دکوراسیون

نکات جالب طراحی داخلی

نکات جالب طراحی داخلی

نکات جالب طراحی داخلی
مقالات بسیاری در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد و دلیل آن این است که رنگ‌های مختلف می‌توانند تاثیر بسزایی بر احساسات و حالت ما داشته باشند.

در همین ابتدای این مطلب کوتاه دعوت می کنیم مقاله اجرای دکوراسیون داخلی را در بخوانید تا با اصول دکوراسیون و نحوه انتخاب سبک های معماری کاملا آشنا شوید.

* رنگ ها ما را بیش از آنچه تصور می‌کنیم تحت تاثیر قرار می‌دهند!

مقالات بسیاری در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد و دلیل آن این است که رنگ‌های مختلف می‌توانند تاثیر بسزایی بر احساسات و حالت ما داشته باشند. برای مثال، آبی اشتها را کاهش می‌دهد و رنگ نارنجی بهترین رنگ برای تمرکز و بهره‌وری بالاتر است. هنگام رنگ آمیزی اتاق کودک نیز توصیه می‌شود از رنگ زرد پرهیز کنید. با این وجود که رنگ شاد و گرمی است، در واقع نشان داده شده است که بیشتر باعث گریه نوزادان می‌شود! که برای چند ماه اول، مناسب نیست. برای بزرگسالان، رنگ زرد چشم‌ها را خسته کرده و می‌تواند باعث خستگی چشم شود. قرمز احساسات را تحریک می‌کند و اشتها را افزایش می‌دهد به همین دلیل است که به طور گسترده‌ای در اتاق‌های ناهار خوری استفاده می‌شود.

به یاد داشته باشید زمانی که رنگ‌های طراحی داخلی خود را انتخاب می‌کنید، سه انتخاب بهتر از یکی است.

* روشنایی می‌تواند سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار دهد!

نور بیش از حد یا خیلی کم، چرخه طبیعی بدن را مختل می‌کند، که به نوبه‌ی خود منجر به استرس و بی‌خوابی می‌شود و هر دو، سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روشن نگه داشتن خانه به اندازه کافی در طول روز خواب را افزایش می‌دهد و یک راه آسان برای سلامت و خوشحالی شماست.

* یک چشم انداز خوب از پنجره شما می‌تواند درد را کاهش دهد!

مطالعات انجام شده در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که بیمارانی که چشم‌انداز قابل توجهی از پنجره خود به بیرون دارند، نیاز به داروهای کمتری برای کنترل درد دارند و می توانند سریعتر بهبود یابند. دیدن فیلم‌های طبیعت – جنگل‌ها، آبشارها و اقیانوس‌ها – به خاطر تأثیر آرامش بخششان همچنین باعث کاهش درد می‌شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که اتاق‌های خانه شما دارای پنجره‌های فراوانی هستند.

* تعادل ما را خوشحال می کند و ذهن ما را علاقه‌مند نگه می‌دارد!

با توجه به روانشناسی ژستالت، هرچند که چشم ما اطلاعات را جداگانه در اختیار ما قرار می‌دهد، اما مغز ما آن را به یک الگوی منحصر به فرد، ساده و قابل تشخیص تبدیل می‌کند. تا آنجا که به طراحی داخلی مربوط می‌شود، این به آن معنی است که ما اتاق‌ها را – آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام – به طور کامل ببینیم، قبل از اینکه بخواهیم بر عناصر طراحی تمرکز کنیم.

برچسب ها :

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیرازدکوراسیون منزلنکات جالب طراحی داخلیطراحی داخلیاجرای طراحی داخلی در شیرازتاثیر رنگ هاتعادل رنگنکات جالب طراحی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه