مقالات تخصصی معماری

چیدمان میز ناهارخوری

چیدمان میز ناهارخوری

چیدمان میز ناهارخوری
دکوراسیون داخلی منزل همیشه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری در منزل در دکوراسیون داخلی منزل بسیار تاثیرگذار است. در این مقاله با نکات مهمی در انتخاب و چیدمان میز ناهارخوری منزل آشنا می‌شوید.

تاریخ: 1399/9/13

میز و صندلی ناهار خوری مرکز توجه یک سالن پذیرایی یا آشپزخانه به حساب می‌آید. امروزه دیگر میز و صندلی ناهار خوری به بخشی جدانشدنی از مبلمان و لوازم یک خانه تبدیل شده است. علاوه بر شیک‌تر شدن فضای منزل، استفاده از میز و صندلی ناهارخوری کاربرد بسیاری نیز دارد. میز ناهار خوری در اصل جایی است که افراد خانواده یا مهمانان دور یکدیگر جمع می‌گردند و ممکن است ساعات زیادی قبل یا بعد از غذا خوردن را بر روی این میز و صندلی سپری کنند. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در این مقاله به بررسی چیدمان میز ناهارخوری می‌پردازد.

چیدمان میز ناهارخوری 7

انواع میز ناهار خوری و چیدمان آن

میز ناهارخوری در درجه اول باید دارای جنسی محکم و بادوام باشد. اگر به دنبال کارکرد میز ناهارخوری و استفاده طولانی مدت از آن هستید، باید از میزهای فانتزی فاصله بگیرید. یک میز زیبای فانتزی که با چند بار نشست و برخاست یا جا به جایی ساده استحکام خود را از دست می‌دهد، پایه های آن لق می‌گردد و صفحه روی میز دچار خط و خش می‌شود، قطعا انتخاب مناسبی برای دکوراسیون منزل شما نمی‌باشد.

هزینه یک میز چوبی از جنس چوب طبیعی مثل گردو، افرا و بلوط ممکن است کمی زیاد باشد، ولی قطعاً دوام و طول عمر بسیاری دارد. حتی شما می‌توانید دکوراسیون داخلی با چوب گردو در منزل خود داشته باشید. انواع چوب‌های کامپوزیت مانند چوب‌های چند لایه و ام دی اف نیز گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند. این آیتم‌ها نیز بیشتر مقرون به صرفه هستند.

چیدمان میز ناهارخوری 6

مقایسه انواع مدل‌های میز ناهارخوری

انتخاب طرح و مدل میز به دو عامل مهم و تاثیرگذار بستگی دارد: اول از همه به دیگر مبلمان و لوازم منزل بستگی دارد و در مرحله دوم در اصل به  متراژ و اندازه منزل وابسته می‌باشد. اگر در هنگام خرید مبلمان برای منزل، میز و صندلی ناهارخوری ست با همان مبلمان را خریداری نکرده‌اید و اکنون تصمیم دارید تا این کار را انجام دهید، قطعاً باید به طرح مبلمان منزل خود توجه نشان دهید. رنگ و طرح چوب و پارچه مبل موجود در سالن برای خرید میز و صندلی ناهار خوری از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین تمامی این عوامل در نحوه چیدمان میز و صندلی ناهارخوری نیز تاثیرگذار می‌باشد. قطعاً میز ناهارخوری دو نفره فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

چیدمان میز ناهارخوری 1

اگر مبلمان منزل شما دارای طرحی گرد و منحنی می‌باشد، بهتر است تا از میزهای ناهارخوری گرد بدون زاویه استفاده کنید و اگر مبلمان دارای طرحی زاویه‌دار است، بهتر است تا از میز‌های مربعی یا مستطیلی استفاده کنید. اما اصولا میزهای گرد برای فضاهای کوچک کاربردی‌تر هستند و صندلی‌ها راحت‌تر دور تا دور میز قرار می‌گیرند.  اما میزهای مربعی یا مستطیلی چنین حالتی ندارند و گوشه‌های آن‌ها همیشه خالی می‌ماند و فضای بیشتری را نیز اشغال می‌کنند. همچنین میزهای گرد به دلیل اینکه پایه های میز در وسط قرار گرفته‌اند و در اطراف میز پایه‌ای وجود ندارد، از لحاظ چیدمان صندلی و نشستن راحت‌تر می‌باشند.

چیدمان میز ناهارخوری3

اگر شما نیز به دکوراسیون منزل خود اهمیت می‌دهید و همیشه به دنبال انتخاب بهترین مدل و طرح از مبلمان، میز ناهارخوری و اکسسوری منزل هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در مرحله اول اطلاعات عمومی خود را در این زمینه بالا ببرید تا بتوانید همواره بهترین و خاص‌ترین انتخابات را داشته باشید.

enlightenedمدل میز ناهارخوری 6 نفره

enlightenedمیز و صندلی چوبی 4 نفره تاشو

enlightenedطراحی میز و بار چوبی

چیدمان میز ناهارخوری2

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه