طراحی باغ و فضای سبز

نور پردازی دیوار باغ

نور پردازی دیوار باغ

نور پردازی دیوار باغ
نور عنصری زیبا در دکوراسیون است ، چه در طراحی داخلی و چه در بیرون ، می تواند منظره هایی شگفت انگیز را خلق کند ، شما می توانید با استفاده از نور با طراحی فضا بازی کنید و زیبایی و شکوه را به هر فضایی هدیه دهید.

تاریخ مقاله :1399/10/12 

نور عنصری زیبا در دکوراسیون است ، چه در طراحی داخلی و چه در بیرون ، می تواند منظره هایی شگفت انگیز را خلق کند ، شما می توانید با استفاده از نور با طراحی فضا بازی کنید و زیبایی و شکوه را به هر فضایی هدیه دهید.

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی، طراحی باغ و فضای سبز، فضاهای اداری، تجاری ، شما را به مطالعه این نوشتار دعوت می کند.

نورپردازی دیوار باغ

اهمیت نورپردازی دیوار باغ

هر منظره ای می تواند با نور زیباتر شود ، نورپردازی می تواند فضا را بزرگ تر نشان داده و یا به آن جلوه بیشتری دهد ، پس اجازه دهید نور وارد هر محیطی که در ان زندگی و کار می کنید شود تا لذت شما را از محیط تان دو چندان نماید.

گاهی برخی باغ ها بزرگ هستند و خواه نا خواه فضایی رعب آور در انتهای تاریک باغ ایجاد می شود ، نورپردازی دیوارهای باغ می تواند این حس تاریکی ترسناک را از بین ببرد و به افراد احساس امنیت و آرامش ببخشد.

نورپردازی دیوار باغ

نورپردازی دیوارهای باغ

در خصوص دیوار های باغ می توان هم نور را از پایین با بالا و هم از بالا با پایین تاباند ، و هر دو جهت زیبایی خاص خود را دارند.

اگر بر روی دیوار ، نقطه ای کانونی دارید ، مثلا پنجره ای رنگی بر روی دیواری کاهگلی ، که می خواهید جلب توجه کرده و نمایان شود ، تنها راهی که دارید این است که بر آن نور بتابانید!

گاهی درختان بزرگ و زیبایی در باغ ها وجود دارند که می خواهیم شب هم مانند روز جلوه کنند ، می توان با نورپردازی در خود درخت و یا دیوار های مجاور آن به این هدف رسید.

نورپردازی دیوار باغ

نورپردازی دیوارهای بافت دار

افراد از بافت های مختلفی برای پوشش دیوار باغ استفاده می کنند ، آجر ، سنگ ، کاه گل و هر نوع بافت صاف و یا ناهموار ، که می توان با نورپردازی ، در شب به آن ها جلوه های خاصی بخشید.

نورپردازی دیوار باغ

نورپردازی پله و سطوح شیبدار

یکی از راه های ایجاد امنیت در باغ ، آن هم در شب ، نورپردازی سکو ها ، پله ها و سطوح شیبدار است ، اینکار هم باعث جلوه دادن و زیباتر کردن فضای باغ می شود و هم سبب ایجاد امنیت جانی برای کسانی که از آن ها عبور می کنند خواهد شد.

نور پله

نورپردازی با نور مستقیم و غیر مستقیم لامپ

استفاده از نورپردازی همراه با چراغ های تعبیه شده در دیوار یا سقف و لامپ هایی که نور مستقیم و غیر مستقیم را نشان می دهد ، یک ایده ی عالی برای معماری در فضای باز است.

راغ هایی که در سنگ فرش های کف باغ کارمی گذارید و یا چراغ هایی که در پای دیوار ها تعبیه می کنید که به صورت خطی نور را بر دیوار می تاباند ، چهره باغ شما را کاملا متحول خواهد ساخت ، اما باید توجه داشته باشید که امنیت را هم در نظر بگیرید ، از آن جا که در باغ ها همیشه آب روان و یا قطره ای وجود دارد ، باید دقت کنید که این لامپ های زمینی طوری جانمایی شده باشند که هیچ خطری ایجاد نگردد.

نورپردازی دیوار باغ

مقالات زیر را بخوانید :

enlightenedاجرای دکوراسیون مدرن برای ویلا

enlightenedبهترین طراحی محوطه ویلا در شیراز

enlightenedکم هزینه ترین محوطه سازی باغ

نورپردازی باغ

سخن پایانی ایرانادکور

ما نیز به عنوان بهترین مجری محوطه سازی در باغ و ویلا در جنوب کشور، می توانیم در کنار شما باشیم تا فضایی رویایی در کنار رعایت اصول ایمنی در طراحی و اجرای محوطه سازی را داشته باشید. با ما از طریق شماره های اعلام شده در وب سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه