طراحی باغ و فضای سبز

المان های مناسب برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا

المان های مناسب برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا

المان های مناسب برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا
به‌طورکلی هر باغی چه کوچک و چه بزرگ المان ها و عناصری دارد که در طراحی از آن‌ها برای چیدمان و زیباسازی استفاده می‌ گردد ، در این مقاله از ایرانادکور ، المان های مناسب برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا را بررسی می کنیم ؛ با ما همراه باشید.

به‌طورکلی هر باغی چه کوچک و چه بزرگ المان ها و عناصری دارد که در طراحی از آن‌ها برای چیدمان و زیباسازی استفاده می‌ گردد ، در این مقاله از ایرانادکور ، المان های مناسب برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا را بررسی می کنیم ؛ با ما همراه باشید.

enlightenedنکته : تمام عکس های این مقاله از طراحی های ایرانادکور است. 

محوطه سازی و طراحی ویلا

طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا در شیراز

برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا در شیراز نیاز به شناخت سلیقه و ذوق شیرازی ها دارید!

شیرازی ها انسان هایی طبیعت دوست ، هنری و خاص هستند که به شادی در زندگی اهمیت می دهند ، شیرازی ها باغ ها و ویلاهای زیادی در اطراف شهر دارند که معمولا به همراه دوستان و خانواده در ایام تعطیل و اخر هفته ها برای تفریح و شادی در آن دور هم جمع می شوند.

سبک دکوراسیون فضا در باغ کوچک

باغشهر های اطراف شیراز خصوصا در شهر صدرا ، قلات و کدیان ، معمولا بزرگ نیستند و بنابراین شما فضای زیادی برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا در اختیار ندارید اما با شناخت دکوراسیون فضای باغ می توانید از همان فضای نه چندان بزرگ هم محیطی مفرح و با صفا بسازید.

برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا در شیراز ، باید سبک های دکوراسیون باغ را بشناسید ، به‌طورکلی در سبک دکوراسیون فضای باز به مواردی مانند اقلیم ، آب و هوای منطقه ، هماهنگی آن با محیط اطراف و سلیقه مشتری باید توجه شود.

نظم و انسجام : در دیزاین محیط های کوچک چه در طراحی فضای داخلی و چه در طراحی محوطه ، رعایت نظم و پرهیز از آشفتگی اولویت خاصی پیدا می کند و سازمان دهی کردن و ترتیب اجزای مختلف قبل از هر چیز مهم است.

محوطه سازی و طراحی ویلا شیراز

پوشش گیاهی مناسب برای باغ

متراژ و مساحت باغچه ای که می خواهید طراحی کنید ، کاشت هر نوع گیاهی را فراهم نمی کند و تنها باید از درختان و گیاهان مناسب با محدوده فضا بهره ببرید.

درختانی مثل درخت ارغوان ، درخت هلو یا درخت انجیر برای کاشت در باغ های کوچک مناسب هستند و این در حالی است که شما باید از کاشتن درخت هایی مثل سرو یا چنار دوری کنید.

فضای سبز شما هم باید از گل هایی کوتاه و کوچک بهره ببرد ، سعی کنید گیاهان و گل هایی را به کار بگیرید که گلبرگ های کوچک و ریز داشته باشند و رنگ آن ها نیز حتی الامکان روشن باشد و از پرورش گیاهانی که میزان رویندگی آن ها زیاد است و فضای زیادی می خواهد بپرهیزید.

محوطه سازی و طراحی ویلا

تعداد المان ها در طراحی فضای باغ و ویلا

در طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا در شیراز ، تعداد اجزا و المان هایی که قصد بهره گیری از آن ها را دارید ، بسیار مهم است ، در باغ های بزرگ می توانید از المان های بیشتری بهره بگیرید حال آنکه در باغچه های کوچک تر اگر المان ها زیاد شود ، بی نظمی و آشفتگی به چشم خواهد خورد و منظره ای آشفته و در هم را خواهید داشت.

برای مثال اگر در محوطه ای کوچک از آبنما ، آلاچیق ، باربکیو ، استخر و سایر المان ها در کنار هم و به فاصله کم استفاده شود ، علاوه بر کاهش سطح آسایش و کاربرد هر کدام ، منظره باغچه نیط زیبایی خود را از دست خواهد داد.

در این زمینه لازم است که انتخاب های خود را حتی الامکان محدود کرده و به مناسب ترین گزینه فکر کنید. سایز و ابعاد سازه ها  و اجزای مختلف نیز باید در تناسب با مساحت محیط باشند و آن ها را به نحوی انتخاب نمایید که فضا بسته و تنگ نشود.

محوطه سازی و طراحی ویلا

انتخاب رنگ برای طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا

همیشه گفته ایم که در محیط های کوچک استفاده از رنگ های تیره مناسب نیست و بهتر است برای افزایش وسیع نمایی مکان از طیف های روشن استفاده شود ، در خصوص باغ و ویلا هم همین قاعده حکم فرماست.

مثلا می توانید به جای اینکه فضای سبز را در پهنه زمین بگسترانید از دیوار های سبز بهره بگیرید ، دیوار های سبز ، دیوار هایی هستند که با تکنولوژی ها و وسایل خاصی گلدان های گل و گیاه را روی آن نصب می کنیم و آبیاری آن بصورت اتوماتیک و قطره ای انجام می شود و منظره ای بسیار جذاب پدید می اید.

از بین بردن تضادهای رنگی و یکپارچه نشان دادن محیط ، اهمیت بالایی دارد ، برای این کار می توانید رنگ و طرح دیوارها ، کفپوش و البته حاشیه باغچه ها را با هم هماهنگ کنید ، لازم به ذکر است که نورپردازی به شیوه صحیح نیز می تواند فضای شما را دلباز تر و شیک تر جلوه دهد.

محوطه سازی باغ شیراز

کفپوش محوطه باغ و ویلا

برای پوشاندن کف باغ می توان از انواع مصالح ساختمانی استفاده کرد اما باید به هماهنگی رنگ و طرح آن ها با دیوارها ، درب و حاشیه های سنگی باغچه ها مد نظر باشند. استفاده از سنگ ریزه ها و یا حتی سنگ های درشت و رودخانه ای برای طراحی کف مسیرهای عبوری بسیار مناسب است.

با طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا آشنا شدید ، ما نیز در ایرانادکور در کنار شماییم تا برترین طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا در شیراز و جنوب کشور را برای شما انجام داده و سپس اجرا کنیم ، کافست با ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / دی ماه 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه