مقالات تخصصی معماری

دکوراسیون آرایشگاه زنانه

دکوراسیون آرایشگاه زنانه

دکوراسیون آرایشگاه زنانه
آرایشگاه زنانه ، محلی برای اهمیت دادن به زیبایی و نظافت شخصی . جایی برای زیباتر شدن . احساس جوانی و شادابی . خانم ها ، از بین اینهمه آرایشگاه زنانه کدام را انتخاب می کنند ؟ معیار های انتخابشان چیست ؟ آیا تنها یک آرایشگر حرفه ای بودن برای جذب مشتری کافیست ؟ در این مقاله که به کوشش کارشناسان ایرانا دکور تهیه شده است ، به بررسی دکوراسیون آرایشگاه زنانه می پردازیم تا پاسخ این پرسش ها را بیابیم . تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید .

تاریخ مقاله : 1398/04/08

enlightenedایرانا دکور با سابقه ای درخشان با در اختیار داشتن کارشناسان و مشاوران حرفه ای در زمینه دکوراسیون داخلی در شیراز ، آماده ارائه ایده های ناب و خلاقانه در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه خواهد بود . زیبایی شناسی در طراحی داخلی تخصص ماست .

انواع سبک  دکوراسیون در آرایشگاه زنانه

برای دکوراسیون آرایشگاه زنانه ، چندین سبک وجود دارد . این سبک ها بسته به کار شما و محل قرار گیری آرایشگاه شما متفاوت خواهد بود . از دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک و ساده گرفته تا مدرن باید دید کار تخصصی شما و محل آرایشگاه کجاست . یکی از موضوعات مهم در هنگام انتخاب دکوراسیون آرایشگاه زنانه این است که آیا مکان آرایشگاه در مالکیت شماست یا آنرا اجاره کرده اید ؟ قطعا شما نمی خواهید برای مکان اجاره ای که ممکن است سال آینده در اختیار شما نباشد هزینه زیادی را صرف نمایید . محله ای که آرایشگاه در آن است هم تاثیر به سزایی در انتخاب سبک دارد ، آرایشگاهی در یک خیابان معروف و محله پولدار نشینی با آرایشگاه در محله ای با افراد کم در آمد و آرایشگاهی در روستا از نظر سبک تفاوت دارد . در محله بالای شهر می بایست از تجهیزات لوکس و لاکچری مطابق با آخرین مد روز کار کرد . سنگ مرمر، سرامیک های زیبا، مبلمان براق و تمیز و رایحه ای از بهترین محصولات آرایشی همان چیزی است که به شما کمک می کند تا مشتریان سطح بالا را جذب سالن زیبایی تان کنید . اما در محله های کم در آمد می توان فضایی سنتی تر و خودمانی تر ایجاد نمود . در بخش های تاریخی شهر می توان از سبک های قدیمی استفاده نمود ، ظاهر سنتی برای دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه می تواند ایده خوبی باشد مثل استفاده از میز و صندلی هایی از جنس فلز براق و چوب . آرایشگاهی که بیشتر بر روی ماساژ ، اپیلاسیون و پاکسازی پوست تمرکز دارد باید محیطی آرامش بخش تر و تا حدی لوکس تر از آرایشگاه معمول داشته باشد . مبلمان این مکان ها بایست از جنسهای بسیار نرم و راحت باشد . حوله ها از رنگهای بسیار روشن بوده و فضا با نور پردازی های ملایم و انواع عود و شمع به مشتری حس ریلکسی را القا نماید .

دکوراسیون آرایشگاه زنانه

نور سالن آرایشگاه

در آرایشگاه ها قرار است به جزییات بها داده شود ، و گاهی یک تار ابرو قرار است به چشم بیاید . بنابراین موضوع نور ، در آرایشگاه زنانه بسیار بسیار مهم است . علاوه بر این ، نور زیاد و به جا باعث تمیز و براق جلوه دادن آرایشگاه می شود که این خود نکته مهمی است . می تواند علاوه بر نورهای سقفی و لوستر های زیبا از هالوژنهای  دیورای یا چراغهای پایه دار برای تمرکز نور روی صورت و حذف سایه استفاده نمود . برای حذف سایه از روی صورت بهتر است نور رو از دو طرف آینه بتابانیم . نور می تواند علاوه بر روشنایی ، فضایی رمانتیک ایجاد کند تا لذت حضور در آرایشگاه را دو چندان نماید . نور پردازی بستگی به مکان داخلی آرایشگاه نیز دارد ، در محل کاشت یا طراحی ناخن باید روشنایی به مقدار کافی تامین شود اما در اتاق ماساژ انتظار چراغ های کم نور و شمع ها را داریم .

شاخص CRI  در آرایشگاه زنانه

در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه ، یک طراح حرفه ای باید بتواند شاخص CRI را در بالاترین حد نگه دارد . حتما می پرسید این شاخص چیست ؟ برای همه شما پیش آمده است که در فروشگاهی لباسی می بینید و می خرید . اما هنگامیکه از فروشگاه بیرون آمدید متوجه می شوید که رنگی که در مغازه دیدید و رنگی که زیر نور آفتاب و نور طبیعی می بینید بسیار متفاوت است . این همان شاخص CRI  است . در خصوص لباس شاید بتوان آن را تحمل کرد اما هیچ خانمی دوست ندارد وقتی از آرایشگاه بیرون آمد متوجه شود رنگ جدید موهایش به رنگ دلخواهش نیست کمی نارنجی شده یا هنوز سفیدی ها پوشانده نشده است . نور آرایشگاه باید به گونه ای باشد که شاخص CRI بالای 95 در نظر گرفته شود . در واقع رنگی که شما در یک آرایشگاه با روشنایی چراغ‌ها می‌بینید باید همان رنگی باشد که در زیر نور خورشید دیده می‌شود . اجرای این مورد کار یک متخصص طراحی است . اصول رنگ شناسی و کاربرد رنگ جزو تخصص کارشناسان ما در ایرانا دکور است .

نظم و نظافت در آرایشگاه

دقیقا بیشترین فاکتوری که یک مشتری را که رهگذری به آرایشگاه شما آمده ، دوباره به آرایشگاهتان باز خواند گرداند ، نظم و نظافت است . آرایشگاه نا منظم و کثیف با گلدان های نیمه خشک پشت پنجره و روزنامه ها و مجله های 5 سال قبل روی میز ها با یک چوب لباسی که مشتری مجور باشد لباس خود را روی لباس مشتری قبل آویزان کند ، روپوشهای سفید اما پر از لک رنگ و مواد کارکنان ، تزیینات بی استفاده و عکسهای لب پریده و رنگ و رو رفته از هنر پیشه ها و مدل ها بر روی دیوار ، مشتری را قطعا طوری فراری می دهد که اطرافیان و دوستان خود را هم از آمدن به محل شما منع می کند ، که این ، آخرین چیزی است که شما می خواهید .  اما آینه های براق و تمیز ، میز و صندلی های درخشان با کاور های یکبار مصرف ، لباسهای یکدست و منظم کارکنان ، دیوارهای تزیین شده با آخرین عکسهای مد روز دنیا ، دستکش و ماسک تمیز پرسنل ، محل رخت آویز منظم و اختصاصی ، محل شستشوی موی تمیز و براق ، مجله هایی که زیباترین مدل ها و جدید ترین استایل های آرایش و کوتاهی مو را به نمایش می گذارند ، هر نظری را به خود جلب کرده و مشتری پسندی آرایشگاه شما را افزایش خواهد داد .

دکوراسیون آرایشگاه زنانه سفید

میز پذیرش در آرایشگاه زنانه

آرایشگاه زنانه سه بخش دارد : اولین و عمومی ترین بخش ، قسمت پذیرش است . دومین قسمت ، محل سالن عمومی ، آینه ها صندلی ها و میزهای لوازم است و سومین بخش ، قسمتهای خصوصی تر آرایشگاه مثل اتاق گریم ، اتاق آرایش عروس ، اتاق های اپیلاسیون و ماساژ است .  اما مهمترین بخش در جلب مشتری همان ورودی آرایشگاه است . میزی مرتب و تمیز در جای درست با خانم خوش برخوردی که با حوصله در دفتر منظم خود وقت ها را یادداشت می کند و با مهربانی با مشتری برخورد می نماید ، می تواند تاثیر به سزایی در جذب مشتری داشته باشد . مطمئن شوید میز پذیرش مرتب و خالی از نامه ها ، اطلاعات مشتریان و هرگونه به هم ریختگی است . در غیر اینصورت  ممکن است سالن شما برای مشتریان ، غیر حرفه ای و نامرتب به نظر برسد . در صورت امکان ، پذیرش و محل انجام کارهای آرایشی از یکدیگر فاصله داشته باشند تا مشتریان به حریم خصوصی یکدیگر  وارد نشوند . محل انتظار هم می تواند در همان قسمت رو به روی میز پذیرش تعبیه گردد . تعدادی مجله در یک قفسه یا طبقه قرار دهید تا مشتریان هنگامی که منتظر شما هستند استراحت کنند . در این محل ، محصولاتی که مشتریان می توانند خریداری کنند مثل شامپو و ست های هدیه را قرار دهید . و موسیقی ملایمی پخش نمایید حتی می توانید با قرار دادن یک تلوزیون و پخش برنامه های جذاب ، انتظار را برای مشتریان خود ساده تر کنید . برخی از آرایشگاه های لوکس کافی شاپ کوچکی هم برای مشتریان خود در نظر می کیرند .

تهویه در آرایشگاه زنانه

موضوع تهویه ، یکی از مهم ترین موضوعات خصوصا در آرایشگاه های زنانه است . به ویژه در دکوراسیون آرایشگاه زنانه ساده و کوچک این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند . استفاده زیاد از مواد شیمیایی مثل رنگ و مواد دکلره ، لاک ناخن ، استون ، شمع و … باعث ایجاد بوهای تیز و آزار دهنده در آرایشگاه است . حتما در هنگام طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه به قرار دادن چندین تهویه خصوصا در قسمت رنگ مو و ناخن توجه خاص داشته باشید . زیرا علاوه بر کاهش رضایت مشتریان ، سلامت کارکنان هم به مخاطره خواهد افتاد . تعبیه یک سیستم تهویه هوای اصولی با توجه به علم مهندسی سیالات می‌تواند کاملاً این مشکل را حل کند . تشخیص نوع سیستم تهویه هوا با توجه به علم و تجربه مهندسین با حداقل هزینه و بالاترین کارایی می‌تواند علاوه بر تناسب سیستم استفاده شده با دکوراسیون آرایشگاه زنانه هزینه اجرا را به حداقل برساند .

رفع بوی بد

آرایشگاه زنانه کوچک 

برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک باید با توجه به فضا ایده ها را به کار برد . یکی از بهترین ایده ها استفاده از آینه های دو طرفه است . که می تواند در فضای میانی قرار گیرد و در فضا صرفه جویی کند . اما بیاد داشته باشید فضا با میز و صندلی های زیاد شلوغ و آشفته نشود چراکه از نظر مشتری نا منظم و نا خوشایند به نظر می رسد . ایده دیگر برای آرایشگاه های کوچک زنانه ، استفاده از پارتیشن است . چنانچه فضای خصوصی و مجزا برای اتاق ماساژ یا اتاق آرایش عروس وجود ندارد می توانید با استفاده از پارتیشن های شیک این فضا ها ایجاد نمایید . خوبی دیگر پارتیشن این است که براحتی می توانید تغییر دکور بدهید و یا اگر مستاجر هستید آنرا با خود به محل جدید ببرید . ایده دیگر استفاده از کف پوش ها و کاغذ دیواری سه بعدی و آینه های بزرگ است که می تواند بسیار کمک کننده باشد .

سخن پایانی

آرایشگاه زنانه جایی است که خانم ها به دنبال زیبایی بیشتر به آن پا می گذارند ، مو و پوست خود که بسیار برای آنان ارزشمند است را در اختیار آرایشگران و کارکنان آرایشگاه شما قرار می دهند . بنابراین پیش از اینکه در حرفه آرایشگری خبره شوید و بهترین خدمات آرایش مو و صورت و ناخن را به مشتریان خود عرضه دارید ، به فکر سلامتی و رضایت قلبی مشتریان باشید . تا هم بهره مادی و هم معنوی از حرفه زیبای خود ببرید .

کارشناسان تخصصی ایرانا دکور در ارائه بهترین راه کارها برای طراحی و اجرای آرایشگاه زنانه همراه همیشگی شما خواهند بود . برای تکمیل اطلاعات خود با ایرانا دکور در تماس باشید و در خصوص دکوراسیون آرایشگاه زنانه کسب آگاهی نمایید .

نویسنده  : ص . توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

برچسب ها :

دکوراسیون آرایشگاه زنانهآؤایشگاه زنانهدکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک و سادهنورپردازی در آرایشگاهسبک های طراحی آرایشگاه زنانهشاخص CRIنظم در آرایشگاه زنانه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه