مقالات تخصصی معماری

نقشه خانه دو خوابه

نقشه خانه دو خوابه

نقشه خانه دو خوابه
شاید خانه های دو اتاق خوابه زیاد بزرگ نباشند، اما می تواند به اندازه کافی فضا داشته باشد که طرح های دکوراسیونی خود را در آنها پیاده کنید. در این مطلب می خواهیم ایده هایی برای نقشه خانه های دو خوابه را به شما ارائه کنیم.

تاریخ مقاله : 1399/03/23

ایرانادکور، مرجع تخصصی دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، با آگاهی کامل از انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی با استفاده از انواع مصالح موجود و در نظر گرفتن خواست و سلیقه شما عزیزان، پیشنهادات بهینه خود را ارائه می دهد تا در کمترین زمان ممکن و با صرف حداقل هزینه به فضای دلخواه خود دست یابید.

نقشه خانه دو خوابه

ایده هایی کاربردی برای خانه های دو خوابه

اگر شما هم از افرادی هستید  که در حال ساخت خانه هستید  و به دنبال طرح و ایده های جالب هستید با ما در این مطلب همراه شوید. بهتر است اتاق خواب ها را در کنار هم بگذارید تا فضای استراحت و خواب از دیگر بخش های پرسروصدای خانه همانند اتاق نشیمن و آشپزخانه دور باشند. همچنین خوب است که هر جا اتاق خواب را انتخاب می کنید، آشپزخانه را درست در مقابل آن قرار دهید.

نقشه خانه دو خوابه

بهترین نقشه برای اتاق ها

به این نکته توجه کنید که لزوما هر دو اتاق خواب خانه نباید نقشه یکسان داشته باشند. اتاق اصلی میتواند مستر باشد و یا بالکن نیز داشته باشد و یا فضای جالبی برای مطالعه یا استراحت های عصرگاهی در آن تعبیه شود. اتاقک لباس ها و سرویس دستشویی و حمام در فاصله میان دو اتاق ساخته شده است تا از هر دو طرف دسترسی آسان داشته باشند. مسلما اتاقی که پشت آشپزخانه قرار گرفته چندان ایده آل به نظر نمی رسد.

نقشه خانه دو خوابه

حالت دیگر این است که اگر خانواده ای فقط یک فرزند دارد می توان اتاق خواب کوچک تر را به کودک اختصاص داد. همچنین می توان سرویس بهداشتی را در میان دو اتاق خواب تعبیه کرد و با در نظر گرفتن یک راهروی باریک، اتاق نشیمن و آشپزخانه از فضای خواب و استراحت جدا کرد تا صدای کمتری به آنجا برسد.

نقشه خانه دو خوابه

پلن اتاق های مستقل

بر خلاف طرح قبل گاهی در خانه پدر و مادر و یک فرزند جوان زندگی می کنند در این پلن، اتاق خواب ها هر کدام سرویس بهداشتی خودشان را دارند. همین مساله موجب می شود تا اتاق نشیمن فضای کوچک تری پیدا کند اما حریم خصوصی همه افراد خانواده رعایت می شود و اتاق ها کاملا مستقل از هم هستند. حتی در این حالت می توان نقشه را طوری در نظر گرفته که اتاق فرزند بزرگسال و جوان ما به صورت سوئیتی کمی منفک از خانه قرار گیرد که برای رفت و آمدهای دوستانه بهترین حالت است.

نقشه خانه دو خوابه

پلن اتاق مهمان

گاهی فرهنگ داخلی خانواده به طریقی است که مهمانانی دارند که به صورت بلند مدت در خانه آن ها خواهند ماند، می توان اتاقی مجهز برای مهمان عزیز خانواده در نظر گرفت که مکانی برای تلویزیون، یخچال، سرویس بهداشتی و … داشته باشد.  گاهی نیز قرار است دو نفر با هم هم خانه شوند در این حالت هم می توان برای هر دو نفر اتاق ها را تجهیز کرد تا هر یک حریم خصوصی خود را داشته باشد.

دو خوابه

مقالات زیر را مطالعه کنید:

enlightenedطراحی دکوراسیون داخلی سه بعدی در شیراز

enlightenedتقسیم پلان ها در طراحی داخلی

enlightenedنقشه خانه سه خوابه

خانه دو خواب

سخن پایانی ایرانادکور

حالات مختلفی برای نقشه خانه دو خوابه وجود دارد، حتی ممکن است در خانه ای دو فرزند قرار باشد یک اتاق در اختیار داشته باشند بنابراین برای هر حالتی می توان با توجه به نیاز افراد بهترین نقشه را در نظر گرفت. اگر می خواهید در زمینه بهترین سبک های دکوراسیون داخلی مشاوره رایگان دریافت کنید، کافیست با ما در تماس باشید. بهترین پلان های خانه در شیراز و جنوب ایران را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

نقشه خانهنقشه دو خوابهبهترین نقشه خانهپلن خانه دو خوابه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه