دکوراسیون

چیدمان و قفسه بندی فروشگاه ها

چیدمان و قفسه بندی فروشگاه ها

چیدمان و قفسه بندی فروشگاه ها
آیا تا کنون فکر کرده اید که چه چیزی بیشترین تاثیر را برای خرید دارد؟ بله درست است دیده شدن کالا! اولین قانون فروش حضوری همین است : دیده شدن به بهترین شکل ممکن! پس در این محتوا در خصوص چگونه قفسه بندی و به نمایش گذاشتن اجناس در فروشگاه ها صحبت خواهیم کرد ، اگر به این موضوع علاقه مندید ما را همراهی کنید.

تاریخ مقاله : 1399/11/11

آیا تا کنون فکر کرده اید که چه چیزی بیشترین تاثیر را برای خرید دارد؟ بله درست است دیده شدن کالا!

اولین قانون فروش حضوری همین است : دیده شدن به بهترین شکل ممکن! پس در این محتوا در خصوص چگونه قفسه بندی و به نمایش گذاشتن اجناس در فروشگاه ها صحبت خواهیم کرد ، اگر به این موضوع علاقه مندید ما را همراهی کنید.

چیدمان فروشکاه

نقطه فروش فروشگاه ها

هر فروشگاه یک نقطه فروش دارد که باید برای مشتری قابل رویت باشد ، و باید بتوان اطمینان داشت که مشتری حتما آن نقطه از فروشگاه را می بیند.

وقتی شما بتوانید نظر و توجه مشتری را به سمت کارها و کالاهایتان جلب کنید، در مرحله بعد به مشتری القا کنید که این جنس یکی از نیاز های مهم او را برطرف می کند ، نیاز به غذا ، پوشاک ، لوازم ضروری و حتی نیاز به زیباتر بودن!

همه این اتفاقات تنها در کسری از ثانیه و یا نهایتا چند ثانیه صورت میگیرد و شما وقت و زمان زیادی برای توضیح ندارید ، پس باید همه چیز واضح و گویا باشد و تصور نکنید خریدار ذهن شما را خواهد خواند و موضوع را پیچیده کنید تا او خودش بفهمد اینجا چه خبر است.

اگر در این مرحله شکست بخورید ، کار تمام است ، مشتری با قدمی کوتاه از آن جا خواهد گذشت و در لحظه چیزی که دیده را فراموش خواهد کرد.

چیدمان فروشکاه

خریدن یا نخریدن ، مسئله این است!

حال مشتری جلو قفسه کالای شما ایستاده و دارد کالا را یا در ذهن و یا در دست خود زیر و رو می کند و به آن فکر میکند ، اینجاست که عوامل دیگر مهم می شوند ، نوع برخورد فروشنده ، اطلاعات او ، قیمت ، تنوع و بسیاری عوامل دیگر.

پس دیدید که دکوراسیون و قفسه بندی فروشگاه تا چه حد می تواند کار ساز باشد ، دقیقا در اولین مرحله خرید.

قفسه بندی فروشگاه

قفسه بندی فروشگاه

حال به مرحله سوم میرسیم ، مرحله زیبای خرید مشتری ، مشتری میخواهد کالا را بردارد و سبد خربد بگذارد ، مثلا در سوپر مارکت. و اما بحث قفسه بندی فروشگاه

نوع چیدمان، قرار دادن محصول و کالاهای تجاری در قفسه‌های فروشگاه، استفاده از انواع کالاهای پرفروش، انتخاب قفسه‌های مناسب برای فروشگاه، و بسیاری از عوامل دیگر نقش مهمی در مدیریت فروشگاه دارد.

قفسه بندی فروشگاه

قفسه‌ها باید طوری چیده شود که مشتری هنگام انتخاب و خرید ، از راه‌رو‌های تعیین‌شده عبور کند و به آخر فروشگاه رفته و سپس بتواند براحتی بازگردد. در این مسیر شما این شانس را دارید تا کالاهایی را در معرض دید مشتری بگذارید.

این فضا باید به صورتی در نظر گرفته‌شود که هم برای مشتری دلباز باشد و هم در فروشگاه‌های بزرگتر به عنوان راهی برای چرخ‌های خرید استفاده شود.

قفسه بندی فروشگاه

دسته بندی محصولات در قفسه ها

مردم دوست دارند کالا ها دارای طبقه بندی باشند تا بهتر بتوانند کیفیت و قیمت را مقایسه کنند ، در قفسه بندی و چیدمان فروشگاه تلاش کنید کالاهای هم نوع را در کنار هم بگذارید. ردیفهای کالاهای بهداشتی ، خوراکی ، تنقلات ، آرایشی و …

همچنین تلاش کنید کالاهایی که مکمل یکدیگر هستند در نزدیکی هم قرار‌گیرند تا به مشتری در خرید کمک کنید مثلا خیار شور را در کنار قفسه کالباس و نوشابه را کمی آن طرف تر بگذارید ، یا برای مثال خرما و ارده و گردو را در کنار هم جای دهید.

قفسه بندی فروشگاه

در دسترس قرار دادن اجناس با تاریخ انقضای کمتر

گاهی صاحبان کسب و کار به دلیل عدم توجه به موضوع تاریخ انقضای کالا، موجب ایجاد مسمومیت افراد می شوند. برای جلوگیری از این جریان باید دقت فرمایید که محصولاتی را که تاریخ انقضای کمتری دارد در ردیف‌های جلو قرارداده شود تا در چیدمان مجدد کالا مدیریتی اعمال شود تا تاریخ انقضای کالاهایی که نزدیک‌تر است تمام نشود.

در مقالات بعدی با انواع قفسه ها آشنا خواهید شد. باز هم به ما سر بزنید.

 مقالات زیر را بخوانید :

enlightenedانواع تجهیزات فروشگاهی و سوپر مارکت

enlightenedطراحی و اجرای دکوراسیون مغازه

enlightenedطراحی دکوراسیون ارزان قیمت مغازه

چیدمان مغازه

سخن پایانی :

می توان برای طراحی سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها الگو برداری کرد اما ، هنر اینجاست که خلاقیت داشته باشیم و با ایده های ناب طراحی بتوانیم چیدمانی کاربردی و شیک را ارائه دهیم . ما در ایرانادکور ، بهترین اجرای دکوراسیون و تجهیز فروشگاه های بزرگ را به شما ارائه می دهیم . با شماره های ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید .

نویسنده : ص.توکلی /عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه