسته به نوع چوب مصرفی در ساخت آن تنوع بسیاری داشته باشد. از سایر انواع کابینت ها گران تر و لوکس تر میباشد و دارای دوام فوق العاده نسبت به سایر مدل ها می باشد.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه