دکوراسیون

اندازه استاندارد تابلو

اندازه استاندارد تابلو

اندازه استاندارد تابلو
شاید برای شما هم پیش بیاید که بخواهید تابلویی را بخرید و یا تهیه کنید و دستتان برای انتخاب سایز تا حدی باز باشد، و سردرگم باشید که چه سایز تابلویی را انتخاب کنید و کجای خانه آن را نصب کنید. با ما در این نوشتار همراه باشید تا سایز استاندارد تابلو و بهترین مکان نصب آن را برای شما بگوییم.

تاریخ مقاله : 1399/04/06

نصب هر تابلویی، با هر موضوعی در هرجایی از خانه نمی تواند به زیبایی محیط کمک کند. برای هر موضوعی که به دکوراسیون داخلی و طراحی خانه مدرن مربوط است می توانید با مشاوران خلاق ایرانادکور مشورت نمایید .

بهترین اندازه تابلو

اهمیت اندازه تابلو

تابلو کم هزینه ترین تزیین دیوار است که با فرم و رنگبندی و یا شعر خاصش، حسی نو به فضای منزل شما خواهد بخشید. اما اگر اندازه تابلو درست نباشد، تابلو نه تنها به زیبایی محیط خانه کمک نخواهد کرد بلکه فضا را بهم خواهد ریخت و یک وصله ناجور و ناهماهنگ خواهد شد. مثلا اگر در بالای یک مبل بزرگ یک تابلو کوچک باشد، شکل جالبی نخواهد داشت ! خوب است بدانید یک تابلو تک، بهتر از چند تابلوِ بر دیوار است چراکه سادگی فضا را از بین نمیبرد و البته بیشتر هم به چشم خواهد آمد.

بهترین اندازه تابلو

اندازه استاندارد تابلو ها

تابلو های 80 در 60 سانتی متر و یا 100 در 40 :  مناسب برای فضاهای کوچکتر از 15 متر مربع و راهرو ها

تابلو هایی با اندازه  120 در 80 سانتی متر و یا 150 در 60 سانتی متر : مناسب برای متراژ 15 متر مربع  به بالا و بالای مبل های یک و دو نفره و کنسول

تابلو با اندازه 200 در 80 سانتی متر : مناسب برای بالای مبل 3 یا 4 نفره و بزرگتر و برای نصب بر روی دیوار های بزرگبا بیش از 3 متر طول .

اندازه تابلو

با تابلو های کوچک چه کنیم؟

اگر تابلوی داشته باشیم و آنرا دوست داریم اما اندازه اش برای محیط کوچک باشد. چه کنم ؟ میتوانید یک یا دو تابلو کوچک دیگر هم در کنار تابلو اول بر دیوار قرار دهید. البته دو تابلو بهتر است چراکه اصولا تعداد فرد در تابلو ها زیبایی بیشتری دارد. برای این کاردیوار را متر کنید. طول و ارتفاع دیوار را به سه بخش افقی تقسیم کنید. بخش دوم را برای تابلو اصلی انتخاب کنید. حالا در مرکز این بخش تابلو خوب خودتان  را نصب کنید  و در دو بخش دیگر دو تابلو تکمیلی را به دیوار بزنید.

اندازه استاندارد تابلو

انتخاب صحیح تابلو

یک ، به دو رنگ اصلی در تابلو توجه کنید  حال به دکور خانه دقت کنید آیا هماهنگ هستند؟ رنگ تابلو باید با حس و حال خانه شما هماهنگ باشد. اگر بر روی تابلو شعر یا نقشی وجود دارد باید به احساس خود رجوع کنید، آیا این شعر و نقش با حال و هوای شما سازگار است ؟ به جزییات طرح تابلو توجه کنید، جزییات در واقع همه چیز هستند. جزییات در کنار هم کلیت اثر یک تابلو هنری را تشکیل میدهند. پس به جزییات هم دقت کنید آیا به شما آرامش می دهد یا درون شما را بهم میریزد؟ حال نوبت انتخاب است!

اندازه استاندارد تابلو

مقالات زیر را هم بخوانید :

enlightenedقاب عکس دکوراتیو

enlightenedتابلو برای دفتر کار

enlightenedمعجزه نصب تابلو در خانه

اندازه استاندارد تابلو

پیشنهاد ما در ایرانادکور

قرار نیست کل دیوارهای خانه را با تابلو های بزرگ و کوچک پر کنیم. تابلو، کاغذ دیواری، آینه،  شلف و چراغ دیوار کوب و…. همگی به نوبه خود زیبا هستند اما زیاده روی در استفاده از آن ها و یا کم استفاده کردن از آن ها هم جایز نیست. وجود دیوار های سفید و خالی باعث میشه فضای شما ساده و مدرن بخ نظر برسد اما این خالی بودن باید در حدی باشد که فضا بی روح و سرد نشود. سکوت، بخشی از یک مکالمه خوب بین شما و فضای خانه است. پس زیاده روی نکنید و بگذارید دیوار ها هم نفس بکشند !

تابلو

ما نیز برای انتخاب بهترین ها در زمینه دکوراسیون داخلی با شما همراهیم تا بهترین طراحی دکوراسیون در شیراز و جنوب ایران را به شما تقدیم نماییم. برای دریافت مشاوره رایگان با تیم طراحی دکوراسیون داخلی ایرانادکوردر تماس باشید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

بهترین سایز تابلوبهترین جای نصب تابلوتابلوسایز تابلو

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه