مقالات تخصصی معماری

نمونه‌های معماری بیونیک

نمونه‌های معماری بیونیک

نمونه‌های معماری بیونیک
در سبک معماری بیونیک، معماران از طبیعت الهام می‌گیرند و سازه های منحصر زیبایی در آن خلق می‌کنند. در طراحی و ساخت پروژه معماری بیونیک یا بیودیزاین، با الهام از طبیعت سازه ها و بناهای بسیار زیبایی خلق می شود. در این مقاله از ایرانادکور قصد داریم معماری بیونیک را به شما معرفی کنیم. ضمنا جهت اطلاعات بیشتر و اجرا پروژه در زمینه معماری بیودیزاین می‌توانید با ما تماس بگیرید.

تاریخ به روز رسانی : 1399/02/04

ایرانادکور، با اهمیت دادن به جزئیات، ایده‌های ناب طراحی داخلی برای هر چه زیباتر و کاربردی تر کردن محیط زندگی شما را ارائه می دهد. تیم ما افتخار دارد همراه و همگام شما در انتخاب های صحیح و بهینه باشد.

معماری بیونیک

آغاز معماری بیونیک

معماری غاری که به طور عمده در قالب معماری مقابر جلوه کرده، از عصر باستان وجود داشته و به عنوان بارزترین نمونه‌های آن می‌توان به مقبره کاتوکومب رم و ناپل و مقبره‌هاي لبنان اشاره کرد. کلیساهای سنگی در ارمنستان و نیز غارهای بسیار بزرگ مسکونی مکشوف در گورمه ترکیه و ماترا در جنوب ایتالیا نیز از دیگر نمونه‌های این سبک معماری هستند. این بناها احتمالا چیزی شبیه به لانه‌های بزرگ موریانه‌ها که هزاران موریانه را در خود جای می‌دهند، بوده‌اند.

علاوه بر این معماری گلی یا خاکی را نیز می‌توان یکی از شاخه‌های معماری طبیعی در نظر گرفت. شهرهای قدیمی و تاریخی همچون صنعا در یمن یا ساختمان‌های گلی دو گون در مالی نمونه‌هایی از این سبک هستند.

معماری بیونیک

معماری بیونیک در عصر حاضر

از گرم‌ترین نقطه دنیا تا سردترین نقطه، سعی در الهام‌گیری از طبیعت دیده می‌شود. در کلبه‌های برگ و چوب بومیان آمازون، بناهای کاهی اقوام مختلف آفریقایی یا در کلبه‌های اسکیموهای بومی آلاسکا و گریلند نیز الهام از طبيعت به وضوح دیده می‌شود، به عنوان نمونه‌های غیربومی نیز می‌توان به طراحی ساختمان مرکزتحقیقات لندن اشاره کرد که از گیاهی به نام لوتوس الهام گرفته شده است. از لحاظ ساختار و شکل کلی نیز، بنای استادیوم المپیک مونیخ قابل توجه است.

معماری بیونیک

همچنین بانک کارمرز در فرانکفورت آلمان، ساختمان اینونیک در کمبریج و پروژه همزیگری صنعتی kalundborg در دانمارک از مشهورترین نمونه‌هایی هستند که در آنها از سبک بیونیک برای طراحی و ساخت بنا استفاده شده است. تقلید از طبیعت مزایای بسیاری دارد. فرض کنیم هر جاندار کنونی محصول چندین میلیون سال تکامل است، در این فاصله زمانی طبیعت هر چه را که با هدف ویژه‌اش سازگاری نداشته از بین برده است و این امیدواری را بوجود آورده که بشر بتواند با مطالعه فرآیند تکامل، مکانیسم‌های جدید فناوری را از روی موجودات زنده نسخه‌برداری کند. ساخت هواپیماهای تیزپرواز با الهام از بال پرستو و بادقپک و ساخت رایانه با الهام از مغز و فکر انسان نمونه‌های بارز دیگری از کاربرد علم بیونیکی برای ساخت فناوری‌های جدید است.

معماری بیونیک

مقالات پیشنهادی ما برای شما :

enlightenedاصول و قواعد طراحی معماری منظر

enlightenedآشنایی با اصول معماری پایدار

enlightenedمعماری سبز و چالش‌های طراحی

معماری طبیعت گرا

سخن پایان ایرانادکور

طبیعت همیشه یک منبع بزرگ الهام بخشی برای ما انسان هاست؛ از معماری‌های رومی و یونانی گرفته تا معماران مغول، همه و همه به گونه‌ای از طبیعت الهام می گیرند. در عصر ماشین‌ها و معماری مدرن می توان با استفاده از این اصل راهی به طبیعت یافت و این اصل را حفظ کرد. طبیعتی که سبب پیدایش سبک معماری بیونیک و یا بیودیزاین و پروژه های معماری بیونیک شد، همواره زنده و پاینده است و خلاقیت و الهام گرفتن از آن پایانی ندارد. ما در تیم تخصصی ایرانادکور به روز ترین ایده ها را در این زمینه ارائه خواهیم داد. کافیست با شماره های ما در تماس باشید تا به روزترین و جدید ترین ایده های دکوراسیون داخلی و معماری تخصصی را دریافت کنید. پیش تر در همین سایت در خصوص معماری معاصر ایران هم سخن گفته ایم.

به روز رسانی : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

معماری بیودیزاینمعماری تخت جمشیدایران باستانمعماری باستاننمونه‌های معماری بیونیکمعماری طبیعت گرا

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه