مصالح ساختمانی

تفاوت کفپوش پی وی سی با لمینت

تفاوت کفپوش پی وی سی با لمینت

تفاوت کفپوش پی وی سی با لمینت
امروزه انواع کفپوش‌های متفاوتی در بازار موجو هستند که هر شخص باید با توجه به بودجه و بررسی ویژگی‌های کفپوش به انتخاب بهترین گزینه بپردازد. بررسی تفاوت کفپوش پی وی سی با لمینت در این راه به شما کمک می‌کند.

تاریخ: 1399/12/23

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع از کفپوش برای منزل همیشه از دغدغه‌های هر شخصی به حساب می‌آید. امروزه، انواع مختلفی از کفپوش‌ها وارد بازار شده است و اشخاص می‌توانند با بررسی هر کدام از این کفپوش‌ها به انتخاب مناسب‌ترین نوع کفپوش برای منزل خود بپردازند. تنها موضوعی که در ابتدای این مسیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ در اصل شناخت انواع مختلف کفپوش و انتخاب بهترین کفپوش است. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در این مقاله به بررسی تفاوت کفپوش پی وی سی با لمینت می‌پردازد.

لمینت 3

در هنگام انتخاب و خرید کفپوش بهتر است تا درمرحله اول به شناخت کامل از هر کفپوش و ویژگی‌های منحصر به فرد آن بپردازید و سپس اقدام به خرید کنید. امروزه، به دلایل متعددی مانند: هزینه کمتر، سرعت اجرای بیشتر و طول عمر و دوام بالا و … استفاده از کفپوش‌های لمینت و پی وی سی رواج بسیاری یافته است. اما انتخاب این موضوع که کدام کفپوش برای منزل شما بهتر است؛ فقط با شناخت کامل و مقایسه دقیق این دو کفپوش به دست می‌آید. انتخاب بهترین کفپوش برای خانه فقط از این روش امکان پذیر است.

نحوه اجرای لمینت

کفپوش لمینت و ویژگی‌های آن

مهم‌ترین تفاوت کفپوش‌ها در اصل در مواد سازنده و ساختار کفپوش می‌باشد. کفپوش لمینت از الیاف فشرده شده چوب تهیه می‌شود و در حالت کلی از مشتقات چوبی به حساب می‌آید. همچنین نحوه نصب ورق‌های کفپوش لمینت نیز بسیار ساده است. از آنجایی که کفپوش لمینت احتیاجی به چسب ندارد و توسط شیارهای تعبیه شده در کنار لمینت در یکدیگر قفل می‌شوند، به همین دلیل مراحل نصب کفپوش بسیار سریع اتفاق می‌افتد و محیط کار اصلاً کثیف و به هم ریخته نمی‌شود. همین قفل شدن به صورت نر و ماده در یکدیگر باعث افزایش سطح کار می‌گردد.

اجرای لمینت کف خانه

از ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد کفپوش لمینت می‌توان به موارد متعددی مانند: زیبایی ظاهری خوب و نقوش مشابه چوب، مقاومت بسیار عالی در برابر ضربه، خراش و گرد و غبار، مقاومت خوب در برابر رطوبت و نگهداری آسان و ساده کفپوش لمینت اشاره کرد. همچنین کفپوش لمینت تا حدودی قابلیت بازسازی دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا در صورت آسیب دیدن کفپوش لمینت به تعمیر آن بپردازد. اجرای لمینت کف خانه ممکن است راحت و ساده باشد، اما حتماً باید توسط متخصص این کار انجام شود، زیرا باید به جزئیات در روند انجام کار دقت شود.

کفپوش پی وی سی 4

کفپوش پی وی سی و ویژگی‌های آن

کفپوش پی وی سی یا پلی وینال کلوراید (Poly Vinly Chloride) یا PVC در اصل نوعی از پلاستیک بسیار پرکاربرد در صنایع به حساب می‎‌آید؛ که از مواد نفتی ساخته می‌شود. پی وی سی در اصل دارای ساختاری بسیار مقاوم و منعطف است. ساختار کفپوش پی ‌وی ‌سی ترکیبی از مواد فشرده‌ پی‌وی‌سی، فیبر و چند لایه‌ی دیگر است که در نهایت محصولی نازک، زیبا و مقاوم را در اختیار کاربر می‌گذارد و دارای کاربرد بسیار گسترده‌ای نیز می‌باشد. کفپوش پی وی سی در اصل از لایه‌ی UV، لایه‌ی پوششی، لایه‌ی طرح، لایه‌ی اصلی و لایه‌ی تحتانی تشکیل شده است.

لایه های پی وی سی

یکی از مهم‌ترین مزایای کفپوش پی وی سی نسبت به دیگر کفپوش‌ها در اصل این است که کفپوش پی وی سی راحت‌تر تمیز می‌گردد و دارای بهداشت بالایی نیز می‌باشد. کفپوش پی وی سی با مواد شوینده و جارو کشیدن به راحتی تمیز می‌شود. همچنین، این کفپوش در برابر ضربه و سایش از مقاومت بالایی برخوردار است و باعث می‌شود تا کفپوش طول عمر و دوام بیشتری داشته باشد. دوام و طول عمر کفپوش PVC بسیار زیاد می‌باشد و حتی با توجه به خاصیت ضد آب بودن این کفپوش؛ می‌توان از آن در فضای آشپزخانه نیز استفاده کرد. در ادامه نیز مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedاستانداردهای کفپوش لمینت

enlightenedاجرای انواع کفپوش در خانه

enlightenedکفپوش اتاق کودک

کفپوش پی وی سی 2

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل، دفاتر اداری و تجاری همواره تلاش می‌کند تا با استفاده از برترین و خاص‌ترین ایده‌ها به ارائه بهترین خدمات در اجرای انواع کفپوش در شیراز و جنوب کشور به مشتریان عزیز خود بپردازد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

تفاوت کفپوش پی وی سی با لمینتمقایسه لمینت و پی وی سیکفپوش لمینت و کفپوش پی وی سی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه