مصالح ساختمانی

انواع کاشی و کاربرد آن

انواع کاشی و کاربرد آن

انواع کاشی و کاربرد آن
کاشی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند و تنها با شناخت کاشی است که می‌توان بهترین مدل را برای هر فضا انتخاب کرد.

کاشی به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد و محبوب در میان افراد به حساب می‌آید و دارای ویژگی‌های خاص منحصر به فردی است که باعث شده است تا در فضاهای مختلفی از آن استفاده شود. در حالت کلی، کاشی به قطعه سنگی مصنوعی اتلاق می‌شود که دارای طول و عرض متفاوت است.

ضخامت کاشی چند میلیمتر است و یک سطح شیشه‌ای بر روی لایه نهایی کار قرار گرفته است که باعث می‌شود تا سطح کاشی کاملاً صاف و صیقلی شود. تمیز کردن کاشی بسیار ساده است و به همین دلیل در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاشی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند و تنها با شناخت کاشی است که می‌توان بهترین مدل را برای هر فضا انتخاب کرد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به مشتریان خود ارائه دهد.

انواع کاشی و کاربرد آن 4

کاشی دیواری ورقه‌ای

کاشی دیوار ورقه‌ای دارای طرح‌های متنوعی است و در فضاهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاشی‌ها با نظم و فاصله خاص کنار یکدیگر و بر روی ورق کاغذی ویژه پلاستیک مشبک یا یک لایه مشبک پارچه‌ای قرار قرار می‌گیرند.

در نتیجه مراحل نصب این نوع از کاشی بسیار ساده خواهد شد و سرعت کار بالا است. اما کاشی ورقه‌ای از کاشی تک با همان کیفیت گران‌تر است. هر محصول مزایا و معایب خاص خود را دارد. کاشی دیواری ورقه‌ای علاوه بر گران‌تر بودن، از لحاظ اندازه، رنگ و طرح نیز در مقایسه با کاشی‌های تک محدودتر هستند.

انواع کاشی و کاربرد آن 3

کاشی بین کابینتی شیشه‌ای

برای داشتن آشپزخانه‌‌ای با طرحی ساده و زیبا، انتخاب کاشی بین کابینتی شیشه‌ای گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این کاشی‌ها در پنل‌های بزرگ و بدون درز بر روی دیوار مورد نظر در آشپزخانه نصب می‌گردند. موقع انتخاب دقت کنید که کاشی‌ها از انواع حرارت دیده و مقاوم در برابر فشار انتخاب شوند.

همچنین لبه‌های این کاشی‌ها نیز باید نرم و پولیش خورده باشد تا آسیبی به ساکنین منزل وارد نکند. خود شما هم میتوانید بر روی این کاشی‌ها آثار هنری خارق العاده‌ایی را طراحی و اجرا کنید. این کاشی‌ها به کمک چسب و پیچ و مهره به دیوار متصل می‌شوند.

در هنگام خرید کاشی بین کابینتی باید توجه داشته باشید که طرح و رنگ کاشی با دیگر لوازم آشپزخانه و همچنین سبک دکوراسیون کلی فضا هماهنگی کامل داشته باشد.

انواع کاشی و کاربرد آن 1

کاشی معرق

این نوع کاشی در گذشته و زمانی که صنعت رنگ‌آمیزی هنوز پیشرفت چندانی نداشت ساخته شد. بدین ترتیب که برای جلوگیری از اختلاط رنگ‌ها با یکدیگر در مرحله پخت، هر رنگ و طرح را جداگانه روی یک کاشی می‌ریختند و سپس نقوش آن را با اره مویی می‌بریدند.

سپس کاشی‌ها را کنار هم قرار می‌دادند تا طرح موردنظر تکمیل شود. سفال کاشی طرح‌دار را با افزودن مقداری گرد سنگ آهک پوک می‌ساختند تا هنگام بریدن خرد نشود و بتوان طرح را به صورت کامل بر روی کاشی اجرا کرد.

مطالعه مقالات زیر به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کاشی کمک خواهد کرد.

انواع کاشی آشپزخانه 

کاشی طرح دار و خصوصیات آن 

کاشی در طراحی داخلی

انواع کاشی و کاربرد آن 2

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با شناخت انواع مصالح و انتخاب بهترین مصالح برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. برای برخورداری از مشاوره رایگان با مشاورین ما در دفتر شیراز تماس بگیرید. همچنین، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از بخش پروژه‌های اجرا شده توسط تیم حرفه‌ای ایرانادکور بازدید نمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

انواع کاشی و کاربرد آنبهترین کاشیاجرای انواع کاشیاجرای حرفه‌ای کاشی در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه