دکوراسیون

تمیز کردن شیر آلات خانه

تمیز کردن شیر آلات خانه

تمیز کردن شیر آلات خانه
وقتی شیرآلات سرویس بهداشتی و ظرفشویی از تمیزی برق میزند حس بسیار دلنشینی به افرادی که از آن استفاده می کنند منتقل خواهند کرد، اما این کار سخت نیست. شما به راحتی می توانید با چند ترفند خانگی شیرآلات منزل تان را مانند روز اول برق بیاندازید. تا پایان نوشتار با ما همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/03/25

اگر از لکه های باقی مانده بر روی شیرآلات منزل خود خسته و دلزده شده اید و به فکر تمیز کردن و برق انداختن آن هستید این مقاله را بخوانید. شما همیشه می توانید با کارشناسان ما در ایرانادکور تماس گرفته و ایده های ناب طراحی داخلیرا با توجه به فضای موجود خود دریافت نمایید .

تمیز کردن شیر آلات

بهداشت و تمیزی شیرآلات خانه

یکی از اجزای مهم دکوراسیون خانه شیرآلات خانه هستند، معمولا روز اول این شیرآلات بسیار براق و درخشان و زیبا هستند این براق بودن شیرهای آب می تواند نشانه ای از پاکی و تمیزی باشد. پس از مدتی استفاده گچ آب، چربی صابون، جرم و کثیفی بر روی شیرآلات می ماند و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. مطمئنا دوست داریم این ها را پاک کنیم.

تمیز کردن شیر آلات

روش های تمیز کردن لکه ها از شیرآلات

قبل از هر چیزی باید بگوییم به هیچ عنوان از پاک کننده های اسیدی و شیمیایی نظیر جوهر نمک، وایتکس و سیم های ظرفشویی استفاده نگنید چراکه باعث از بین رفتن پوشش نیکل شیرآلات می شود و حتی اگر به طور موقت آن را تمیز کند اما آسیب جدی به شیر آلات وارد می کند. پس با این لکه‌های کوچک سفید روی شیر آب که براقی و شفافیت را از بین برده چه کنیم؟

تمیز کردن شیر آلات

آب و صابون ساده

یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است اگر چند روزی یکبار با همان آب و صابونی که دستمان رو می شوییم با اسفنجی نرم بر روی شیرآۀات هم بکشیم همیشه تمیز و براق خواهند ماند و رنگ طبیعی آنها حفظ می شود برای این کار بهتر است از اسکاج های نرم و اسفنجی استفاده کنید تا خط و خشی روی آن ها ایجاد نشود. به یاد داشته باشید که حتما پس از شستشو شیرآلات را با حوله ای نرم خشک کنید تا دوباره لک آب بر آن نماند.

تمیز کردن شیر آلات

سرکه، برای شستشوس شیرآلات

سرکه (ترجیحاً سفید) یک مواد طبیعی است که می توانید برای برق انداخت و تمیز کردن شیرآلات از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد باتجربه، محلول سرکه و آب را بهترین تمیز کننده و براق کننده شیر آلات می دانند. برای پاک کردن این رسوبات یک حوله را در محلول سرکه غوطه ور کنید و سپس حوله را دور شیرآلات بپیچید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک حوله خشک به لکه های موجود را به راحتی پاک کنید.

تمیز کردن شیر آلات

خوب است بدانید برای شیرهای برنجی ممکن است سرکه به علت خاصیت اسیدی بودن آن باعث از بین رفتن رنگ شود.اما اگر از همان شیرهای بی رنگ و معمولی استفاده می‌کنید، خیالتان راحت باشد سرکه به عنوان یک براق کننده قوی عمل خواهد کرد.

تمیز کردن شیر آلات

آب لیمو برای پاک کردن شیرآلات

اگر رسوبات روی شیر از جنس آهک هستند، به راحتی می توانید با استفاده از یک لیموی نصف شده یا آبلیمو شیر را تمیز کنید. اسید سیتریک موجود در لیمو به راحتی مواد معدنی را از بین می برند. می توانید از لیمو یا آب لیمو برروی شیرهای کرومی، برنجی یا مسی استفاده کنید. بعد از انجام این کار، شیر یا دوش را بشوئید وبا پارچه خشک کنید.

تمیز کردن شیر آلات

مقالات زیر را بخوانید :

enlightenedآموزش نصب روشویی

enlightenedطراحی سرویس بهداشتی مدرن

enlightenedروشویی سنگی در شیراز

تمیز کردن شیر آلات

سخن پایانی ایرانادکور

ما میدانیم که هرچقدر هم از مضرات جوهر نمک بگوییم باز هم خانم های خانه از آن استفاده خواهند کرد. اگر برای تمیز کردن سرویس خود از جوهر نمک استفاده می کنید قبل ریختن جوهر نمک حتما روی شیر را با پلاستیک بپوشانید زیرا دود جوهر نمک رنگ شیرآلات را از بین می برد!

برای تمام مواردی که به دکوراسیون داخلی مربوط است می توانید با ما از طریق شماره تلفن های اعلام شده در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. برترین اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز را به شما ارائه خواهیم کرد.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

تمیز کردن شیر آلاتسرکه برای شیرآلاتبرق انداختن شیرآلات

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه