رنگ آمیزی

پتینه کاری ساختمان

پتینه کاری ساختمان

پتینه کاری ساختمان
پتینه کاری ساختمان بسیار زیبا و هنری مدرن و جذاب به حساب می‌آید که حتماً برای انجام آن نقاش احتیاج به تخصص و دانش دارد.

تاریخ: 1398/12/27

پتینه کاری ساختمان از هنرهای مدرن در نقاشی ساختمان به حساب می‌آید که طرفداران بسیاری نیز دارد. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران حرفه‌ای همواره آماده ارائه به شما عزیزان می‌باشد.

انواع پتینه کاری

پتینه کاری چیست؟

پتینه کاری یکی از هنرهای مدرن و جداب به حساب می‌آید که ریشه اصلی آن از هنر ایتالیایی اقتباس شده است و از لحاظ لغوی معنای «پتینه‌ کاری» در اصل در نقاشی ساختمان «هنر کهنه کردن و قدیمی نشان دادن دیوار» به حساب می‌آید. نکته جالب این است که معادل پتینه کاری در ایران برابر با هنر گچ‌بری استادکار به حساب می‌آید.

پتینه کاری سقف

خانه انسان مکانی است که انسان از شلوغی و دغدغه‌های کار روزانه به خانه و آرامش خانه پناه می‌آورد. بنابراین، دکوراسیون داخلی خانه باید زیبا، متفاوت و آرامش بخش باشد. پتینه کاری دیوارهای ساختمان یکی از روش‌‌های جدیدی است که دکور خانه را از یکنواختی و بی‌روحی نجات می‌دهد و فضایی پدید می‌آورد که انسان از نگاه‌ کردن مدام به دیوار نیز خسته نخواهد شد. پتینه کاری دیوار بسیار زیبا است.

پتینه کاری ساختمان

کاربرد پتینه کاری

پتینه کاری را می‌توان در هر فضایی از منزل انجام داد و به دلیل زیبایی و کاربرد خاصی که دارد، تقریباً تمام افرادی که مشغول بازسازی منزل خود هستند حداقل یکبار به انجام پتینه کاری ساختمان خود فکر کرده‌اند. پتینه کاری در ساختمان شامل پتینه کاری دیوار، پتینه سقف، پتینه کاری روی ام دی اف، پتینه روی شیشه و حتی پتینه کاری بر روی چوب و مبل نیز انجام می‌شود. بهترین ایده‌های دکوراسیون داخلی بسیار متنوع هستند.

پتینه کاری زیبا

هزینه پتینه کاری

پتینه کاری هنر خاصی به حساب می‌آید. در ابتدا باید فضایی که قرار است پتینه کاری بر روی آن انجام بگیرد تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. نقاش ساختمان باید قبل از شروع کار سطح مورد نظر را تمیز و پس از آن یک زیرسازی برای کار انجام دهد و سح را کاملاً صاف و یکدست کند. هزینه پتینه کاری با توجه به سطح مورد نظر که دیوار است یا سقف، طرح انتخابی، مواد اولیه مورد نیاز و متراژ فضا عاملی متغیر است.

پتینه کاری دیوار

انواع پتینه کاری

پتینه کاری دارای تنوع و طرح‌های متفاوتی است که هر فرد می‌تواند با سلیقه خود یک طرح را انتخاب کند. پتینه کاری ساختمان بر روی دیوارها و سقف ساختمان در حالت کلی به دو نوع پتینه کاری برجسته و پتینه کاری غیر برجسته انجام می‌شود. پتینه‌‌های برجسته توسط خمیرهای مخصوص انجام می‌شوند. پتینه کاری ساختمان را همچنین می‌توان در دو نوع ساده و بافت‌دار ارائه داد. راهنمای انواع رنگ ساختمان شما را با دیگر انواع رنگ‌ها آشنا می‌کند.

پتینه کاری 1

پتینه کاری ساختمان احتیاج به تخصص و دانش در زمینه پتینه کاری و نقاشی تخصصی ساختمان دارد. بنابراین، در نظر داشته باشید که اجرای پتینه کاری حرفه‌ای و زیبا در ساختمان و منزل مسکونی شما بستگی به فرد اجرا کننده این هنر دارد. بنابراین آگاهانه انتخاب کنید.

آیا شما هم در مرحله انتخاب نقاشی ساختمان خود هستید یا قصد تغییر دکوراسیون و بازسازی منزل خود دارید؟ امروزه انواع مختلفی از رنگ‌های ساختمان و اجرای دکوراسیون داخلی وجود دارد که ممکن است هر شخصی برای انتخاب به اطلاعات بیشتر احتیاج داشته باشد. مطالعه مقاله‌های زیر به شما در تصمیم‌گیری بسیار کمک خواهند کرد. تفاوت بین رنگ، پتینه کاری یا کاغذ دیواری و هر نوع پوشش دیگر ساختمانی به انتخاب شما بستگی دارد.

enlightenedمزایا رنگ مولتی کالر ساختمان

enlightenedترکیب رنگ نقاشی ساختمان

enlightenedشناخت رنگ جوتن و اکرلیک در ساختمان

پتینه برجسته

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن تیمی متخصص و حرفه‌ای در تعمیرات و بازسازی منزل در شیراز و داشتن سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره بهترین‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

پتینه کاری ساختمانانواع پتینه کاری ساختمانپتینه کاری برجستهاجرای پتینه کاری در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه