مصالح ساختمانی

انواع چسب کاغذ دیواری را بشناسید 2

انواع چسب کاغذ دیواری را بشناسید 2

انواع چسب کاغذ دیواری را بشناسید 2
در مقاله قبل گفتیم که انتخاب نوع چسب بر نتیجه نهایی پروژه کاغذ دیواری تاثیر بسیار دارد ، با هم مرور کردیم که 5 نوع چسب کاغذ دیواری در بازار وجود دارد و یکی از آن ها را شرح دادیم در این مقاله می خواهیم به ادامه بحث انواع چسب کاغذ دیواری بپردازیم.

تاریخ مقاله : 1399/12/07

در مقاله قبل با عنوان انواع چسب کاغذ دیواری را بشناسید 1 ، گفتیم که انتخاب نوع چسب بر نتیجه نهایی پروژه کاغذ دیواری تاثیر بسیار دارد ، با هم مرور کردیم که 5 نوع چسب کاغذ دیواری در بازار وجود دارد و یکی از آن ها را شرح دادیم در این مقاله می خواهیم به ادامه بحث انواع چسب کاغذ دیواری بپردازیم.

یاد آوری انواع چسب های کاغذ دیواری

برای یاد آوری 5 نوع چسب کاغذ دیواری عبارتند از :

  1. چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد Cold water paste
  2. چسب های همه منظوره کاغذ دیواری All-purpose Paste
  3. چسب کاغذ دیواری با چسبندگی زیاد Heavy-duty/Extra Strong paste
  4. چسب پوستری یا چسب کاغذ دیواری فوری  Paste the wall
  5. چسب های مایع و یا آماده مصرف کاغذ دیواری  Reaqdy to use paste

نوع اول را در مقاله قبل توضیح دادیم ، حال ادامه بحث را بخوانید.

انواع چسب کاغذ دیواری

چسب های همه منظوره کاغذ دیواری  All-purpose Paste

این چسب هم مانند نوع قبلی در آب حل می شود و دربازار به صورت پودری وجود دارد ، یکی از مزایای استفاده از این چسب ضد قارچ بودن آن است ، در مناطقی که دیوارها رطوبت دارند و کپک می زنند ! می تواند از این چسب با خیال راحت بهره برد.

بنابراین در استان های جنوبی و شمالی که رطوبت بالا باعث ایجاد لایه های قارچ روی دیوار می شود ، این نوع چسب گزینه مناسبی است.

چسب کاغذ دیواری با چسبندگی زیاد  Heavy-duty/Extra Strong paste

این نوع چسب از پلیمرهای وینیل باندل ساخته شده و یک ترکیب شیمیایی است. بر خلاف چسب نوع اول ، این نوع چسب بسیار سریع خشک و خراب می شود بنابراین نصاب کاغذ دیواری باید حجم کمی از آن را تهیه کرده و بلافاصله استفاده نماید ، این موضوع ممکن است از دقت کار نصاب غیر حرفه ای بکاهد ، پس مواظب باشد.

البته خوب است بدانید که یکی از کاربردهای اساسی این نوع چسب ، چسباندن پوستر های بزرگ بر روی دیوار است که نیاز به دقت خاصی ندارد.

انواع چسب کاغذ دیواری

درجه سختی این نوع چسب نسبت به چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد Cold water paste بسیار بیشتر است و طبیعتا جدا کردن آن از دیوار بسیار سخت خواهد بود؛ این نوع چسب  در حقیقت به نوعی چسبی چند منظوره محسوب می شود.

پس برخلاف چسب نوع یک این نوع چسب قابلیت تعویض کاغذ دیواری را برای شما بسیار سخت خواهد کرد.

انواع چسب کاغذ دیواری

چسب پوستری یا چسب کاغذ دیواری فوری   Paste the wall

این نوع چسب فوراً کاغذ را بر دیوار می چسباند! و مزیت اصلی آن این است که تاثیر بسیار کمی بر شکل ظاهری و رنگ کاغذ دیواری شما خواهد داشت و به نوعی یک چسب شیشه ای است و یک لایه بی رنگ را بین دیوار و کاغذ تشکیل می دهد.

چسب های مایع و یا آماده مصرف کاغذ دیواری   Reaqdy to use paste

بر خلاف انواع چسب های قبلی که شرح دادیم ، این نوع چسب بصورت مایع و آماده در بازار به فروش میرسد ، کافیست درب آن را باز کرده و مصرف کنید. این نوع چسب بسیار گران قیمت است و کیفیت بسیار بالایی دارد. یکی از کاربردهای اصلی این چسب برای ترمیم و یا نصب های محدود است چراکه قیمت بالایی دارد و استفاده از آن در مساحت های بالا مقرون به صرفه نیست.

ضمناً این چسب هم از انواعی است که به سرعت خشک می شود و باید سرعت عمل داشت.

انواع چسب کاغذ دیواری

مقالات زیر تقدیم به شما:

enlightenedبهترین کاغذ دیواری در شیراز

enlightenedمدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون

enlightenedست کردن کاغذ دیواری با مبل

سخن پایانی ایرانادکور

برای کسب اطلاعات و افزایش آگاهی بیشتر در خصوص چگونگی محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری با ما در دفتر شیراز در تماس باشید و از مشاوره تخصصی در زمینه دکوراسیون داخلی بهره مند گردید. ایرانادکور برترین انتخاب در اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران است.

نویسنده : ص.توکلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

چسب کاغذ دیواریانواع چسب کاغذ دیواریبهترین چسب کاغذ دیواری

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه