مقالات تخصصی معماری

دیوار پوششی کناف

دیوار پوششی کناف

دیوار پوششی کناف
دیوارهای پوششی کناف یکی از محصولات کناف هستند که کاربرد گسترده‌ای در ساختمان سازی و اجرای تعمیرات ساختمانی دارند.

تاریخ: 1399/1/28

امروزه کناف کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده است و تقریباً در تمام منازل و دفاتر اداری در انواع مختلف قابل رویت می‌باشد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی همواره با استفاده از مدرن‌ترین مصالح و به روزترین و شیک‌ترین ایده‌های دکوراسیون داخلی تلاش می‌کند تا بهترین‌ها را برای شما عزیزان رقم بزند.

انواع دیوار کناف

کناف

ساختار کناف به تنهایی کاربردهای بسیار گسترده‌ای و در قالب‌های متفاوتی دارد. کناف سقف یکی از این کاربردها می‌باشد که هم در منازل مسکونی و هم دفاتر تجاری به منظورهای متفاوت و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقاله کاربرد کناف در ساختمان‌های مسکونی به بررسی انواع کاربرد کناف پرداختیم. صفحات روکش دار گچی و همچنین دیوارهای پوششی کناف دارای مزایا و قابلیت‌های گسترده‌ای هستند. در این مقاله قصد داریم تا کاربرد و انواع مختلف دیوارهای پوششی کناف را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

دیوار پوششی کناف با سازه

دیوار پوششی کناف

دیوارهای پوششی کناف دارای انواع مختلف همراه با کاربردهای متفاوت هستند که باید با توجه به نیاز و در نظر

رفتن شرایط مختلف، یکی از این انواع متفاوت را انتخاب کرد. در مرحله اول دیوارهای پوششی کناف به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. این دو دسته اصلی عبارتند از: دیوارهای پوششی با سازه و دیوارهای پوششی بدون سازه. این دیوارهای پوششی کناف دارای ویژگی‌های خاصی هستند که عبارتند از: عایق صوت، عایق حرارت و شکل‌پذیری راحتی هستند.

انواع دیوار پوششی کناف

دیوار پوششی بدون سازه

یکی از مزایای مهم دیوار پوششی بدون سازه کناف در اصل همین قابلیت نصب بدون زیرسازی فلزی و تنها توسط یک چسب مخصوص (پرلفیکس) است. این دیوارها مستقیماً به دیوار اصلی زمینه متصل می‌شوند و بعد از اجرا شدن قابلیت اعمال هرگونه تغییری بر روی دیوار وجود دارد. برای مثال ممکن است شما بخواهید بعد از اجرای دیوار، آن را رنگ کنید یا بر روی آن کاغذ دیواری بکشید. تمام این کارها به راحتی بر روی دیوار کنافی قابل اجرا است. انواع کاربردهای کناف در ساختمان بسیار گسترده است.

دیوار پوششی کناف بدون سازه

مزایای دیوار پوششی کناف

در مرحله اول لازم است تا متوجه شویم که دیوار پوششی کناف در چه مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارهای پوششی کناف معمولاً در زمانی که دیوار اصلی سست باشد و نیاز به تقویت و محکم سازی داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین زمان‌هایی که قصد ایجاد دیوارهای ضد حریق و ضد رطوبت را داشته باشیم نیز استفاده بسیار دارد. در مواقعی خاص ممکن است دیوار مورد نظر در منزل مسکونی یا دفاتر اداری و تجاری ناصاف و نامتقارن باشد، در این حالت بهترین انتخاب برای تصحیح مشکل استفاده از دیوار پوششی کناف است.

دیوار کناف

بعد از ذکر مهم‌ترین مزیت دیوارهای پوششی بدون سازه که همان عدم نیاز به سازه زیرین می‌باشد، حال به بررسی دیگر مزایای دیوار پوششی کناف بدون سازه می‌پردازیم. سرعت اجرای بالای دیوار پوششی کناف نیز یکی دیگر از مزایای دیوار است. این ویژگی موجب کاهش هزینه‌های اضافی و صرفه جویی در زمان اجرا می‌شود. حتی اجرای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کناف نیز قابل اجرا می‌باشد.

آیا شما هم در هنگام بازسازی منزل خود هستید و هنوز نمی‌دانید در حالت قطعی کدام ساختار برای شما مناسب‌تر می‌باشد؟ آیا با مزایا و کاربردهای گسترده کناف آشنایی دارید؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر و تصمیم‌گیری هوشمندانه در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedقیمت انواع سقف کاذب در شیراز

enlightenedاجرای باکس نور مخفی در سقف

enlightenedنقش کناف در سقف آشپزخانه مدرن

دیوار پوششی کناف

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از تیمی متخصص و حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره تلاش دارد تا بهترین و خاص‌ترین‌ها را به شما همراهان گرامی پیشنهاد دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان به منظور ثبت سفارش خود می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

دیوار پوششی کنافانواع دیوار کنافاجرای دیوار کنافدیوار پوششی کناف بدون سازه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه