مقالات تخصصی معماری

طراحی هایپرمارکت

طراحی هایپرمارکت

طراحی هایپرمارکت
طراحی هایپرمارکت یکی از طراحی‌های مهم در معماری به حساب می‌آید. آشنایی با اصول و تکنیک‌های طراحی هایپرمارکت به شما کمک می‌کند تا در نهایت فضایی خاص و منحصر به فرد داشته باشید.

تاریخ: 1399/7/18

امروزه شاید سوپرمارکت‌های کوچک در سطح شهر کمتر دیده شوند و به جای آن مغازه‌های فروشگاهی بزرگ و هایپرمارکت‌ها به مراتب بیشتر از سوپرمارکت‌های کوچک به چشم می‌خورند. همین امر نشان دهنده‌ی اهمیت طراحی و اجرای اصولی هایپرمارکت‌ها می‌باشد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار در طراحی هایپرمارکت می‌پردازد.

طراحی دکور هایپرمارکت

طراحی و اجرای دکور هایپر مارکت

امروزه با صنعتی شدن جامعه و رشد و پیشرفت تکنولوژی همه انسان‌ها ترجیح می‌دهند تا از زمان و انرژی خود همواره بهترین استفاده را داشته باشند. این امر شامل صرف زمان و انرژی لازم برای خرید کردن نیز می‌باشد. انسان امروزی ترجیح می‌دهد تا یک بار برای خرید از خانه بیرون رفته و تمام اقلام و اجناس مورد نیاز هفتگی یا ماهیانه خود را از یک مکان خریداری کند. در همین میان نیز رقابت بین هایپرمارکت‌ها و افراد سرمایه‌گذار برای ایجاد این فضاها نیز بسیار بیشتر شده است. بنابراین، یکی از برگ‌های برنده یک هایپرمارکت در اصل داشتن دکوری خاص و جذاب است. اجرای دکوراسیون هایپرمارکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکور هایپرمارکت 4

ممکن است طراحی دکوراسیون داخلی سوپر مارکت کوچک بسیار ساده‌تر از طراحی دکوراسیون داخلی یک هایپرمارکت باشد، اما اگر همین طراحی دکور هایپرمارکت با رعایت اصول و نکات تاثیرگذار در زیبایی و کارآیی فضا انجام شود، می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. اولین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در طراحی هایپرمارکت، مشخص کردن صحیح و اصولی بخش‌های مختلف و طبقه‌بندی محصولات است. نظم همیشه تاثیر مستقیم و بسیار زیادی را بر دکوراسیون داخلی هر فضایی دارد. اگر فضای هاپرمارکت دارای زون (ZONE) بندی صحیح نباشد، مشتری به راحتی گیج می‌شود.

دکور هایپرمارکت 3

اصول طراحی هایپرمارکت

یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در طراحی هایپرمارکت، رعایت اصول نورپردازی صحیح و کاربردی در فضای بزرگ هایپرمارکت می‌باشد. فروشگاه‎‌های مواد غذایی و هایپرمارکت‌ها یکی از فضاهایی است که رفت و آمد افراد در آن بسیار زیاد است. بنابراین، یک دکوراسیون جذاب و منحصر به فرد و دارای نورپردازی مناسب در یک هایپرمارکت می‌تواند در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار باشد. استفاده از ایده‌های خلاقانه و کاربردی مانند رنگ آمیزی خاص، طراحی هماهنگ با اجناس و چیدمان جذاب باعث می‌شود تا مشتری از مدت زمان سپری شده در هایپرمارکت لذت ببرد. اجرای باکس‌ها و قفسه‌های فروشگاهی در دکور داخلی هایپرمارکت تاثیرگذار است.

دکور هایپرمارکت 2

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی هایپرمارکت نحوه‌ی چیدمان محصولات و اجناس در قفسه‌های فروشگاه است. نحوه چیدمان محصولات در هایپرمارکت و قفسه‌های فروشگاه باید به نحوی باشد که محصولات مناسب بزرگسالان در قفسه‌های بالاتر و همتراز با دید بزرگسالان و محصولات مناسب کودکان در قفسه‌های پایین‌تر و همتراز با دید کودکان باشد. در این حالت خرید کردن و تصمیم گیری برای افراد راحت‌تر می‌شود. مطالعه مقالات زیر در این راستا به شما کمک خواهد کرد.

enlightenedتجهیز هایپرمارکت و سوپرمارکت

enlightenedانواع تجهیزات فروشگاهی و سوپرمارکت

enlightenedدکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

دکور هایپرمارکت 1

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه و فروشگاه‌های بزرگ در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه