نور پردازی

نحوه استفاده از لامپ های هالوژن

نحوه استفاده از لامپ های هالوژن

نحوه استفاده از لامپ های هالوژن
تامین روشنایی یک امر بسیار ضروری در خانه است. لامپ هالوژن نوع جدیدی از لامپ های موجود در بازار است که علاوه بر ایجاد روشنایی زیاد برق کمی مصرف می کند. در ادامه به شرح نکات و نحوه نصب لامپ های هالوژن می پردازیم. با ما در ایرانادکورهمراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/06/07

گروه معماری، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ایرانادکور با 8 سال سابقه اجرا متشکل از معماران توانمند و تیم اجرایی با تجربه که پروسه اجرای پروژه ها را طبق به روزترین متدها و استانداردها انجام داده و طراحی پروژه های دکوراسیون داخلی را با هر نوع کاربری و سلیقه کارفرمایان محترم به فنی ترین صورت ممکن با بهره گیری از نرم افزار های معماری و در نظر گرفتن سهولت اجرا و هزینه تمام شده پروژه به انجام می رساند. اجرای انواع روش های نورپردازی و نور مخفی از جمله فعالیت های کارشناسان ما در این مجموعه است.

هالوژن

لامپ هالوژن چیست؟

هالوژن نوعی لامپ رشته‌ای است که در آن گازهای فشرده و خنثی و مقدار اندکی از عناصر هالوژن مانند ید و برم اضافه شده‌است. در این لامپ‌ها دمای بالاتر رشته نسبت به لامپ‌های معمولی باعث نور بیشتر می شود در حالیکه عمر بیشتری هم دارد. افزایش بهره‌وری این لامپ‌ها در کنار اندازه کوچک و نور مناسب و آرامش بخششان، کابرد آن را در ساختمان ها بیشتر کرده است. امروزه برای تزیین کناف جاهای خالی را با هالوژن پر می کنند که نورپردازی زیبایی را حاصل خواهد کرد.

هالوژن

شناخت انواع لامپ هالوژن

لامپ هالوژن  در انواع و سایز های مختلف در بازار وجود دارد که می توان در مکان هایی از جمله سقف کاذب و برجستگی یا تورفتگی های روی و یا هر جای دکوراسیون داخلی استفاده کرد. این لامپ ها نور را بر روی دیوارپوش و کفپوش منعکس نموده و یک نورپردازی ایده آل با زیبایی بی نظیر در فضا به نمایش می گذارند. نور ملایم لامپ هالوژن روشنایی لازم برای محیط را فراهم می کند اما باید توجه کنید که تعداد و سایز هالوژن ها را درست انتخاب کنید.

هالوژن

مزایای لامپ های هالوژنی چیست؟

مصرف برق بسیار پایین مختص لامپ های هالوژنی است که منجر به کاهش هزینه های برق مصرفی ساختمان می شوند. این لامپ ها اصولاً در سایزهای کوچک ساخته می شوند و برخلاف مصرف کم انرژی نور مناسبی دارند. در لامپ های هالوژنی کیفیت نور بسیار بالا است، به همین دلیل با استفاده از آنها می توان نور کافی برای محیط مورد نظر را تامین نمود. از مزایای دیگر لامپ هالوژنی قیمت آن است. قیمت لامپ هالوژنی در بازار مناسب است و براحتی می توان آن را خریداری نمود.

هالوژن

موارد کاربرد لامپ هالوژن

لامپ هالوژن ساختار دایره ای و کوچکی دارد که در بخش های مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد. لامپ هالوژن نوری ملایم و نقطه ای بر جای می گذارد. که برای کار در سقف کاذب بیشترین استفاده را دارند.اگر کفپوش خانه شما از نوع براق باشد با انعکاس نور هالوژن منظره زیبایی خلق می شود. در آشپزخانه نیز نورپردازی خصوصا برای کانتر و در بالای کابینت و یا آرک ورودی با هالوژن به زیبایی آشپزخانه شما خواهد افزود.

هالوژن

ملاحظات ایمنی موقع استفاده از لامپ های هالوژن

لامپ‌های هالوژن در دمایی بیشتر از دمای لامپ‌های معمولی کار می‌کنند (تقریبا 200 درجه سانیتگراد)، بنابراین امکان ایجاد  خطر آتش‌سوزی به وسیله این لامپ نیز از لامپ‌های معمولی بیشتر است. استفاده از این گونه لامپ‌ها در نزدیکی پارچه یا پلاستیک و… دیگر مواد قابل اشتعال می‌تواند خطراتی قابل توجه را به دنبال داشته باشد. به هیچ عنوان قسمت شیشه ای لامپ را لمس نکنید زیرا چربی موجود در دستتان باعث تمرکز حرارت روی یک نقطه از حباب می‌شود و عمر مفید لامپ شما به میزان قابل توجهی کم می‌شود.

هالوژن

مطالعه مقالات زیر را پیشنهاد می کنیم :

enlightenedنورپردازی مناسب خانه

enlightenedنور مخفی سقف آشپزخانه

enlightenedانواع نورپردازی در ساختمان

هالوژن

سخن پایانی ایرانادکور

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای بهترین پروژه های نورپردازی در شیراز و جنوب ایران را اجرا کرده است.  ما  برای ارائه خدمات در نورپردازی در طراحی داخلی بهترین تلاش خود را انجام خواهیم داد. با مشاورین ما در دفتر شیراز تماس بگیرید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه