رنگ آمیزی

کاربرد پتینه کاری در نقاشی ساختمان

کاربرد پتینه کاری در نقاشی ساختمان

کاربرد پتینه کاری در نقاشی ساختمان
پتینه کاری یکی از هنرهای زیبا و خاص در دکوراسیون داخلی ساختمان به حساب می‌آید. اجرای پتینه کاری نیازمند تخصص و دانش خاصی است که باید حتماً به صورت حرفه‌ای انجام شود.

شاید شما با پتینه کاری ساختمان آشنایی کامل داشته باشید و حتی بعضی از دیوارهای منزل شما دارای طرح پتینه کاری باشد؛ ممکن است شما حتی با پتینه کاری دیوارها نیز اصلاً آشنایی نداشته باشید و یا فقط نام آن را شنیده باشید. هم اکنون نوبت آن رسیده که با پتینه کاری کاملاً آشنا شوید و از این هنر زیبا در منزل خود استفاده کنید. در این مقاله تخصصی از ایرانادکور به معرفی پتینه کاری و کاربرد آن در هنگام نقاشی ساختمان می‌پردازیم.

کاربرد پتینه کاری در نقاشی ساختمان 3

پتینه کاری چیست؟

پتینه کاری در اصل یک هنر خاص و بی‌نظیر به حساب می‌آید که باعث می‌شود تا دیوارهای منزل شما جلوه‌ای متفاوت و زیبا داشته باشد. پتینه کاری، یکی از تکنیک‌های نقاشی به حساب می‌آید که در این تکنیک هنرمند و یا نقاش تلاش می‌کند تا حالت‌های خاص و زیبایی از کهنگی، خوردگی و قدیمی بودن را بر روی دیوارها و یا اشیا به وجود آورد. استفاده از پتینه کاری بر روی دیوارها، سقف و یا حتی درب‌های ساختمان باعث می‌شود تا علاوه بر تغییر رنگ در فضا، بافت ظاهری و نمای آن‌ها نیز تغییر کند.

کاربرد پتینه کاری در نقاشی ساختمان 2

استفاده از پتینه کاری در ساختمان باعث می‌شود تا دیوارها و سقف منزل از حالت یکنواختی و خسته کننده خارج شوند. همچنین، هنر پتینه کاری را می‌توان بر روی انواع سطوح مانند سفال، شیشه، چوب و فلز اجرا کرد و از آثار زیبای به وجود آمده شگفت زده شد. پتینه کاری با ابزار مخصوصی انجام می‌شود و حتماً باید توسط شخص متخصص و هنرمند انجام شود. پتینه کاری دارای انواع مختلفی می‌باشد که عبارتند از: پتینه کاری با طرح کلاسیک، پتینه کاری با طرح مدرن، پتینه کاری با طرح پلاستر و برجسته و در نهایت طرح کهنه کاری. پتینه کاری ساختمان از هنرهای زیبا در ساختمان به حساب می‌آید.

کاربرد پتینه کاری در نقاشی ساختمان 6

کاربرد پتینه کاری در ساختمان

پتینه کاری را در فضاهای مختلف و بر روی انواع سطوح مختلف اجرا می‌کنند. انتخاب طرح، مدل و سبک پتینه کاری به علاقه و سبک دلخواه هر شخص بستگی دارد. اما در حالت کلی، این طرح بیشتر بر روی دیوارها و سقف منزل اجرا می‌شود. در هنگام پتینه کاری، به دلیل اینکه بافت خاصی بر روی دیوار اجرا می‌شود، باعث می‌شود تا طرح ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد و همچنین، فضای پرنشاط و هیجان انگیز در منزل به وجود می‌آید.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، می‌توان پتینه کاری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای دیگر روش‌های رنگ آمیزی ساختمان مانند بلکا، رنگ روغن و مولتی کالر در نظر گرفت. زیرا، طرح‌های پتینه کاری اجرا شده بر روی سقف و دیوار می‌تواند به عنوان یک عایق کاری مناسب در برابر رطوبت و صدا در نظر گرفته شود.

آموزش پتینه کاری 7

هنر پتینه کاری، علاوه بر اینکه در منازل مسکونی و بر روی هر آیتمی قابلیت اجرا دارد؛ در دفاتر کنفرانس، مدارس، بیمارستان‌ها و شرکت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.فقط کافی است تا طرح مناسب برای این فضاها انتخاب شود. از لحاظ هزینه نیز جالب است بدانید که پتینه کاری بسیار مقرون به صرفه است و هزینه مناسب‌تری نسبت به اجرای کاغذ دیواری بر روی دیوارهای منازل دارد. پتینه کاری دیوار نیز با توجه به همین اصول انجام می‌شود.

هزینه اجرای پتینه کاری با توجه به متریال، جنس مواد اولیه، متراژ فضای در نظر گرفته شده و میزان سختی اجرا متغیر است. استفاده از پتینه کاری باعث می‌شود تا یک حس نوستالژی در فضای مورد نظر به وجود بیاید و انسان از نگاه کردن مداوم به این آثار هنری خسته نشود. در ادامه نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

بهترین رنگ ساختمانی در شیراز

راهنمای انواع رنگ ساختمان

پتینه کاری ساختمان

آموزش پتینه کاری 5

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ساختمان در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافی است تا با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها :

نقاشی ساختمانکاربرد پتینه کاری در نقاشی ساختماناجرای پتینه کاری در ساختمانطراحی و اجرای پتینه کاری

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه