مقررات ملی ساختمان

طراحی پارکینگ خانه در شیراز

طراحی پارکینگ خانه در شیراز

طراحی پارکینگ خانه در شیراز
طراحی پارکینگ خانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی داخلی در ساختمان به حساب می‌آید و اجرای اصول آن در هنگام طراحی الزامی است.

تاریخ: 1399/3/10

پارکینگ بخش مهمی از خانه به حساب می‌آید و طراحی آن در طراحی داخلی منزل بسیار تاثیرگذار است، بنابراین، طراحی پارکینگ خانه در شیراز نیز بسیار مهم است و باید تمام اصول طراحی پارکینگ را رعایت کرد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‎‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای همواره بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

انواع پارکینگ

طراحی پارکینگ خانه

پارکینگ یک خانه یا آپارتمان در اصل محل توقف و نگهداری وسایل نقلیه می‌باشد که می‌تواند در حالت کلی به صورت فضای باز یا بسته طراحی شود. از اصول مهم در طراحی و اجرای پارکینگ خانه در نظر گرفتن امکان دسترسی به آب لوله‌کشی در کلیه پارکینگ‌ها است. این امر باید با توجه به فضای پارکینگ و متراژ فضا به درستی طراحی و تعبیه شود. اگر پارکینگ برای یک مجتمع یا آپارتمان مسکونی طراحی می‌شود، باید در نظر داشت که طراحی سرویس بهداشتی در پارکینگ ساختمان‌های با ظرفیت بیش از 10 واحد الزامی است. آشنایی با انواع لوله در ساختمان سازی به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

طراحی پارکینگ خانه در شیراز

انواع مختلف پارکینگ

هنگام طراحی پارکینگ در مرحله اول باید با گروه‌بندی پارکینگ‌های مختلف آشنا شد و سپس آگاهانه شروع به طراحی کرد. پارکینگ‌ها در حالت اصلی و کلی به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند که عبارتند از پارکینگ خصوصی و عمومی. علاوه بر این، پارکینگ‌ها دارای 3 گروه مختلف نیز می‌باشند که شامل پارکینگ کوچک، پارکینگ متوسط و پارکینگ بزرگ می‌شود. آشنایی با تاسیسات مکانیکی در ساختمان (فن) به شما کمک می‌کند تا با آگاهی از تاسیسات و نحوه عملکرد آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

طراحی پارکینگ خانه

طراحی پارکینگ خانه در شیراز

یکی از انواع مختلف طراحی پارکینگ که بسیار مورد استفاده می‌باشد، استفاده از پارکینگ سوئیچی است. در پارکینگ‌های خصوصی به شرط عدم مزاحمت برای خودروهای دیگر، پیش‌بینی دوواحد محل توقف خودرو در پشت سر هم بلامانع است. به این مدل از پارکینگ، پارکینگ سوئیچی می‌گویند. قابل به ذکر است که عرض مفید درب ورودی در پارکینگ‌های بزرگ حداقل 6 متر می‌باشد. آشنایی با انواع حیطه بندی در طراحی به شما کمک می‌کند تا با این اصول به خوبی آشنا شوید.

طراحی پارکینگ

آیا شما هم تمایل دارید تا با اصول طراحی و قوانین اجرای آن در دکوراسیون داخلی آشنا شوید؟ در هنگام طراحی و اجرای دکور منزل یا دیگر بخش‌های منازل مسکونی، قطعاً آشنایی با اصول به شما در این مسیر کمک خواهد کرد. بنابراین، مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedسیستم گرمایش از کف

enlightenedاصول لوله کشی فاضلاب

enlightenedتاسیسات بهداشتی در ساختمان

طراحی و اجرای پارکینگ

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور تلاش دارد تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه