دکوراسیون

طراحی سرویس بهداشتی فرنگی

طراحی سرویس بهداشتی فرنگی

طراحی سرویس بهداشتی فرنگی
سرویس بهداشتی به ویژه سرویس بهداشتی فرنگی امروزه یکی از اصلی ترین بخش های داخلی هر منزل است. در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی فرنگی علاوه بر بهداشت باید به زیبایی و راحتی هم فکر کرد. در این نوشتار به طراحی سرویس بهداشتی فرنگی می پردازیم همراه ما باشید.

تاریخ مقاله : 1399/01/30

اگر از فضای تکراری سرویس بهداشتی خود خسته و دلزده شده اید و به فکر نو کردن محیط دستشویی هستید با کارشناسان ما در ایرانادکور تماس گرفته و ایده های ناب طراحی داخلی را با توجه به فضای موجود خود دریافت نمایید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

دکوراسیون سرویس بهداشتی شامل چه نکاتی است؟

برای طراحی سرویس بهداشتی نکات و اصول استانداردی را باید رعایت کرد. برخی از این موارد شامل اندازه و ابعاد، پنجره، رنگ، نور و سیستم های تهویه هستند. بسیاری از افراد مسن خصوصا در ایران زانو درد دارند و نیازمند استفاده از سرویس فرنگی هستند، بنابراین باید به طراحی و دکوراسیون آن بها داد.

دکوراسیون سرویس بهداشتی فرنگی

اندازه و ابعاد سرویس بهداشتی

ابعاد سرویس های بهداشتی فرنگی باید با ابعاد خانه تناسب داشته باشد. در خانه های بزرگ فضای بیشتری را می ت.ان برای سرویس بهداشتی در نظر گرفت و در خانه های کوچک، سرویس بهداشتی کوچک در نظر گرفته می شود. سایز درب ورودی دستشویی را باید استاندارد در نظر گرفت. سایزهای استاندارد 71، 76 و 81 سانتی متر است. ایسن سایز ها باید با در توجه به ورود صندلی چرخدار در نظر گرفته شوند. بنابراین توالت فرنگی باید در فضایی با عرض حداقل 76 سانتی متر ساخته شود و مرکز سرویس از هر طرف 38 سانتی متراز دیوار فاصله داشته باشد.

دکوراسیون سرویس بهداشتی فرنگی

دیوارپوش و کف پوش سرویس بهداشتی

زایج ترین و بهترین کف پوش و دیوار پوش برای سرویس بهداشتی فرنگی،  همان کاشی  و سرامیک است. رنگ و طرح کاشی ها و موزائیک ها دارای نموع بالاست اما هر کس بسته به سلیقه خود و سبک کلی خانه می تواند طرحی را انتخاب کند. از طرح های بسیار شلوغ، گلدار و با رنگ های تند بپرهیزید زیرا اغلب فضای دستشویی کوچک است و این طرح و رنگ ها فضا را خسته کننده و کوچک و نامناسب می کند. همچنین رنگ های روشن حس تمیزی و بهداشت را بیشتر القا می کنند.

دکوراسیون دستشویی فرنگی

انتخاب روشویی مناسب

روشویی از اصلی ترین بخش های سرویس بهداشتی است که اندازه، جنس و رنگ و طراحی و حتی محل قرار گیری آن در طراحی سرویس بهداشتی بسیار اهمیت دارد. روشویی ها معمولا کوچک هستند و بهتر است روبه روی در ورودی سرویس بهداشتی نصب شوند. روشویی ها فضایی حدود 61 سانتی متر را به خود اختصاص می دهند. در بالای روشویی هم یک آینه نصب می شود و احتمالا بسته به فضای موجود کابینت یا بوفه ای برای قرار دادن وسایل بهداشتی و دکوری در نظر می گیرند. ارتفاع 86 تا 91 سانتی متری از سطح زمین برای روشویی مناسب است.

روشویی های مدرن امروزه دارای  کابینت هایی در زیر و کمدهای باز و بسته ای در بالا برای قرار دادن وسایل بهداشتی مانند خمیردندان، دستمال توالت، سشوار، لوازم ریش تراشی و غیره هستند. استفاده از کابینت فضای سرویس بهداشتی را منظم تر و مدرن تر جلوه خواهد داد.

دستشویی فرنگی

تهویه هوا در سرویس بهداشتی

داشتن پنجره ای رو به بیرون بهترین خالت تهویه است اما در اکثر منازل امروزی خصوصا آپارتمان ها همچین امکانی وجود ندارد. اگر پنجره داشتید بایستی پنجره 15 درصد فضای کلی سرویس را شامل شود. سیستم تهویه باید بتواند در هر 5 ساعت هوای داخل سرویس بهداشتی را به طور کامل به بیرون انتقال دهد. در صورتی که محیط سرویس بهداشتی کاملا بسته باشد به مکان بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب ها و ویروس ها تبدیل خواهد شد و مدام بوی بد آن اعضای خانه را آزار خواهد داد. فن های قوی و سیستم تهویه صحیح در منزل به برطرف شدن این امر کمک می کند.

مقالات زیر هم برای آگاهی بیشتر شما در سایت ایرانادکور است :

enlightenedطراحی سرویس بهداشتی مدرن

enlightenedسقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

enlightenedدکوراسیون دستشویی

طراحی دستشویی

سخن پایانی ایرانادکور

همه جای خانه در دکوراسیون داخلی مهم است. هرجایی که ما از آن استفاده می کنیم در طراحی اهمیت دارد. از انباری و زیر پله گرفته تا سقفی قناس در خانه. سرویس بهداشتی هم از مکان هایی است که توجه به طراحی آن در خانه بسیار با اهمیت است. ما در کنار شماییم تا بهترین و خلاقانه ترین ایده ها را در طراحی هر چه زیباتر سرویس بهداشتی فرنگی بکار بریم. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های ما در تماس باشید. بهترین دکوراسیون داخلی شیراز و جنوب ایران را برایتان اجرا خواهیم کرد. سقف کاذب حمام را هم پیشتر در همین سایت بررسی کرده ایم.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه