دکوراسیون

قاب عکس دکوراتیو

قاب عکس دکوراتیو

قاب عکس دکوراتیو
نصب تابلو و یا قاب عکس قانون و قواعدی دارد و این گونه نیست که هرکسی هرکجا دوست داشت یا خالی بود، یک تابلو به دیوار بزند این قاب ممکن است یا خیلی بالا و یا زیادی پایین نصب شود. گاهی، ممکن است با سبک و یا چیدمان مبلمان ما متناسب و متقارن نباشد و این موضوع مهمی است. با ما همراه باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

تاریخ مقاله : 1399/03/02

نصب هر تابلویی، با هر موضوعی در هرجایی از خانه نمی تواند به زیبایی محیط کمک کند. برای هر موضوعی که به دکوراسیون داخلی و طراحی خانه مدرن مربوط است می توانید با مشاوران خلاق ایرانادکور مشورت نمایید.

نصب قاب بر دیوار

بهترین روش های نصب قاب بر دیوار

برای انتخاب و نصب قاب عکس، باید خیلی فاکتور ها را در نظر بگیرید: سنگینی قاب و میخی که برای نصب انتخاب کرده اید، اندازه گیری دقیق و تعیین جای درست و از لحاظ انتخاب قاب عکس دکوراتیو هم  باید با توجه به نوع سبک خانه، سن افرادی که در خانه زندگی می کنند و سلیقه آن ها و مهمترین موضوع نحوه چیدمان باقی وسایل این انتخاب صورت پذیرد. در زیر به برخی از مهمترین مسایلی که باید به آن اهمیت دهید اشاره می کنیم:

قاب عکس

اولین موضوع تراز بودن قاب است

تراز بودن مهمترین موضوع هنگام نصب تابلو است. خصوصا برای آثار هنری باید دقت زیادی به عمل آورد زیرا کج بودن آن بحدی جلب توجه می کند که ارزش کار را پایین می آورد. می تواندی از ابزار تراز برای نصب صاف استفاده کنید و اگر خطایی داشتید آن را با چسب نواری تصحیح کنید و از دوباره سوراخ کردن دیوار پرهیز کنید. قلاب و میخ باید قوی و محکم باشند تا بتوانند وزن تابلو را به راحتی تحمل کنند. اگر می خواهید تابلوی بزرگ و سنگین وزنی را نصب کنید قلاب های فلزی بهترین وسیله هستند.

تابلو عکس در خانه

نصب قاب بالای شومینه و مبل بزرگ

قانونی نصب قاب بالای شومینه این است که هرگز نباید عرض قاب و یا تابلو بیشتر از عرض شومینه باشد. همچنین باید بتوانید به طور دقیق وسط شومینه را پیدا کنید تا تابلو را دقیقا وسط نصب کنید تا بتواند خودش را نشان دهد. در خصوص نصب تابلو بالای مبل های بزرگ هم همین قانون وجود دارد. قاب باید دقیقا وسط مبل روی دیوار نصب شود. ضمناً اگر می خواهید تابلویی در بالای مبل نصب کنید، باید حدود 20 تا 30 سانتی متر از بالای تاج مبل بالاتر نصب شود. اگر مبل راحتی است از بالاترین نقطه مبل این عدد را حساب کنید.

قاب بالای شومینه

نصب تابلو

نصب چندین تابلو کنار هم

گاهی دوست دارید تعداد زیادی تابلو را روی یک دیوار نصب کنید برای این کار بهتر است ابتدا تابلو ها را  با همین طرحی که در نظر دارید و قرار است روی دیوار نصب کنید را روی زمین در کنار هم بچیند، هر گاه به یقین رسیدید همان ترتیب آنها را روی دیوار نصب کنید. تراز بودن تابلوها و بالانس قرارگیری آنها در کنار هم را هم فراموش نکنید که بسیار به چشم می آید. پس این کار را با دقت و حوصله زیاد و در وقت آرامش انجام دهید. این نوع چیدمان معمولا مناسب عکس های خانوادگی هستند و یا عکسهای قدیمی و هنری و کمتر در مورد تابلوهای هنری کاربرد دارد.

نصب چند تابلو

تابلو را بر کدام دیوار نصب کنیم؟

دیوار هایی که رنگ روشن دارند بهترین دیوارها برای نصب تابلو هستند و تابلوهای نقاشی یا آثار چاپی بر روی این دیوار ها بسیار زیا می شوند.  است. قاب های ساده و فلزی را برای تابلو های چاپی انتخاب کنید تا تصویر داخلی آن بیشتر خودنمایی کند. بهتر است بر روی آن از شیشه استفاده نکنید و به جای آن از روکش ضد UV استفاده کنید تا نور آفتاب آن را خراب نکند. دیوار های بزرگ و لخت هم دیوارهای مناسبی برای نصب تابلو هستند.

مقالات زیر را بخوانید تا اطلاعاتتان تکمیل شود:

enlightenedمعجزه نصب تابلو در خانه

enlightenedتابلو برای دفتر کار

enlightenedطراحی‌ معماری در سبک مدرنیسم

قاب عکس

سخن پایان ایرانادکور

انتخاب و نصب قاب های دکوراتیو راهی برای زیباتر شده خانه است. در واقع با تابلو هایی که به دیوار می زنیم درون خود را به نمایش می گذاریم. ممکن است گاهی تابلو ها را فقط بر اساس تم و سبک خانه انتخاب کنیم و احساس خاصی به آن ها نداشته باشیم اما بهتر است هم چیز در خانه بجای اینکه در خدمت سبک و زیبایی باشد در خدمت آرامش و شادی روان ما باشد. ما هم در این راه در کنار شماییم تا بسته به سلیقه خوبیتان بهترین پیشنهادات را به شما بدهیم و خانه ای رویایی را برای شما بسازیم. خانه پر از آرامش، شادی و سرزندگی. با شماره های ما در تماس باشید و در خصوص اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

قاب عکس در خانهزیباترین تابلو بر دیوارانتخاب تابلو برای خانهبهترین دیوار برای نصب قابقاب عکس دکوراتیو

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه