مقالات تخصصی معماری

کاربرد انواع کاغذ دیواری ها را بشناسید

کاربرد انواع کاغذ دیواری ها را بشناسید

همه می دانیم که کاغذ دیواری یکی از بهترین و زیبا ترین پوشش هایی است که برای نمای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما از فضای تکراری و کسل کننده اطرافتان خسته شده اید به سادگی می توانید با کاغذ دیواری تغییری عالی بوجود آورید و از آن لذت ببرید. در این نوشتار در خصوص کاربرد انواع کاغذ دیواری صحبت خواهیم کرد.

ایرانادکور ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، آماده ارائه خدمات مشاوره ، برنامه ریزی ، طراحی و اجرای زیباترین و به روز ترین پروژه های دکوراسیون داخلی در جنوب کشور می باشد ، در این مقاله با ما همراه باشید تا کاربرد انواع کاغذ دیواری ها را بشناسید ، همچنین برای طراحی دکوراسیون منزل شیراز با ما در تماس بوده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

کاربرد انواع کاغذ دیواری

شناخت انواع کاغذ دیواری

کاغذدیواری ها در انواع و اقسام مختلف در بازار به چشم می خورند. گاهی تشحیص نوع و کاربرد آن ها برای افراد سخت است. انواع کاغذ دیواری ها شامل : کاغذی ، PVCبا روکش وینیل ، نانو ، بافت دار (مخملی) ، سه بعدی ، الیاف طبیعی و انواع ضد حساسیت یا نانوون در بازار وجود دارند. که در ادامه برخی از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

ایرانادکور

کاغذ دیواری کاغذی

این نوع کاغذ دیواری دارای بافت بسیار نازکی است و قابل شستشو نمی باشد. مزیت بزرگ آن قیمت بسیار مناسب آن نسبت به سایر سایر کاغذ هاست. برای نصب آن باید از چسب مخصوص کاغذ دیواری استفاده شود و مدت ماندگاری آن از یک تا دو سال است. یکی از معایبی که این نوع  پوشش دارد این است که این نوع کاغذ مقاومت بالایی ندارد و به راحتی پاره می شود. بنابراین این نوع کاغذ برای اتاق کودک نمی باشد. جابه جایی این کاغذ تقریبا ممکن نیست.

کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

یکی از بهترین پوشش هاست که علاوه بر اینکه مقاومت و دوام بالایی دارد، قابلیت شستشو و ضد خش را نیز داراست. کاغذ دیواری های پی وی سی تنوع بالایی دارد، به راحتی پاره نمی شود و تا 5 سال ماندگاری و دوام دارد. ابعاد این کاغذ دیواری از 5 متر مربع شروع شده و تا 16 متر مربع در بازار موجود است. برای اتاق کودک می تواند گزینه باشد چرا که به راحتی میتوان آن را شستشو و تمیز کرد.

کاغذ دیواری پی وی سی

کاغذ دیواری نانو

تکنولوژی نانو وارد تولید کاغذ دیواری هم شده است. این نوع پوشش دارای ویژگی های مثبت زیادی است که علاوه بر ویژگی های نوع PVC مشخصه های دیگری نیز دارد این نوع کاغذ دیواری، ضد کثیفی و گرد غبار است، ضد آلرژی و حساسیت است، مقاومت بالایی در برابر پارگی دارد. قابل شستشو بوده و در برابر آفتاب و گرما و صدا هم مقاوم است. حتما می توانید حدس بزنید که قیمت این نوع کاغذ دیواری از سایر کاغذ ها بیشتر است.

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری بافت دار (مخملی)

متریال پارچه و تکه هایی از مخمل پلاستیکی یا پارچه های مخملی در ساخت این نوع کاغذ دیواری استفاده شده است. بخاطرجنس مخمل آن، قابلیت شستشو ندارد. قیمت این نوع پوشش کمی بالاتر از نوع معمولی آن است؛ تفاوت قیمت آن به دلیل بافت زیباییست که در طراحی آن به کار رفته شده است.  کاغذ مخملی دارای رنگ های تیره است و به طور کلی سبک کلاسیک دارد. در صورتی که دکوراسیون داخلی خانه به سبک کلاسیک و لوکس است، این گزینه به دلیل داشتن بافت هایی از پارچه می تواند بهترین انتخاب باشد.

انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری سه بعدی

مصرف کنندگان زیادی این نوع کاغذ دیواری را به دلیل ظاهر متفاوت آن انتخاب می کنند. قابلیت شستشو دارد، این کاغذ ها از فاصله 3 الی 4 متری به نظر برجسته می آیند؛ علت آن نیز به دلیل استفاده از سایه های خاصی است که روی آن طراحی شده است. اگر از المان های طبیعی مثل سنگ و چوب در طراحی آن استفاده شده باشد بسیار جذاب و طبیعی به نظر خواهد رسید.

سه بعدی

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

این نوع کاغذ کمیاب و گران از چوب فانتزی فنلاندی ساخته می شود. به طور کلی می توان گفت تمام ویژگی های مربوط به کاغذ دیواری های قابل شستشو را دارا است؛ یعنی ضد حساسیت، قابل شستشو عایق و … است. الیاف هایی از برگ و چوب درون آن دیده می شود که موجب افزایش زیبایی آن می گردد. به کار بردن این کاغذ، حس زندگی در طبیعت را به شما خواهد داد.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری

برای کسب اطلاعات و افزایش آگاهی بیشتر در خصوص چگونگی محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری با ما در دفتر شیراز در تماس باشید و از مشاوره تخصصی در زمینه دکوراسیون داخلی بهره مند گردید. ایرانادکور برترین انتخاب در اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران است.

نویسنده : ص.توکلی/  ایرانادکور / بهمن ماه 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه