دکوراسیون

راهنمای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب

راهنمای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب

راهنمای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب
راهنمای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب را از آن جهت ارائه می دهیم تا شما مانند یک دکوراتور حرفه ای بتوانید بر اساس نیاز خودتان بهترین کمد دیواری اتاق خواب را حداقل بر روی کاغذ طراحی کرده و کاربردی ترین کمد دیواری را داشته باشید .

راهنمای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب را از آن جهت ارائه می دهیم تا شما مانند یک دکوراتور حرفه ای بتوانید بر اساس نیاز خودتان بهترین کمد دیواری اتاق خواب را حداقل بر روی کاغذ طراحی کرده و کاربردی ترین کمد دیواری را داشته باشید ، پس با ما در ایرانادکور همراه باشید ، همچنین می توانید برای طراحی خلاقانه و یا گرفتن قیمت طرحی که میخواهید با ما در تماس باشید.

مقاله صفر تا صد اجرای کمد دیواری در شیراز را نیز حتما در کنار این مقاله مرور کنید و نکات کلیدی بسیار کامل و راهبردی را در آن مقاله بخوانید ، اصول طراحی کمد دیواری را در محتوای لینک شده قرار داده ایم.

کمد دیواری اتاق خواب

دسته بندی کمد دیواری بر اساس کاربرد

کمد دیواری المانی مهم و بسیار ضروری در هر اتاقی است ، امروزه یکی از معیار های خرید و یا اجاره آپارتمان ها و خانه ها داشتن کمد های جادار و بزرگ و البته شیک است ، برخی هم کمدهای بزرگ و جا داری را در نقشه تعبیه و اجرا می کنند اما در هنگام طبقه بندی و دیزاین دچار اشتباهات بزرگی می شوند که کاربرد کمد را به شدت تحت تاثیر قرار داده و بی نظمی را با اتاق هدیه می دهند.

به طور کلی کمدهای اتاق به دو دسته تقسیم می شوند:

  • کمد رخت خواب
  • کمد لباس

دسته بندی کمد دیواری بر اساس کاربرد

کمد رخت خواب

این کمد مخصوص ایرانی هاست و در کشورهای دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد ، در تمام خانه های ایرانی کمدی وجود دارد که پر از رخت خواب است! شاید سالهای سال هم مهمانی به خانه شما نیاید که شب را در منزل شما مهمان باشد اما شما حتما برای چنین روزی رخت خواب دارید!

بهر حال اگر قرار است رخت خواب ها را در کمد بگذارید باید برای آن جای مناسبی تهیه کنید ، کمد رخت خوابی بهتر است با درب لولایی طراحی شود تا درب ها به طور کامل باز شوند و گذاشتن و برداشتن رخت خواب ها ساده تر باشد. همچنین طبقات این کمدها باید فواصل زیادی داشته باشند و حتی گاهی طبقه های عمودی وسط حذف می شوند تا رخت خواب ها زیاد تا نخورد.

پیشنهاد ما در ایرانادکور این است : حالا که می خواهید کمد رخت خوابی داشته باشید بهتر است بالای بزرگ ترین کمد خانه را بدون طبقه بندی رها کرده و رخت خواب ها را در بالاترین طبقه و بصورت دو تا قرار دهید مگر اینکه واقعا شما مدام مهمان شب خواب دارید و باید رخت خواب ها در دسترس باشند. در این صورت پایین ترین بخش از زمین را طبقه بندی نکنید و تیغه وسط کمد را هم حذف کنید تا براحتی بتوانید به تشک ها دسترسی داشته باشید.

کمد رخت خوابی باید حداقل عرض 110 و ارتفاع 150 داشته باشد.

پیشنهاد بعدی ما در ایرانادکور این است که در بخشی از کمد که برای رخت خواب در نظر میگیرید می توانید کشو هم تعبیه کنید. به این معنا که 4 کشو از زمین طراحی کنید و بعد روی آن را بدون طبقه رها کنید در این حالت کمدی بسیار کاربردی خواهید داشت.

کمد رخت خواب

کمد لباس

کمد لباس مهمترین کمد هر اتاق است ، این کمد باید دقیقا مطابق با نیاز صاحب اتاق طراحی شود تا کاربردی باشد ، اگر شما در حال طراحی کمد لباس برای اتاق یک پسر جوان هستید قطعا طراحی داخلی این کمد با کمد یک زوج جوان متفاوت است!

عمق کمد لباسی باید حداقل 60 سانتی متر باشد چراکه عرض یک کت مردانه همین قدر است و اگر کمتر از این مقدار در نظر بگیرید لباس های شما در کمد بصورت کج قرار می گیرد و قطعا چروک می شود.

بلندی آویز لباس را 120 در نظر بگیرید تا مانتو ها و بارانی هم هم در آن جا شود و پایین لباس های بلند هم چروک نشود.

اگر عمق کمد شما بیش از 60 سانتی متر است هرگز آویز لباس را به ته کمد منتقل نکنید چراکه دسترسی به آن بسیار دشوار خواهد بود ، در این حالت شما می توانید قفسه کفش و کیف و یا کشو های مخفی را پشت لباس ها در نظر بگیرید و یا اگر قرار است گاو صندوق در کمد لباسی بگذارید (!!!) پشت لباس ها می تواند فضای خوبی باشد.

پیشنهاد ما در ایرانادکور این است که از آویزهای متحرک و چرخان که جدیدا وارد بازار شده استفاده کنید و دو ردیف لباس در کمد آویزان کنید، اگر نمیدانید چطور این کار را انجام دهید با ما در تماس باشید.

کمد اتاق خواب

جای سایر وسایل در کمد لباسی

کمد لباس معمولا جایی است که برای نظم دهی به لباس ها به کار می رود اما همیشه ما وسایل دیگری را هم در آن قرار می دهیم. پس بهتر است برای آن وسایل هم فکری بکنیم.

اگر قرار است کیف و کفش ها را در کمد لباس بگذاریم حتما باید برای آن طراحی مناسب داشته باشیم ایجاد قفسه هایی با ابعادی که تنها یک یا دو جفت کفش در آن قرار می گیرد می تواند نظم بسیار مطلوبی به کمد شما بدهد.

در اتاق دختر خانم ها شما باید به فکر قفسه ها و فضاهایی باشید که یک عالمه خرد و ریز جا بشود وسایل تزئینی ، بدلیجات ، لوازم آرایش و خیلی وسایل دیگر که خودشان می دانند!

در اتاق آقا پسر ها فضاهای بزرگتری در نظر بگیرید تا راکت تنیس ، توپ های ورزشی و وسایل بزرگی که معمولا میخرند و حوصله ندارند آن ها را با دقت جا بدهند قرار گیرد!

در این خصوص با صاحب اتاق حتما مشورت کنید که چه نوع وسایلی را می خواهد در کمد بگذارد.

کمد لباس

اندازه های استاندارد کمد دیواری

اندازه استاندارد کمد دیواری تک درب : ارتفاع 189 سانتی متر و عمق 60 سانتی متر

ابعاد استاندارد کمد دیواری دو درب :  ارتفاع بین 180 تا 210 سانتی متر و عمق و عرض آن ها نیز 120 و 60 سانتی متر آویز لباس کمدهای دو درب نیز باید بین 110 تا 160 سانتی متر طراحی شده باشد.

ابعاد استاندارد کمد دیواری سه درب : ارتفاع بین 180 تا 210 سانتی متر و عرض و عمق آن به ترتیب 180 و 60 سانتی متر ارتفاع آویز این نوع کمدها نیز معمولا 160 سانتی متر

اندازه استاندارد درب کمد دیواری ریلی به طور میانگین عرض 76 سانتی متر و ارتفاع را 203 سانتی متر

اندازه استاندارد کمدبا ما راهنمای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب را مرور کردید ، با ما در ایرانادکور در تماس باشید و مشاوره بگیرید تا بهترین کمد دیواری را در اتاق های خانه داشته باشید ، ما با سالها تجربه در کنار شما هستیم تا در خانه رویایی خود زندگی کنید.

نویسنده : ص. توکلی / سرپرست تیم محتوا / ایرانادکور

مرداد ماه 1402

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه