مصالح ساختمانی

کفپوش‌های پلی یورتان

کفپوش‌های پلی یورتان

کفپوش‌های پلی یورتان
امروزه تنوع و تعدد کفپوش‌ها بسیار گسترده شده است و افراد می‌توانند با بررسی ویژگی هر کدام از کفپوش‌ها به انتخاب بهترین نوع کفپوش بپردازند. در ادامه با کفپوش پلی یورتان آشنا می‌شوید.

تاریخ: 1399/12/8

کفپوش‌های صنعتی به سرعت در حال رشد و افزایش محبوبیت و کاربرد خود در میان مردم هستند. امروزه نیز طیف گسترده‌ای از محصولات پلیمری در بازار موجود هستند که شامل کفپوش‌های رزین اپوکسی، پلی یورتان و اکرلیک می‌شوند. در مرحله اول بهترین روند این است که فرد باید با تمامی کفپوش‌های مختلف و ویژگی‌های آنان آشنا شده و سپس به انتخاب بهترین نوع کفپوش بپردازد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این مقاله به بررسی کفپوش پلی یورتان می‌پردازد.

کفپوش پلی یورتان 2

کفپوش پلی یورتان چیست؟

کفپوش پلی یورتان در کارخانه و بر پایه رزین پلی یورتان که ماده اصلی ساخت این کفپوش می‌باشد در اصل تهیه و تولید می‌شود. کفپوش پلی یورتان بر روی کف بتنی در اصل به صورت یکپارچه و یکنواخت و حتی بدون درز قابلیت اجرا دارد. یورتان‌ها در یک واکنش افزایشی پلی اُل ها و پلی ایزوسیانات ها حاصل می‌شوند. ایزوسیانات‌ها در اصل به عنوان هاردنر ایفای نقش می‌کنند. با توجه به اینکه تنوع رزین‌های پلی اُل و انواع مختلفی از سخت‌کننده پلی ایزوسیانات موجود می‌باشد، بنابراین می‌توان از ترکیب این دو ماده، انواع مختلفی از پوشش‌های متنوع بر پایه رزین‌های پلی یورتان به دست آورد که طبعاً هر کدام از این مواد دارای خواص متنوع و منحصر به فرد خود می‌باشند.

کفپوش پلی یورتان 3

مزایای استفاده از کفپوش پلی یورتان

– کفپوش‌های پلی یورتان دارای سطح صاف، یکدست و براق هستند.

– کفپوش‌های پلی یورتان در برابر ضربه، سایش و خراش دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشند. همچنین در برابر اسیدها و مواد قلیایی از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می‌دهند.

– اجرای کفپوش‌های پلی یورتان در مقایسه با دیگر کفپوش‌ها بسیار آسان است و به خوبی بر روی سطوح بتنی خود را نشان می‌دهند و ساختار یکپارچه‌ای دارند.

– تنوع طرح و رنگ کفپوش پلی یورتان بسیار بالا است و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و علاقه خود به انتخاب طرح مورد نظر خود بپردازند.

– از دیگر مزایای کفپوش پلی یورتان می‌توان به خاصیت آکوستیک بودن و خاصیت ضد باکتریال این کفپوش اشاره کرد.

کفپوش پلی یورتان 4

انواع کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان دارای مزایای بسیاری است و از همین رو در فضاهای متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این کفپوش در سالن‌های ورزشی، محیط‌های صنعتی، انواع انبار مهمات و مواد منفجره و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاصیت‌هایی مانند انعطاف پذیری بالا، ضد ضربه و خش بودن، مقاومت بالا در برابر مواد صنعتی و شیمیایی، عبور جریان الکتریسیته ساکن از درون خود و دوام و مقاومت بسیار بالا همگی باعث شده است تا از کفپوش پلی یورتان در این فضاها به صورت گسترده استفاده شود.

کفپوش پلی یورتان 5

اگر شما نیز قصد دارید تا با انواع کفپوش‌ها آشنایی کامل داشته باشید و سپس بر حسب نیاز خود در فضاهای مختلف به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع کفپوش بپردازید، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedانواع پوشش کف (کفپوش PVC)

enlightenedانواع پوشش کف (پارکت چوبی)

enlightenedانواع پوشش کف (لمینت hdf)

کفپوش پلی یورتان 6

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و دفاتر اداری و تجاری در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به مشتریان خود ارائه دهد و در جلب رضایت آن‌ها بکوشد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

کفپوش‌های پلی یورتاناجرای کفپوش پلی یورتانبهترین کفپوشمدل کفپوش پلی یورتان
 
 
 

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه