دکوراسیون

بازسازی خانه به سبک سنتی

بازسازی خانه به سبک سنتی

بازسازی خانه به سبک سنتی
هنوز هم افرادی هستند که به سبک سنتی علاقه بسیار دارند ، حتی جوانان نیز به این سبک گرایش بسیار دارند. بازسازی ساختمان به سبک سنّتی یکی از موضوعاتی است که ذهن انسان را دچار تضاد و دوگانگی می‌سازد. بازسازی ساختمان معمولا ذهن انسان را به سمت نوسازی و مدرن سازی و اعمال تغییرات نو می برد. در حالیکه نوسازی به سبک سنتی می تواند بسیار جذاب باشد. در این نوشتار با ما در ایرانادکور همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

تاریخ مقاله : 1399/008/08

ایرانادکور ، با در اختیار داشتن تیمی هنرمند و خلاق که ویژگی های معماری سنتی ایرانی را بخوبی درک می کنند ، پر از ایده های ناب و جسورانه ، نامی آشنا در دکوراسیون داخلی در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

بازسازی خانه های سنتی

بازسازی به سبک سنتی

بازسازی اگر به معنای ساختن دوباره باشد لزومی به مدرن بودن آن وجود ندارد. یعنی منظور از بازسازی یا از نو سازی لزوما تغییر به دکوراسیون سبک مدرن نیست ، بلکه شما می توانید هر سبکی را دوست دارید انتخاب کنید. اگرچه هنگام اجرای بازسازی  می توان هرگونه تغییری را اعمال کرد و با جدیدترین ابزار و مصالح ساختمانی این نوسازی را انجام داد. لزوماً جدیدترین سبک و به اصطلاح مد معماری روز دنیا را مجبور نیستیم اجرا کنیم می توانیم با برترین مصالح ، هر سبکی را اجرایی کنیم.

ایرانادکور

مفهوم بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان در واقع، اعمال تغییر در ساختمان به منظور تأمین سلایق و نیازهای شخصی مالک است. حال اگر سلیقه شخصی مالک، معماری اصیل ایرانی باشد، سبک معماری سنتی می تواند بسیار محبوب باشد. مالک حتی می تواند فقط بخشی از خانه را بصورت سنتی در آورد و از آن لذت ببرد. نمادهای معماری سنّتی ایرانی آنقدر زیبا، متنوع و متعدد هستند که در بازسازی خانه به سبک سنّتی کارهای بسیار جذابی می‌توان انجام داد. انواع درهای منبت‌کاری و یا درهایی با شیشه‌های رنگی می تواند هر فضایی را دلنشین کند.

iranadecor

المان های سبک سنتی

در سبک سنتی رنگ دیوارها از رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم انتخاب می شود، گچ‌بری برای زیباسازی سقف ، فرش های لاکی، گلدان های فیروزه ای، ایوان های زینت شده و پشتی های دست باف استفاده می شود، اگر اهل موسیقی هستید، آلات موسیقی سنتی ایرانی مانند یک دف کوچک و یا یک سه تار را آویزان کنید. رنگ قرمز و سبز هم در دکوراسیون سنتی بسیار چشمگیر است. می توانید کوسن و رویه مبل را از طرح های قاجاری انتخاب کنید. صندوق های چوبی قدیمی را می توانید خیلی راحت در بازار پیدا کنید.

n;,vhsd,k skjd

استفاده از کوزه سفالی و ظروف مسی

کوزه های سنتی در تمام خانه های ایرانی و قدیمی پیدا می شدند. حس و حال ظروف سفالی سنتی، صفای خاصی را به همراه دارد. با استفاده از چند کوزه سفالی کوچک و بزرگ در یک گوشه از منزل می توانید یک گلخانه زیبا بسازید. می توانید آبنماهای سنتی که با این کوزه ها درست شده اند را خریداری کنید و از صدای اب در کنار گلخانه منزل لذت ببرید.  ظروف مسی می تواند گلدان یا ظرف میوه و آجیل شما باشد. این یک ایده خلاقانه برای کمک به دکوراسیون سنتی شما است.

تزیین خانه سنتی

ترکیب سبک دکوراسیون مدرن و سنتی

دکوراسیون سنتی در منازل ایرانی، می تواند بسیار زیبا باشد و به منزل شما هویت دهد. در واقع شما در این سبک از تمام وسایل موجود که ممکن است بی فایده و ناکارآمد باشد استفاده می کنید. صندوق های قدیمی، قالیچه ها، پارچه های قدیمی می تواند براحتی به کار گرفته شود. گاهی با ترکیب سبک های مدرن و سنتی می توانید خانه ای بسیار زیباتر داشته باشید. به کار بردن المان های سنتی در یک خانه مدرن می تواند بسیار دیدنی و جذاب باشد. مقالات زیر تقدیم به شماست:

enlightenedچیدمان و دیزاین خانه‌های ایرانی

enlightenedطراحی و اجرای دکوراسیون منزل ایرانی

enlightenedلوکس ترین و گران قیمت ترین خانه های ایران

سنتی

سخن پایانی ایرانادکور

اتاق های آینه کاری شده ، حوض های فیروزه ای، تاقچه های ترمه پوش و خیلی از المان های دیگر یادآور خانه اصیل ایرانی است. برای داشتن چنین فضایی ما می توانیم لیستی از انتخاب ها را پیش رویتان بگذاریم کافیست با ما در ایرانادکور در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. رازهای معماری باغ ایرانی را نیز پیشتر در همین سایت بررسی کرده ایم.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه