مصالح ساختمانی

انواع پوشش کف (کفپوش PVC)

انواع پوشش کف (کفپوش PVC)

انواع پوشش کف (کفپوش PVC)
کفپوش‌ها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی را تشکیل می‌دهند. آشنایی با مزایا و معایب انواع پوشش کف (کفپوش PVC) و دیگر کفپوش‌ها به افراد در تصمیم‌گیری بسیار کمک می‌کند.

تاریخ: 1399/12/7

امروزه انواع مختلفی از کفپوش‌ها وارد بازار شده است که به مشتری این حق انتخاب را می‌دهد که از بین کفپوش‌های متعدد با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع کفپوش بپردازد. کفپوش پی وی سی نیز یکی از کفپوش‌های محبوب و پرکاربرد به حساب می‌آید که طرفداران بسیاری نیز دارد. فقط کافی است تا با ویژگی‌های این کفپوش آشنا شوید و سپس تصمیم به خرید این کفپوش بگیرید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز همواره تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

کفپوش پی وی سی 4

کفپوش پی وی سی چیست؟

کفپوش پی وی سی یا پلی وینال کلوراید (Poly Vinly Chloride) یا PVC در اصل نوعی از پلاستیک بسیار پرکاربرد در صنایع به حساب می‎‌آید که از مواد نفتی تشکیل شده است. پی وی سی در اصل دارای ساختاری بسیار مقاوم و منعطف می‌باشد. ساختار کفپوش پی ‌وی ‌سی ترکیبی از مواد فشرده‌ پی‌وی‌سی، فیبر و چند لایه‌ی دیگر می‌باشد که در نهایت محصولی نازک، زیبا و مقاوم را به کاربر تحویل می‌دهد و کاربرد بسیار گسترده‌ای نیز دارد. کفپوش پی وی سی در اصل از لایه‌های زیر تشکیل شده است: لایه‌ی UV، لایه‌ی پوششی، لایه‌ی طرح، لایه‌ی اصلی و لایه‌ی تحتانی. هر کدام از این لایه‌ها کاربرد خاص خود را دارند.

کفپوش پی وی سی 5

نحوه نصب این کفپوش‌ها نیز به وسیله چسب صورت می‌پذیرد. چسبی که برای چسباندن کفپوش پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرد در اصل به صورت خمیری شکل است و همراه با کفپوش پی وی سی نیز توزیع می‌شود. در حالت کلی نیز کفپوش PVC در دو نوع متفاوت به صورت تایل و به صورت رول در بازار یافت می‌شود. مشتری می‌تواند به راحتی با توجه به نیاز خود و متراژ منزل یا فضای خود به انتخاب مناسب‌ترین نوع کفپوش پی وی سی بپردازد. تایل مستطیلی کفپوش پی وی سی با ابعاد 15*90 سانتی‌متر به بازار عرضه می‌شود. در هنگام انتخاب کفپوش باید توجه داشت که اجرای انواع کفپوش در شیراز نیز توسط متخصصین صورت می‌پذیرد.

کفپوش پی وی سی 2

مزایا و معایب کفپوش پی وی سی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌هایی که کفپوش پی وی سی نسبت به دیگر کفپوش‌ها دارد در اصل این است که کفپوش پی وی سی به راحتی تمیز می‌شود و از بهداشت بالایی برخوردار است. نحوه تمیز کردن آن با مواد شوینده و جارو کشیدن بسیار آسان است. همچنین این کفپوش در برابر ضربه و سایش مقاومت بالایی داشته و باعث می‌شود تا کاربر بتواند مدت زمان طولانی‌تری را از این کفپوش استفاده کند. دوام و طول عمر کفپوش PVC بسیار زیاد است و حتی با توجه به خاصیت ضد آب بودن این کفپوش می‌توان از آن در فضای آشپزخانه نیز استفاده کرد.

کفپوش پی وی سی1

از معایب این کفپوش می‌توان به مقاومت پایین در برابر تابش مستقیم نور آفتاب اشاره کرد. اگر این کفپوش برای مدت طولانی در برابر تابش آفتاب قرار بگیرد، رنگ خود را از دست می‌دهد و طرح آن از بین می‌رود. همچنین به دلیل استفاده از چسب مخصوص در سطح زیزین کفپوش دیگر نمی‌توان این کفپوش را از سطح جدا کرد و در فضاهای دیگر از آن استفاده نمود. به همین دلیل نیز نصب و اجرای کفپوش پی وی سی نسبت به دیگر کفپوش‌ها زمان بیشتری لازم دارد. اگر شما نیز قصد دارید تا برای فضای خود یک کفپوش مناسب انتخاب کنید، مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedانواع پوشش کف (لمینت hdf)

enlightenedانواع پوشش کف (پارکت چوبی)

enlightenedکفپوش گرانول فوم

کفپوش پی وی سی

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی در اجرای انواع کفپوش در شیراز و جنوب کشور تلاش می‌کند تا با ارائه برترین و خاص‌ترین خدمات همواره در راستای جلب رضایت مشتریان خود گام بردارد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

انواع پوشش کف (کفپوش PVC)بهترین کفپوش پی وی سیانواع کفپوش پی وی سیاجرای کفپوش پی وی سی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه