مقالات تخصصی معماری

نقشه محوطه سازی باغ ویلا

نقشه محوطه سازی باغ ویلا

نقشه محوطه سازی باغ ویلا
ایجاد فضایی دلنشین، روحیه بخش و جذاب در این روزگار ماشینی از مهمترین نیاز های ما انسان هاست. مهمترین خصوصیت محوطه سازی و فضای سبز در باغ ها و ویلاها که می تواند ارزشمند باشد، نقشه محوطه سازی و طراحی اصولی و بی نقص آن است . در این نوشتار در تلاشیم نکاتی در این باب را مطرح کنیم با ما همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/01/16

اجرای تخصصی و شناخت تفاوت میان فضاها امری است تخصصی برای نمونه طراحی باغ ویلا و اصول طراحی باغهای ایرانی تفاوت های چشمگیری با هم دارند. شرکت ایرانادکور با در اختیار داشتن نیرو های کار آمد و تجربه اجراهای موفق، مفتخر است یاری رسان شما در طراحی و اجرای محوطه سازی باشد.

باغ و ویلا

المان های باغ و ویلا

آلاچیق، آبنما، برکه، نهر، استخر، گل کاری، درخت کاری، رواق، باربیکیو و . . . از بخش های مهم محوطه سازی به شمار می روند. یکی از وظایف ما در ایرانادکور مشورت با کارفرما برای پی بردن نظرات و سلایق و خواسته های اوست. سپس با توجه به مساحت و خواست کارفرما، طرح ها و المان های متفاوت را پیشنهاد داده و پس از انتخاب وی طراحی می کنیم. نورپردازی نیز علاوه بر زیبایی باعث افزایش امنیت محوطه می گردد. به علاوه نورپردازی صحیح و اصولی باعث می شود بتوانیم از فضای طراحی شده در شب هم استفاده نماییم که این خود لذتی بی نظیر است.

محوطه سازی باغ

نقشه برداری از محوطه

در هنگام طراحی و برنامه ریزی برای محوطه سازی، باید بتوانیم اطلاعات صحیحی بدست آوریم، یکی از این اطلاعات نقشه زمین است. پیش از طراحی محوطه یکی از کارهای بسیار مهمی که باید مد نظر داشت، نقشه برداری است. نقشه برداری یکی از کارهای بسیار مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت. نقشه برداری به خصوص با دستگاه های مخصوص مثل تئودولیت و توتال، وضعیت خاکبرداری و خاکریزی را برای محوطه سازی مشخص می کند. بهتراست این مرحله توسط مهندسین عمران انجام شود که متخصص در این زمینه هستند.

محوطه سازی باغ

طراحی محوطه سازی باغ و ویلا

طراحان و معماران بعد از جمع آوری اطلاعات دقیق، حالا باید کار طراحی محوطه را شروع کنند. آن ها در ابتدا باید بتوانند طرح های ساده و شکیلی را با توجه به سلیقه کارفرما و محدودیتهاِی کثل زمان و بودجه آماده کنند. بعد از اینکه طرح اولیه به صورت اتود دستی یا پلان اولیه توسط نرم افزار های به روز آماده شد،  باید آن را به صورت سه بعدی مدل کرد تا طراحی فضای سبز بدین شکل برای کارفرما ملموس تر باشد. سپس باید براورد هزینه دقیق را باید بدست آورد تا بتوان امکان اجرایی شدن آن را سنجید. مقالات زیر به شما در محوطه سازی کمک خواهد کرد :

enlightenedبهترین طراحی محوطه ویلا در شیراز

enlightenedکم هزینه ترین محوطه سازی باغ

enlightenedایده های کم هزینه برای دکوراسیون باغ

محوطه فضای سبز

انتخاب گیاه در محوطه سازی باغ و ویلا

از مسایل بسیار مهم در محوطه سازی انتخاب گل و گیاه است. ما همیشه با گیاهان متنوع سروکار داریم که باید بتوانیم بهترین آن ها را انتخاب کنیم. علاوه بر شرایط ارثی و ژنتیکی، محیط زیست هم تاثیر بسیاری در این انتخاب دارد. تغییرات درجه حرارت، حداقل مطلق دما، میانگین و حداکثر مطلق دما، تغییرات میزان رطوبت نسبی هوا، بارندگی ها، تعداد روزهای ابری و آفتابی، کوتاهی و بلندی روز و شب و دیگر پدیده های جوی بر روی انتخاب گیاه تاثیر گذارند که بهتر است حتما از کارشناسان این موضوع در این راه کمک بگیرید.

محوطه سازی فضای سبز

سخن پایانی ایرانادکور

به یاد داشته باشید که تمام مراحل را باید تک به تک با کارفرما نهایی کرد تا در صورت تمایل کارفرما، ادامه یابد و از دوباره کاری ها جلوگیری شود. نهایی کردن طرح و برآورد هزینه دقیق در هر مرحله باعث صرفه جویی در وقت و هدفمندتر شدن کارها خواهد شد و رضایت کارفرما بدین صورت جلب خواهد شد. ما نیز به عنوان بهترین مجری محوطه سازی در باغ و ویلا در جنوب کشور، می توانیم در کنار شما باشیم تا فضایی رویایی در کنار رعایت اصول ایمنی در طراحی و اجرای محوطه سازی را داشته باشید. با ما از طریق شماره های اعلام شده در وب سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه