آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

دکوراسیون آشپزخانه شیک ایرانی

دکوراسیون آشپزخانه شیک ایرانی

دکوراسیون آشپزخانه شیک ایرانی
مهم ترین و اساسی ترین بخش منزل ، آشپزخانه است که نبض و گرمای هر خانه است ، دکوراسیون آشپزخانه شیک ایرانی از دیرباز مورد پسند ما آریایی های خوش سلیقه و هنرپرور بوده است ، در این مقاله از ایرانادکور ، نحوه چیدمان آشپزخانه ایرانی را بررسی خواهیم کرد ، با ما همراه باشید.

مهم ترین و اساسی ترین بخش منزل ، آشپزخانه است که نبض و گرمای هر خانه است ، دکوراسیون آشپزخانه شیک ایرانی از دیرباز مورد پسند ما آریایی های خوش سلیقه و هنرپرور بوده است ، در این مقاله از ایرانادکور ، نحوه چیدمان آشپزخانه ایرانی را بررسی خواهیم کرد ، با ما همراه باشید ؛ بهترین  کابینت آشپزخانه در شیراز را از ما بخواهید.

enlightened همچنین توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله بهترین شرکت طراحی کابینت در شیراز را تیز بخوانید و علاوه بر آشنایی با شرکت ایرانادکور و نحوه ارائه خدمات ، اطلاعات کامل و به روزی در زمینه طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه را دریافت کنید.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

بانوان ایرانی برای پخت غذاهای خوشمزه و جا افتاده ایرانی مدت زیادی را در آشپزخانه سپری می کنند تا با عشق ، غذاهای دلنشینی را برای خانواده که از نظر ما ایرانی ها جایگاه خاصی دارد را تهیه کنند ، پس دیزاین آشپزخانه و زیبایی و نظم خاص آن می تواند باعث انگیزه و شادی بخشیدن به کل خانواده باشد.

آشپزخانه های قدیمی ایرانی اوپن نبود ، اما امروزه با تلفیق سنت و مدرنیته ، می توان از آشپزخانه های اوپن که در آن ارتباط بهتری بین نشیمن و آشپزخانه برقرار است و ارتباط چشمی بهتری بین اعضای خانواده بر قرار می شود استفاده کرد ، بنابراین گرچه آشپزخانه سنتی ایرانی بسته بود اما ترجیح بر باز بودن و یا اوپن بودن آشپزخانه است.

در ادامه به برخی از انواع آشپزخانه های ایرانی اشاره خواهیم کرد.

آشپزخانه تک دیواره

در این نوع آشپزخانه ، به دلیل کم بودن فضا و کوچک بودن خانه ، تمام آشپزخانه را بر روی یک دیوار طراحی می کنیم ، با فواصل منظم ، سینک و گاز و یخچال را قرار می دهیم تا به هم آسیب نرسانند ، این نوع آشپزخانه ، همانطور که متوجه شده اید مخصوص خانه های نقلی و سوئیت هاست و اگر بخوبی و درست طراحی شود هم کاربردی است و هم بسیار زیبا.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

آشپزخانه بسته

هنوز برخی افراد آشپزخانه های بسته را بیشتر دوست دارند و دلیل آن هم خصوصی بودن فضای آشپزخانه است و اینکه هنگام مهمانی ها ، بانوی خانه راحت تر به آماده سازی و سرو غذا خواهد پرداخت ، بهرحال یکی از انواع دکوراسیون آشپزخانه شیک ایرانی ، آشپزخانه بسته است ، که اگر فضا بزرگ باشد معمولا بر سه دیوار و اگر کوچک باشد بر دو دیوار طراحی میشود ، صرف اینکه این آشپزخانه ها اوپن نیستند ، دلیل بر مدرن نبودن آن ها نیست ؛ امروزه بسیاری از خانه های لوکس ، آشپزخانه های بسته دارند که اتفاقا بسیار هم کاربردی و لاکچری هستند.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

آشپزخانه ال شکل

حتما از نام ال متوجه شدید که این آشپزخانه ها بر دو دیوار عمود بر هم طراحی می شوند ، به دلیل نقشه خانه و فضای موجود ممکن است مجبور به طراحی این نوع از آشپزخانه شویم ، در این آشپزخانه ها قرار دادن یک میز ناهارخوری بزرگ یا جزیره برای میل کردن غذا در طول روز به راحتی امکان دارد ، طراحی دکوراسیون آشپزخانه شیک ایرانی به شکل ال می توانید بسیاری از نیازهای خانم های خانه دار ایرانی را برطرف کند.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

آشپزخانه U  شکل ایرانی

آشپزخانه یو شکل درواقع ، طرح تغییر یافته ال شکل است ، آشپزخانه های یو شکل بسیار بزرگ و دلباز هستند و فضای زیادی هم برای ذخیره سازی به شما خواهند داد ، اگر خانه بزرگی دارید و فضای کافی در اختیار شماست ، آشپزخانه را یو شکل طراحی کنید ،  عیب این آشپزخانه ها این است که شما دیگر نمی توانید جزیزه یا میز غذاخوری داشته باشید مگر اینکه آن را در مرکز آشپزخانه جاسازی کنید که فقط و فقط در آشپزخانه های بسیار بزرگ ، این کار را توصیه می کنیم ، درغیر اینصورت فضا بسیار نا منظم ، درهم و بهم ریخته خواهد بود.

بزرگترین حسن آشپزخانه یو شکل ، تعداد بسیار زیاد کابینت است که فضای بالایی برای جادهی وسایل در اختیار شما قرار می دهد ؛ این نوع آشپزخانه مخصوص خانواده های پرجمعیت و باصفای ایرانی است.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی G شکل

حتما تعجب می کنید که تمام حروف الفبای انگلیسی را اینجا ردیف کرده ایم !!!

اما آشپزخانه جی شکل همان آشپزخانه یو شکل است که در قسمت باز آن و چسبیده به یکی از ضلع ها یک کانتر قرار میدهیم تا به شکل نیمه بسته در آید ، این نوع آشپزخانه همانطور که گفتیم برای خانواده های پرجمعیت است که مهمانی هم زیاد دارند و می خواهند غذاهای با حجم بالا را براحتی سرو کرده و تا حدودی از دید مهمانان دور باشند.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

در این مقاله از ایرانادکور با انواع دکوراسیون آشپزخانه شیک ایرانی آشنا شدید ، بهترین متریال برای آشپزخانه ایرانی چوب است و در در غیر اینصورت میتوانید از ام دی اف های طرح چوب بهره ببرید ، با ما در ایرانادکور همراه باشید تا برترین و جذاب ترین ایده ها را دریافت نمایید ؛ کافیست با دفتر ما در تماس بوده و مشاوره رایگان دریافت کنید ، شماره تماس ما را در کادر سبز رنگ کوچک در گوشه صفحه میبینید.

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / بهمن ماه 1400

برچسب ها :

کابینت آشپزخانه شیرازطراحی و اجرای کابینت آشپزخانه شیرازکمد دیواری شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه