آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

بستن اوپن آشپزخانه

بستن اوپن آشپزخانه

بستن اوپن آشپزخانه
معماری ایرانی عظمت و شگفتی بسیار دارد . اما گاهی سلیقه و گاهی وجود فرهنگ و تمون های غربی باعث تغییراتی در آن می شود یکی از این تغییرات ، آشپزخانه اپن بوده که هنوز برخی افراد تمایل به بستن اوپن آشپزخانه دارند تا سنت معماری ایرانی را رعایت کنند، اما از آن جایی که همیشه در طراحی می توان به یک راه حل منطقی و متعادل رسید، پیشنهادهای جذاب ما را در ایرانادکور برای نیمه بسته کردن آشپزخانه اوپن دنبال کنید .

تاریخ مقاله : 1399/11/04

در مقاله دکوراسیون آشپزخانه مدرن به بیان این نکته پرداختیم که چه عناصری در آشپزخانه مهم هستند و می‌توان با تغییر دادن آن عناصر و لوازم در حالت کلی حتی سبک آشپزخانه را نیز تغییر داد. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی سعی دارد تا در این مقاله به شما همراهان گرامی روش هایی برای نیمه بسته کردن اوپن آشپزخانه را بیاموزد.

بستن اوپن آشپزخانه

معایب آشپزخانه اوپن

  • دید داشتن مهمانان به آشپزخانه و در نتیجه نیاز به تمیز و مرتب بودن دایمی آن به خصوص موقع مهمانی ها
  • عدم راحتی در انجام کارها با حضور مهمان
  • انتشار بوی غذا در سایر فضاهای خانه

اگر می خواهید آشپزخانه اوپن خود را نیمه اوپن کنید باید بدانید که کدام یکی از این معایب بالا مد نظرتان بوده و چه مشکلی را می خواهید برطرف سازید.

بستن اوپن آشپزخانه

راهکار های نیمه اوپن کردن آشپزخانه

درب و شیشه ثابت برای اوپن آشپزخانه : اگر می خواهید اپن آشپزخانه خود را ببندید ولی می خواهید  با این کار نور خانه گرفته نشود و فضا دلگیر نشود ،  می توانید از درب و پنجره شیشه ای برای این کار استفاده نمایید.

اگر هدف شما عدم انتشار بوی غذا و جلوگیری از سروصدا است ، این راه حل مناسب شماست .  حال برای خلاقیت دست شما باز است برخی قسمت های شیشه را  طرح دار استفاده کنید و تا حدودی دید به داخل آشپزخانه را ببندید.

اما یادتان باشد ، این شیشه حتما باید تمیز و درخشان باشد.

بستن اوپن آشپزخانه

درب و شیشه متحرک یا ریلی برای آشپزخانه : این روش از روش فوق پرطرفدارتر و کاربردی تر است. زیرا علاوه بر مزایای گفته شده در مورد درب و پنجره شیشه ای، در صورت نیاز اوپن را بطور کامل باز یا بسته می کند . درب های کشویی و پنجره های آکاردئونی، حریم آشپزخانه را در زمان های نیاز حفظ می کنند و هم از دلگیر و تاریک شدن آشپزخانه های کوچک جلوگیری می نمایند.

نیمه بستن کردن اوپن آشپزخانه بوسیله پرده : عده ای فکر می کنند آویزان کردن پرده روی اوپن ، نمای آشپزخانه را زشت و می کند . اما اینطور نیست ، پرده های زیبا برای جداسازی فضاهای مختلف خانه وجود دارند که بسیار شیک و لاکچری هستند.

بستن اوپن آشپزخانه

آویزان کردن پرده های نازک و ظریف  تا پایین اپن آشپزخانه بسیار خاص و زیباست.

انواع پارتیشن ها : پارتیشن های دکوراتیو بسیار مدرن تر و جذاب تر از هر روشی اوپن را برایتان نیمه بسته می کنند . پارتیشن های چوبی، آکواریوم، قفسه، کتابخانه ، پارتشین های گیاهی و … راه هایی برای جدا سازی فضا آشپزخانه است.

اما پارتیشن چون فضای تنفسی و گرمایشی را جدا نمی کند برای هدف عدم انتشار بوی غذا مناسب نیست.

بستن اوپن آشپزخانه

ویترین متناسب با کابینت : یکی از جذاب ترین شیوه های بستن اوپن ادامه دادن اوپن بصورت ویرترین و چیدن ظروف و سایل دکوری زیبا در آن است .

مطالب زیر را هم مرور کنید :

enlightenedانواع آشپزخانه و چیدمان آن

enlightenedایده‌های آشپزخانه مدرن

enlightenedدکوراسیون آشپزخانه جزیره ای

بستن اوپن آشپزخانه

انواع کابینت های آشپزخانه و خصوصیات آن را با مشاوران ایرانادکور بشناسید . مشاوران ما با علم و هنر روز دنیا در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا بهترین دکوراسیون آشپزخانه در شیراز را برایتان اجرا کنند.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

بستن اوپن آشپزخانهآشپزخانه اوپنطراحی آشپزخانه بدون اوپناوپن

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه