مصالح ساختمانی

مزایا و معایب کفپوش لمینت چیست؟

مزایا و معایب کفپوش لمینت چیست؟

مزایا و معایب کفپوش لمینت چیست؟
کفپوش لمینت ، کفپوشی زیبا ، مدرن و با دوام است که کمتر از 50 سال از ساخت آن نگذشته است ، ظاهری شبیه چوب دارد و زیبایی خاصی را به هر فضایی از خانه گرفته تا فضاهای اداری و تجاری می دهد .

کفپوش لمینت ، کفپوشی زیبا ، مدرن و با دوام است که کمتر از 50 سال از ساخت آن نگذشته است ، ظاهری شبیه چوب دارد و زیبایی خاصی را به هر فضایی از خانه گرفته تا فضاهای اداری و تجاری می دهد ، در ادامه با ما در ایرانادکور همراه باشید تا مزایا و معایب کفپوش لمینت را بشناسید ، همچنین خوب است بدانید که ما در دفتر ایرانادکور برترین برند های کفپوش لمینت را ارائه می دهیم که می توانید با توجه به دکوراسیون داخلی خود و تنوع بالای لمینت های موجود ، بهترین انتخاب ها را داشته باشید ، فروش کفپوش و لمینت در شیراز را سالهاست انجام داده ایم و در کنار شماییم تا برترین ها را انتخاب کنید.

مزایا و معایب کفپوش لمینت

تاریخچه کفپوش لمینت

در سال 1977 یک شرکت سوئدی کفپوش لمینت را اختراع کرد و در سال 1984برای اولین بار به بازار عرضه شد ، اما امروزه شرکت های بسیاری در سراسر دنیا اقدام به تولید و فروش این نوع کفپوش می کنند و بازارپسندی بالای این محصول باعث رشد چشمگیر استفاده از آن در سراسر جهان و در اقلیم های مختلف شده است.

نقش کفپوش لمینت در دکوراسیون داخلی منزل

امروزه نقش کفپوش در دکوراسیون داخلی منزل اهمیت زیادی پیدا کرده است چرا که با انتخاب کفپوش مناسبی مانند لمینت کف، براحتی می توان فضای دکور خانه را تغییر داد و آنرا زیبا تر کرد ، نکته ای مهم که امروزه باید در نظر گرفته شود این است که در مقایسه با سایر متریال های موجود در بازار مانند موکت، پارکت چوبی، سنگ، سرامیک، پی وی سی کدام را باید انتخاب کرد ؟ بسته به نیاز شما در منزل ، بودجه شما و نوع و سبک دکوراسیون منزل ، هر یک از متریال ها می تواند انتخاب شود.

مزایا و معایب کفپوش لمینت

خوب است پیش از هر انتخابی ، مزایا و معایب را بررسی کنیم تا بدانیم آیا انتخاب بهتری هم وجود دارد و آیا مزایای این انتخاب بر معایبش ارجح است یا خیر. در ادامه به بررسی مزایا و معایب کفپوش لمینت می پردازیم با ما همراه باشید.

مقایسه پارکت لمینت و سرامیک

سرامیک یکی از پر مصرف ترین و پر کاربردترین کفپوش های دنیااست ، آیا لمینت مزیتی به سرامیک دارد؟

بله ، لمینت قیمت ارزان تر، ایمنی بیشتر و نظافت آسان تری نسبت به سرامیک دارد چراکه بسیاری از کودکان و سالمندان بر روی سرامیک لیز می خورند ، مخصوصا اگر سرامیک خیس باشد که این موضوع درباره لمینت وجود ندارد و شما فضای امن تری در اختیار خواهید داشت.

همچنین  قابلیت تعویض تایل های کفپوش لمینت در صورت اسیب دیدگی آن وجود دارد که چنین امکانی در خصوص سرامیک ، هرگز وجود ندارد.

ضمناً تنوع رنگ لمینت نسبت به سرامیک می تواند بیشتر باشد و دوام آن در برابر سرما ، گرما ، ضربه و رطوبت هم بالاتر از سرامیک است.

زیرسازی سرامیک سخت تر و پر هزینه تر از زیرسازی لمینت کف خواهد بود و زمان بسیار بیشتری نیز طرف خواهد شد.

تنها مزیت سرامیک به لمینت ، این است که سرامیک در سیستم های گرمایش از کف بهتر عمل می کند و ضمناً در خانه های قدیمی با دکوراسیون خانه ها بهتر هماهنگ می شود.

مزایا و معایب کفپوش لمینت

مقایسه لمینت و موکت

موکت هنوز هم در بعضی مکان ها مانند اتاق کودکان یا برخی مراکز مذهبی نصب می شود و مناسب مراکز اداری، فرهنگی، آموزشی، خدماتی و شرکتها و سازمان ها نمیباشد این در حالی است که لمینت دقیقا برای تمام فضاهای نام برده شده مناسب و کاربردی است.

موکت در برابر آب، رطوبت، آتش و حرارت مقاومت کمتری دارد و تمیز کردن آن ابدا بهداشتی نیست ، نهایتا می توان انرا جارو کرده و یا با شامپو فرش تمیز کرد اما لمینت را می توان با انواع مواد شیمیایی ضد عفونی کرد بدون اینکه کوچکترین اسیبی به آن برسد.

مزایا و معایب کفپوش لمینت

تنوع طرح های کفپوش لمینت نسبت به موکت بسیار بیشتر است و ظاهری بسیار مدرن تر نسبت به موکت دارد.

همانطور که در بخش قبل گفتیم هر قسمت از لمینت خراب شود براحتی قابل تعویض است در حالیکه هر بخشی از موکت خراب شود باید موکت کل اتاق تعویض گردد.

خوب است بدانید قیمت این دو نوع کفپوش تقریبا با هم برابر است و کسانی که دچار رماتیسم و دردهای مفصلی هستند ، روی موکت راحت تر راه می روند.

مزایا و معایب کفپوش لمینت

مقایسه پارکت و لمینت

پارکت کفپوشی است که از چوب ساخته شده و نگهداری از آن بسیار سخت است ، با اینکه بیشتر از لمینت طبیعت دوست است و ظاهری شیک تر و اصیل تر از لمینت دارد اما به دلیل گرانی آن می توان از مقایسه این دو کف پوش چشم پوشی کرد.

مزایا و معایب کفپوش لمینت

با مطالعه این مطلب متوجه شدید که کفپوش لمینت دارای مزایای بسیار و معایب اندک است ، ما در ایرانادکور برترین برند های لمینت را به شما ارائه می دهیم ، کافیست با ما در تماس باشید و در این زمینه مشاوره بگیرید.

برچسب ها :

لمینتکفپوش لمینتقیمت لمینتمزایای لمینتلمینت شیرازدکوراسیون داخلی شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه