مصالح ساختمانی

آشنایی با سقف کاذب دامپا

آشنایی با سقف کاذب دامپا

آشنایی با سقف کاذب دامپا
سقف دامپا که نوعی سقف کاذب محسوب می‌شود مشخصات و ساختار منحصر به فردی دارد. در این مطلب از ایرانادکور قصد داریم که بیشتر به این نوع از سقف، مزایا و معایب، انواع و روش اجرای آن بپردازیم.

تاریخ مقاله : 1399/07/07

ایرانادکور، مجری تخصصی طراحی و اجرای سقف کاذب در شیراز با بهره‌گیری از تخصص طراحان حرفه‌ای همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است. انواع مدل های مختلف سقف کاذب را با بهترین کیفیت و قیمت برای منازل، مکان های تجاری و اداری در کمترین زمان به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

دامپا

سقف دامپا چیست؟

سقف دامپا از دو بخش اصلی یعنی چهارچوب یا همان دامپا و سازه سقف که ورق دامپا نامیده می‌شود تشکیل شده. این چارچوب که سقف کاذب روی آن سوار می‌شود به طور کل زیر کار پنهان می‌شود. و امکان دسترسی به تأسیسات برقی و مکانیکی که زیر سقف قرار گرفته‌اند هم با این سقف وجود خواهد داشت. ناگفته نماند که دامپا در اجرای سقف‌های شیروانی هم بسیار کاربردی است. دامپا از زمان تولید، در ویلاها، پمپ بنزین‌ها و سرویس‌های بهداشتی بیشترین استفاده را داشته است.

سقف دامپا

در سقف دامپا از چه مصالحی استفاده می شود؟

به طوری ورق‌های گالوانیزه ساده، ورق گالوانیزه رنگی، ورق آلومینیوم و ورق‌های روغنی از اصلی‌ترین انواع مصالح به کار رفته در اجرای سقف دامپا هستند که هر یک از آن‌ها تحت شرایط خاصی به کار برده می‌شوند. ورق دامپا به دو روش صنعتی و سنتی تولید می‌شود. تفاوت این دو نوع از دامپا در سرعت تولید و و طول ورق دامپا است. در روش سنتی، سرعت پایین و طول ورق محدود است اما در روش صنعتی طول ورق نا محدود و سرعت بسیار بالاست. ضمن اینکه طرح ها و نقوش بیشتری اجرا می گردد.

سقف دامپا

انواع سقف دامپا

دو نوع سقف دامپای ساده و سقف دامپای سوراخ دار وجود دارد. دامپای ساده در اندازه‌های ۱۰ سانتی‌متر و ۲۰ سانتی‌متر به طول حداکثر ۶ متر ساخته می‌شود. سقف کاذب دامپای سوراخ‌دار ۱۰ و ۲۰ سانتی‌متر از ورقه پانچ شده آلومینیومی با سوراخ‌های یک میلی‌متر و دو میلی‌متر ساخته شده است. سوراخ ها بیشتر با کاغذ سیته از پشت پوشانده می شوند تا زیبایی کار بهتر باشد. البته دو مدل سوراخ ریز و سوراخ درشت در دسترس است.

سقف دامپا

مزایای سقف کاذب دامپا

فرآیند اجرا و نصب سقف دامپا بسیار ساده‌ و سریع‌ است. تنوع بالا در طرح و رنگ‌، داشتن وزن بسیار پایین، کیفیت خارق‌العاده و طول عمر مفید بالا جزو مزایای این نوع سقف است. از آنجا که رنگ‌آمیزی این نوع سقف به صورت پودری صورت می‌گیرد، رنگ باکیفیتی را در نهایت خواهیم داشت که بسیار یکنواخت و زیباست. سقف دامپا ضد آتش است و حرارت بالا را بخوبی تحمل می کند. شکل ممکن صورت می‌گیرد. مقاومت در برابر آب و رطوبت هم مزیت دیگر این نوع سقف است.

سقف دامپا

از دیگر مزایای آن سبک وزن بودن و مقاومت خوب در برابر زلزله است، امکان دسترسی سریع و ساده به تأسیسات مکانیکی و الکتریکی با نصب دامپا فراهم است. کیفیت و عمر مفید بسیار بالایی دارد. دور ریز مصالح آن بسیار کم است. همچنین قابلیت استفاده در فضای آزاد‌ باعث شده به عنوان سقف آلاچیق ها و زیر شیروانی هم از آن استفاده شود. حمل و نقل بسیار راحت و آسان است. در نهایت بار ساختمان را کاهش می‌دهند و در نتیجه باعث کاهش هزینه طراحی سازه خواهند شد.

سقف دامپا

کاربرد سقف دامپا در کجاها است؟

علاوه بر خانه سقف دامپا در مکان‌هایی عمومی که شامل مدارس، دانشگاه‌ها‌، سالن‌های ورزشی، استخر و غیره است کاربردهای گسترده‌ای دارد. از آن‌جایی که در این مکان‌ها رطوبت، بازتاب نور، کاهش صدا و مقاومت از اهمیت بالایی برخوردار است، متعاقباً بهترین سقف برای این محل‌ها از نظر مهندسی و تکنولوژی سقف‌های فلزی است. دفاتر، بانک‌ها، ‌هتل‌ها، ساختمان‌های عمومی، فروشگاه‌ها، سالن‌های مواد غذایی و بهداشتی و سالن‌های ریسندگی از مکان های دیگر استفاده از سقف دامپا هستند.

سقف دامپا

مقالات زیر را مطالعه کنید:

enlightenedقیمت انواع سقف کاذب در شیراز

enlightenedکارایی سقف کاذب چیست ؟

enlightenedمدل سقف کاذب کناف

سقف دامپا

سخن پایانی ایرانادکور

برای انتخاب بهتر و اجرای حرفه ای ما در ایرانادکور در کنار شماییم تا برترین اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز را برایتان به ارمغان بیاوریم. اجرا سقف کاذب دامپا در شیراز را به ما بسپارید چراکه از اجرای سقف کاذب حمام گرفته تا سقف کاذب در فضاهای اداری، را در اسرع وقت برای شما اجرا خواهیم کرد. با ما در تماس باشید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه