دکوراسیون

مزایای کاربرد چوب در معماری

مزایای کاربرد چوب در معماری

مزایای کاربرد چوب در معماری
راه های زیادی برای ایجاد فضاهای مطبوع برای جسم و روح در زندگی وجود دارد ، یکی از این راه ها استفاده از عناصر طبیعی و اجناس آشنا برای فکر انسان است ، درست است درباره چوب این پرکاربردترین عنصر در محیط اطراف قرار است سخن بگوییم . چوب ها خواص فیزیکی سودمندی دارند. فواید و کاربرد چوب بسیار بالاتر از مصالح دیگر ساختمان است . با ما در ایرانادکور همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد مزایای کاربرد چوب در معماری به دست آورید .

تاریخ مقاله : 1398/10/27

ایرانادکور  با در اختیار داشتن نیروی متخصص در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون ،  افتخار این را دارد که با بهترین ایده های ناب طراحی داخلی  در خدمت شما عزیزان باشد

کاربرد چوب

تاریخچه چوب در معماری ساختمان

انسان در حدود ۴۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ، چوب را در کلبه سازی خود به کار می برده . کوروش به صورت خاص به کشت درخت اهمیت می داد . در معماری تخت جمشید و شوش کاربرد چوب بخوبی مشهود است . در قدیم از چوب برای قاب سازی طاق و گنبدها استفاده می کردند. بعد از اسلام، دو ستون چوبی و خاتم کاری که در ناحیه ترکستان غربی دیده می شود از قدیمی ترین کاربرد های چوب توسط بشر است . انسان  درب، پنجره، ابزارآلات صنعتی و کشاورزی و جنگی را هم از چوب می ساخت .

چوب در دکوراسیون خانه ها

فرانک لویدرایت در مورد چوب می گوید: چوب صمیمانه ترین و انسانی ترین مصالح است. انسان، عاشق چوب می شود و با آن زندگی می کند .  لمس و دیدن چوب حس خوبی به انسان می دهد . بر اساس لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از “«هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه در آوردن رنگ ها ، اثاثیه و سایر اشیإ در یک اتق یا ساختمان به صورت هنرمندانه». از جمله مهم ترین کاربردهای چوب می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • چوب در ساخت مصنوعات چوبی
  • چوب برای اعضای زیر فشار منزل
  • چوب برای کارهای کمکی در ساخت و ساز، مثل قالب سازی، چوب بست و…
  • چوب برای نماسازی و تزئین

چوب

نکته قابل توجه این است که برای استفاده بهتر از چوب ها باید مواردی مثل جهت الیاف چوب، مقدار رطوبت، نوع چوب، محل رویش، پهنی دایره سالانه، درجه حرارت، تعداد گره های روی چوب، شرایط نمونه گیری، شرایط لحظه ای آزمایش و دستورالعمل آزمایشی را در نظر بگیریم که به تخصص بالا در این زمینه نیاز مند است .

دلیل اهمیت چوب در دکوراسیون

رنگ و زیبایی آن

آکوستیک بودن

ضریب سختی

ظرفیت حرارتی

قدرت شکل پذیری

عایق برای حرارت

رنگ چوب

چوب در معماری

چوب رنگهای مختلفی دارد اما اغلب طیفی از قهوه ای در آن به چشم می خورد. رنگ قهوه ای هنگام  ترکیب با سایر رنگها حالت بسیار زیبایی به خود می گیرد . چوب های تیره رنگ در کنار رنگ های گرم پرمایه مانند زرشکی ترکیبی وزین و حرفه ای می سازند که در دکوراسیون دفتری اداری یا اتاق کار در منزل کاربرد زیادی دارد. اتاقی که ست میز و صندلی آن از چوب تیره رنگ با روکش زرشکی در کنار پرده هایی با زمینه زرشکی و گلهای قهوه ای و تور کرم چیدمان شده همه را مبهوت جذابیت خود می کند.

مقالات پیشنهادی جهت افزایش آگاهی 

enlightenedکاربرد چوب در معماری و طراحی داخلی

enlightenedفرآورده های چوب ، MDF و کاربرد های آن

enlightenedانواع چوب و کاربرد آن

enlightenedکابینت چوبی

enlightenedمیز و صندلی چوبی 4 نفره تاشو

چوب کاری

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

چوبدکوراسیون داخلی چوبیاجرای دکوراسیون داخلی شیرازچوب در دکوراسیوندکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه