مصالح ساختمانی

انواع قرنیز

انواع قرنیز

انواع قرنیز
قرنیز یک آیتم ضروری در دکوراسیون داخلی ساختمان به حساب می‌آید. قرنیز دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود می‌باشند. آشنایی با انواع قرنیز به شما در انتخاب بسیار کمک خواهد کرد.

تاریخ: 1399/6/29

قرنیز یکی از آیتم‌های ضروری و بسیار کاربردی در دکوراسیون داخلی می‌باشد و دارای انواع مختلفی است که با توجه به بودجه و شرایط ساختمان معمولاً یکی از انواع قرنیز انتخاب می‌شود. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور همواره بهترین‌ها را برای شما عزیزان رقم خواهد زد.

اجرای قرنیز

قرنیز چیست؟

قرنیز و ازاره دو بخش کوچک ولی بسیار مهم و کاربردی در دکوراسیون داخلی هر فضایی به حساب می‌آیند. در بخش داخلی ساختمان و در پایین‌ترین قسمت دیوار و محل اتصال دیوار با زمین قطعاتی یکدست و به اندازه طول دیوار قرار می‌گیرند که دارای جنس، رنگ و اندازه‌های متفاوتی هستند. قرنیز کاربرد مهمی را در ساختمان ایفا می‌کند و بر زیبایی داخلی فضا نیز بسیار تاثیرگذار می‌باشد. در نگاه اول ممکن است کمتر شخصی پیدا شود که قرنیز را شناسایی کند و از زیبایی آن لذت ببرد، اما در یک ساختمان و اتاق بدون قرنیز قطعاً کمبود یک عنصر احساس می‌شود. آشنایی با لیست انواع قرنیز و اصول نصب آن‌ها به شما در شناخت قرنیز کمک بسیاری می‌کند.

انواع مدل قرنیز

معرفی انواع قرنیز

یکی از زیباترین و قطعاً گرانترین مدل قرنیز مورد استفاده در دکوراسیون داخلی را بتوان همان قرنیز چوبی در نظر گرفت. قرنیزهای چوبی دارای استحکام بالا و طرح و رنگ‌های متنوعی هستند که به راحتی می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. اگر به قرنیزهای چوبی علاقه‌مندید ولی هزینه آن را نمی‌توانید متقبل شوید، بهترین جایگزین قرنیز چوبی در اصل قرنیزهای MDF می‌باشد. قرنیزهای ام دی اف با تنوع طرح و رنگ خود و همچنین با دارا بودن یک لایه ضدخش، به یکی از محبوب‌ترین و زیباترین قرنیزها در بازار تبدیل شده‌اند.

قرنیز چوبی

قرنیز پلی استایرن از یک پلیمر مصنوعی تولید می‌شود و دارای رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی نیز می‌باشد. این قرنیز یکی از مدل قرنیزهای پرکاربرد و محبوب در بازار به حساب می‌آید که ظاهری بسیار شیک و مدرن دارد. همچنین قرنیز پلی استایرن دارای ارتفاع‌های متفاوت می‌باشد و همین امر یکی از مزیت‌های آن به حساب می‌آید. مزایای دیگر قرنیز پلی استایرن ضد آب بودن و مقاومت بالای آن در برابر ضربه و خش می‌باشد. قرنیز سنگی نیز یکی از انواع قرنیز است که در مقاله سنگ‌های ساختمانی و کاربرد آن‌ها به این نوع قرنیز اشاره شده است.

قرنیز ام دی اف

در هنگام بررسی ساختار قرنیز به این نکته می‌رسیم که قرنیزها نه تنها به زیبایی فضای درون منزل کمک می‌کنند، بلکه از نفوذ آب و رطوبت فضای بیرونی به داخلی منزل نیز جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، قرنیزها برای کفپوش‌هایی مانند لمینت و پارکت، نقشی علاوه بر موارد ذکر شده نیز ایفا می‌کنند. قرنیزها به راحتی فضای باز بین پارکت و لمینت اجرا شده در کف و دیوار را می‌پوشانند. مقاله‌های زیر در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مصالح ساختمانی به شما کمک خواهند کرد.

enlightenedمصالح نوین ساختمانی

enlightenedاستانداردهای طراحی کف

enlightenedانواع مصالح عایق حرارتی

قرنیز سنگی

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه