مقالات تخصصی معماری

چیدمانی که فروش شما را بالا می برد!

چیدمانی که فروش شما را بالا می برد!

امروز میخواهیم شما را با یکی از مهم ترین اصول فروشگاه داری آشنا کنیم. چیدمان صحیح کالا در فروشگاه ها یکی از بدیهی ترین مسائل برای جذب و حفظ مشتری میباشد. یک چینش اصولی باعث تقویت حس خرید در مشتری میشود. با ما درایرانادکور برای بررسی اصول چیدمان در فروشگاهها همراه شوید.

امروز میخواهیم شما را با یکی از مهم ترین اصول فروشگاه داری آشنا کنیم. چیدمان صحیح کالا در فروشگاه ها یکی از بدیهی ترین مسائل برای جذب و حفظ مشتری میباشد. یک چینش اصولی باعث تقویت حس خرید در مشتری میشود. با ما درایرانادکور برای بررسی اصول چیدمان در فروشگاهها همراه شوید ؛ ما برترین طراحی دکوراسیون تجاری شیراز را به شما ارائه خواهیم داد.

چیدمان صحیح فروشگاه

ورودی فروشگاه

یک چیدمان صحیح در ورودی فروشگاه همواره درذهن مشتری ثبت شده و میتواند دلیلی برای مراجعه های بعدی خریدار باشد. مثلا وقتی در یک هایپر مارکت مالک فروشگاه با یک استراتژی صحیح ، مواد غذایی را قرار می دهد که از خود بوی خوبی متصائد میکند این شانس را به خود می دهد که تمایل به تکرارخاطره ای شیرین دلیلی برای تصمیم گیری مشتری باشد.

یادآور میشویم که این واقعیت که درصد بالایی از مشتریان راست دست هستند و ناخودآگاه تمایل به حرکت به سمت راست را دارند و توجه بیشتری به قفسه های سمت راست دارند را از همان ورودی فروشگاه مد نظر قرار داده و کالاهایی را که درنظر داریم برای کمک به فروششان کاری کنیم را سمت راست بچینیم.

چیدمان صحیح فروشگاه

طبقه های بالای قفسه ها

این طبقات معمولا قدرت جذب پایینتری برای مشتری دارند یک پیشنهاد برای این قفسه ها برند های لذیذ و پیشنهاد دیگر کالاهایی با قیمتهای ویژه است.

طبقه های میانی

از آنجایی که طبقه های میانی در میدان دید مستقیم قرار دارند ، فضای مهمی محسوب میگردند. پیشنهاد ما قرار دادن برند های معروف در این طبقات میباشد همچنین کالاهای درجه دوم را هم میتوانیم در این فضا قرار دهیم.

چیدمان صحیح فروشگاه

طبقه های پایینی

یکی از اصولی که باید در چینش قفسه های طبقه پایین در نظر گرفت قرار دادن کالاهای حجیم و وزین برای استفاده راحت مشتری و همچنین قرار دادن اجناس شکستنی برای جلوگیری از شکستن آنها در این طبقات است.

قفسه های مجاور صندوق

کالاهای به اصطلاح دم دستی و ارزان که ممکن است در بررسی قفسه ها توسط مشتری از دید آنها پنهان بماند و همچنین کالاهای کوچک که کمک میکند مشتری در یک تصمیم آنی اقدام به خرید کند را برای این قفسه ها پیشنهاد میکنیم.

چیدمان صحیح فروشگاه

قفسه های سر لاین

پیشنهاد ما برای این قفسه ها اجناس گران قیمت و اجناس با تخفیف ویژه میباشد همچنین شما میتوانید کالایی را که به هر دلیلی تمایل به دیده شدن بهتر آن را دارید در این مکان ها قرار دهید.

قفسه های انتهای فروشگاه

قرار دادن کالاهای پرمصرف در انتهای فروشگاه به نحوی مشتری را مجبور به دقت در قفسه ها تا رسیدن به آخر فروشگاه می کند. کالاهایی با حاشیه سود بالا را برای این قفسه ها پیشنهاد می کنیم تا به مشتریان یادآوری کند چیزی را که فراموش کرده اند یا در حال اتمام موجودی آن در منزل هستند را فراهم کنند. همچنین کالاهای مناسب برای سرقت را نباید در مسیر انتهایی قرار دهیم.

چیدمان صحیح فروشگاه

محصولات فصلی

محصولات فصلی باید در جلوی فروشگاه قرار گیرد تا بعد از فصل فروش باقی نماند. نکته دیگری را که میتوانیم یادآور شویم زاویه دارکردن کالا در قفسه برای رویت بهتر آن است به نحوی که رو به عقب حالت پلکانی داشته باشد.

چیدمان صحیح فروشگاه

می توان برای طراحی سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها الگو برداری کرد اما ، هنر اینجاست که خلاقیت داشته باشیم و با ایده های ناب طراحی بتوانیم چیدمانی کاربردی و شیک را ارائه دهیم . ما در ایرانادکور ، بهترین اجرای دکوراسیون و تجهیز فروشگاه های بزرگ را به شما ارائه می دهیم . با شماره های ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید .

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / بهمن ماه 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه