نور پردازی

فوت و فن انتخاب لوستر پذیرایی

فوت و فن انتخاب لوستر پذیرایی

فوت و فن انتخاب لوستر پذیرایی
دکوراسیون زیبای پذیرایی در صورت خودنمایی می‌کند که روشنایی مناسبی در آن فراهم باشد و این نقش بر عهده لوستر و چراغ‌های دیواری و آباژورها است. لوسترها در طرح‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند. هر فضایی با هر سبکی لوستری مخصوص خود را می‌طلبد. با ما در ایرانادکور همراه باشید تا فوت و غن انتخاب لوستر را با هم بررسی کنیم.

تاریخ مقاله : 1399/05/12

ایرانادکور ، مرجع دکوراسیون داخلی در جنوب کشور این مقاله را به شما تقدیم می کند. پیشتر در همین سایت اهمیت نور در دکوراسیون داخلی را مورد بحث قرار داده ایم امروز می خواهیم بیشتر درخصوص نور و انواع نورپردازی در ساختمان با شما سخن بگوییم.

خرید لوستر

آن‌قدر تنوع در مدل لوسترها وجود دارد که هنگام خرید سردرگم می‌شوید. اگر قصد خرید یا تعویض لوستر اتاق را دارید باید نکات از جمله سبک، مدل و رنگ دکوراسیون پذیرایی منزلتان را بدانید و بر آن اساس لوستر را خریداری کنید. باید تصمیم بگیرید چه سبکی از لوستر مناسب پذیرایی است و چه میزان روشنایی را این فضا لازم دارد. اگر سبک خانه شما مدرن است لوستر های آویز دار و طلایی در آن جایگاهی ندارد و یا اگر سبک خانه شما کلاسیک است لوستر های زاویه دار چسبیده به سقف زیبایی خاصی نخواهد داشت.

لوستر پذیرایی

میزان روشنایی لوسترها

روشنایی مورد نیاز در هر محیطی متفاوت است. لوسترها در انداره های مختلف و با تعداد شاخه‌ها و چراغ‌های گوناگون در بازار وجود دارند. برای انتخاب لوستر به میزان نوری که لازم دارید توجه کنید. روشنایی سایر منابع نوری را هم در نظر بگیرید و سپس نسبت به انتخاب لوستر اقدام کنید. اگر پذیرایی منزلتان کوچک است بهتر است از لوستر با تعداد لامپ‌های کمتر استفاده کنید. و برعکس برای فضای بزرگ لوستر با شاخه ها و لامپخورهای بیشتر انتخاب کنید.

لوستر پذیرایی

تعیین تعداد لوستر یا تعداد شاخه‌های هر لوستر

برای تعیین تعیین تعداد لوستر یا تعداد شاخه‌های هر لوستر دو فاکتور مهم را در نظر بگیرید: اول از همه میزان نوردهی لوستر با توجه به هدف از خرید لوستر و دوم تناسب لوستر با محیطی که قرار است لوستر در آن قرار بگیرد البته همیشه تعداد لامپ باعث روشنایی بیشتر نیست. بعضی لوسترها دارای لامپ‌هایی هستند که رو به بالا و به طرف سقف هستند و برخی از لوسترها هم دارای لامپ‌هایی به طرف پایین هستند و نور را به سمت اشیای زیر سقف و اثاثیه می‌تابانند.

لوستر پذیرایی

نکاتی در انتخاب لوستر

لوسترهایی با لامپ های سقفی بیشتر برای خانه‌هایی با سقف کوتاه در نظر گرفته می‌شوند، نور را بیشتر به سمت دیوارها معطوف می‌کنند. حباب داشتن یا نداشتن لوستر هم در پخش نور تأثیر دارد. در نتیجه وقتی می‌خواهید یک لوستر شیک، زیبا انتخاب کنید حتماً به فرم قرار گرفتن لامپ‌ها هم دقت داشته باشید تا به اهداف نورپردازی خود برسید. تنظیم نور لوستر هم موضوع بسیار مهمی‌است. بعضی از لوسترها مجهز به کنترل‌هایی هستند که شدت نور را کم و زیاد می‌کند یا کلیدهای دیمر می‌تواند تا حدی کنترل شدت نور را بر عهده بگیرد.

لوستر پذیرایی

انتخاب اندازه لوستر

لوستر پذیرایی بزرگ خودش را در سالن پذیرایی بزرگ بیشتر نشان می‌دهد و جلوه ای زیبا به چیدمان منزلتان می‌دهد. اگر لوستری کوچک تر از اندازه مناسب انتخاب کنید در فضای شما گم خواهد شد و به چشم نمی‌آید. لوسترها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند. برای پذیرایی و نشیمن‌های بزرگ بهتر است از لوسترهای با حجم بزرگ و برای پذیرایی کوچک از لوستر کوچک و سبک تر استفاده کنید. اگر سقف پذیرایی بلند است از لوسترهای آویز و بلند استفاده کنید و بر عکس.

لوستر پذیرایی

مکان وصل شدن لوستر

محل قرار گرفتن لوستر در هنگام خرید آن اهمیت خاصی دارد. مثلاً اگر قرار است لوستر را بالای میز نهارخوری در سالن پذیرایی بزرگ وصل کنید، باید به ابعاد میز هم توجه کنید. لوستر و میز نباید حالتی غالب بر یکدیگر داشته باشند و باید متناسب به نظر برسند. در این حالت قطر لوستر باید حداقل ٣٠ سانتی‌متر از عرض میز کمتر باشد و حداقل ١٢٠ سانتی‌متر از دیوار‌های اتاق فاصله داشته باشد. علاوه بر این نقطه وسط آن باید با نقطۀ وسط میز در یک محور قرار بگیرد.

لوستر

مقالات زیر تقدیم به شماست:

enlightenedلوستر کلاسیک پذیرایی

enlightenedلوستر های زیبا

enlightenedروش های نورپردازی و نور مخفی

لوستر

سخن پایانی ایرانادکور

ما در کنار شماییم تا انتخاب بهترین ها را داشته باشید. در خصوص هر موضوعی در زمنیه دکوراسیون داخلی می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید. ما  تلاش در ارائه بهترین خدمات در نورپردازی در طراحی داخلی برای شما عزیزان داریم. با مشاورین ما در تماس باشید.و بهترین اجرای دکوراسیون در شیراز در دریافت نمایید

نویسنده: ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه