طراحی باغ و فضای سبز

روند طراحی و محوطه سازی باغ: گام به گام، موثر، ساده

روند طراحی و محوطه سازی باغ: گام به گام، موثر، ساده

روند طراحی و محوطه سازی باغ: گام به گام، موثر، ساده
باغ‌ها در هر کجای دنیا که باشند، ما را به فضاهای خیالی و رویایی وصل می‌کنند. طراحی فضای باغ نسبت به هرگونه طراحی برای هر فضای دیگری از اهمیت دو برابری برخوردار است. فضایی آرامش بخش، زیبا و جذاب، خاص و شگفت‌انگیز که می‌تواند آرامش را به شما بازگرداند. فقط کافی است تا مقاله زیر را مطالعه کنید و با این روند بی‌نظیر آشنا شوید.

 باغ‌ها در هر کجای دنیا که باشند، ما را به فضاهای خیالی و رویایی وصل می‌کنند. طراحی و محوطه سازی باغ نسبت به هرگونه طراحی برای هر فضای دیگری از اهمیت دو برابری برخوردار است. فضایی آرامش بخش، زیبا و جذاب، خاص و شگفت‌انگیز که می‌تواند آرامش را به شما بازگرداند. فقط کافی است تا مقاله زیر را مطالعه کنید و با این روند بی‌نظیر آشنا شوید ، همچنین شما می توانید بهترین طراحی محوطه ویلا در شیراز را از ما در ایرانادکور بخواهید.

محوطه سازی باغ

اهمیت محوطه سازی فضای سبز

تماشای گل ها و گیاهان همیشه لذتی بی نظیر دارد. درختچه ها و گل ها و گونه های مختلف گیاهان در محوطه ای زیبا منظره فوق العاده ای را در ذهن به جا می گذارد. برای طراحی و محوطه سازی باغ از المان هایی نظیر آلاچیق و آبنما و برکه و استخر و … استفاده می شود تا فضایی شیک و کاربردی را برای شما ایجاد نماید. داشتن ایده هایی خلاقانه برای طراحی محوطه سازی خانه باغ در واقع یکی از پیچیده ترین و در عین حال شیرین ترین کارهای هر معمار فضای سبز است. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

محوطه سازی باغ

مصالح لازم برای طراحی و محوطه سازی باغ

برای طراحی و محوطه سازی باغ می توان از ترکیب مصالح گوناگون نظیر چوب، تخته سنگ، سرامیک، سنگ ریزه، درختچه های تزیینی، خزه ها، بوته های کوتاه و … استفاده کرد که انتخاب مصالح بر اساس سلیقه کارفرما و بودجه و مواردی که جزو اصول محوطه سازی است انجام می گیرد. یکی از این اصول اهمیت به اقلیم است، باید مراقب میزان بارنگی، شدت تابش نور آفتاب، بالاترین و پایین ترین دمای سالانه، باد و بسیاری از موارد دیگر بود. در نهایت هم باید ترکیبی که جذابیت بیشتری را در فضای باغ ایجاد می کنند را انتخاب کنیم.

محوطه سازی باغ و ویلا

نکاتی در خصوص محوطه سازی باغ

گلدان های بزرگ و کوچک از جمله عناصر تزیینی در طراحی و محوطه سازی باغ هستند و شما می توانید در کنار باغچه ها در کنار استخر در کنار آلاچیق ، آبنما و هر جای دیگر از آنها بهره ببرید. موزاییک چمنی و موزاییک های سنگی از عناصر دیگری هستند که زیبایی و جلوه خاصی دارند. در مرزبندی های دور باغ و در راه رو های ورودی و خروجی می توانند کاربرد داشته باشند. مبلمان در فضای خانه باغ نقشی مهم دارد. مبلمان های باغی  با طرح شیک و خاص می توانند لذت دور همی ها را دو چندان کنند.  و جایگاهی برای استراحت کردن، خوردن نوشیدنی، صبحانه و عصرانه های دوستانه باشند.

ویلا سازی

المان هایی نظر برکه و آبنما که صدای طبیعت را تداعی می کنند بسیار آرامش بخش و رویایی خواهند بود که البته حضورشان بستگی زیادی به بودجه و خواست کارفرما در طراحی و محوطه سازی باغ دارد. نورپردازی، موضوع بسیار حائز اهمیتی در محوطه سازی است که نیاز به رعایت کردن اصول محکم ایمنی دارد، قرار گرفتن آب و برق در کنار هم می تواند بسیار خطرآفرین باشد بنابراین حتما به این نکته توجه فنی نمایید و از حرفه ای ها مشورت بگیرید. سخت راهرو های سنگ فرش شده جهت قدم زدن و پیاده روی می تواند خاطرات خوبی را بسازد.

بنابراین حتما مسیرهایی را در باغ در نظر بگیرید و البته چقدر خوب است اگر مکان هایی راز آلود برای کشف کردن داشته باشید، کشف یک معمای شیرین پس از پیمودن مسیری جذاب می تواند بسیار لذت بخش باشد. مثلا کشف کلبه ای کوچک با وسایلی قدیمی در انتهای یک مسیر زیبا.

فضا سازی باغ

ما در ایرانادکور در کنار شماییم تا ناب ترین و خلاقانه ترین ایده ها را در طراحی و محوطه سازی باغ برایتان اجرا کنیم، ما تمام مراحل از تهیه نقشه تا انتخاب مصالح را با نظر نهایی شما پیش خواهیم برد تا از دوباره کاری و تلف شدن وقت و هزینه جلوگیری کنیم. بهترین اجرای محوطه سازی فضای سبز در شیراز و جنوب ایران را از ما بخواهید.

نویسنده : ص. توکلی /  ایرانادکور / 10 اسفند ماه 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه