آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

طراحی کابینت آشپزخانه شیراز، 10 مدل شیک و قابل اجرا!

طراحی کابینت آشپزخانه شیراز، 10 مدل شیک و قابل اجرا!

طراحی کابینت آشپزخانه شیراز، 10 مدل شیک و قابل اجرا!
طراحی کابینت آشپزخانه بخش مهمی از طراحی آشپزخانه است ، با اوپن شدن فضای آشپزخانه کابینت دیگر تنها بخشی از آشپزخانه نیست ، امروزه حتی تعیین سبک کابینت ، سبک طراحی دکوراسیون خانه را تعیین می کند ، پس بهتر است طراحی کابینت آشپزخانه را به متخصصین طراحی کابینت بسپارید.

طراحی کابینت آشپزخانه بخش مهمی از طراحی آشپزخانه است ، با اوپن شدن فضای آشپزخانه کابینت دیگر تنها بخشی از آشپزخانه نیست ، امروزه حتی تعیین سبک کابینت ، سبک طراحی دکوراسیون خانه را تعیین می کند ،  پس بهتر است طراحی کابینت آشپزخانه را به متخصصین طراحی کابینت بسپارید ، ما در ایرانادکور طراحی کابینت آشپزخانه شیراز و جنوب ایران را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

در این مقاله از ایرانادکور قصد داریم 10 مدل کابینت شیک و قابل اجرا را به شما عزیزان معرفی کنیم ، ضمن اینکه شما می توانید با شماره اعلام شده در کادر سبز رنگ پایین صفحه تماس گرفته و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه شیراز را به ما بسپارید.

enlightened همچنین توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله بهترین شرکت طراحی کابینت در شیراز را تیز بخوانید و علاوه بر آشنایی با شرکت ایرانادکور و نحوه ارائه خدمات ، اطلاعات کامل و به روزی در زمینه طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه را دریافت کنید.

 1- کابینت آشپزخانه هایگلاس

از انواع طراحی کابینت­ آشپزخانه مدرن که ظاهری براق و درخشان دارد ، کابینت هایگلاس است ، کابینت های­گلاس تنوع رنگ بالایی را ارائه داده و بسیاری از خانه ها در سالهای اخیر از این نوع کابینت استفاده کرده اند ، از آنجا که کابینت هایگلاس نور را منعکس می کند ، نورپردازی سقف همراه با این نوع کابینت می تواند منظره ای بسیار زیبا و با شکوه را از آشپزخانه شما به نمایش بگذارد.

اما از معایب کابینت هایگلاس این است که روی آنها به راحتی خط و خش می­ افتد و گاهی هم اثر انگشت بر روی آن نمایان است که با مراقب خوب این ایرادات را می توان نادیده گرفت.

طراحی کابینت شیراز

2- کابینت ممبران

کابینت ممبران از انواع کابینت در سبک کلاسیک به شمار می آید ،  این کابینت ها که به کابینت وکیوم نیز شهرت دارند ، دارای بدنه ام دی اف با روکش پی وی سی هستند و طرح و نقوش برجسته در بخش های مختلف آن دیده می شود که معمولا این نقوش را به رنگ طلایی و یا پتینه می بینیم.

در سالهای اخیر این نوع کابینت مورد توجه بسیاری از افراد خوش سلیقه قرار گرفته اما اگر از زرق و برق و شلوغی بیزارید و اهل سادگی و تزئینات کمتر هستید ، این نوع کابینت برای شما مناسب نیست.

اما خوب است بدانید که کابینت های ممبران را می‌توانید در طرح های کاملا متناسب با دکوراسیون های مدرن هم در خانه خود داشته باشید. برخی طراحان به خواست مشتری ، طرح و نقوش و منبت کاری های ساده تری را بر روی کابینت طراحی و اجرا می کنند و حتی فقط به ایجاد یک شیار کاری ساده بسنده می نمایند که همین موضوع باعث شده از کابینت ممبران هم بتوان در طراحی کابینت آشپزخانه سبک مدرن بهره برد.

طراحی کابینت شیراز

3- کابینت تمام چوب

طراحی کابینت آشپزخانه تمام چوب اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت آشپزخانه به حساب می آید که در خانه‌های مجلل و بزرگ قدیمی دیده می شده ، بعدها برای کم کردن هزینه و نگهداری راحت تر بدنه و کف را ام دی اف و فقط درب ها را تمام چوب در نظر گرفتند اما باز هم این کابینت یکی از گران ترین و با شکوه ترین کابینت های موجود است.

اما بدلیل آسیب پذیر بودن چوب خام در برابر رطوبت و عوامل محیطی تمامی کابینت‌های چوب طبیعی را باید با رنگ و روغن پوشند که تا حدود کابینت را در برابر آب مقاوم کند.

طراحی کابینت شیراز

4- کابینت با روکش چوب

امروزه در برخی از آشپزخانه هایی که به صورت تلفیقی کار می شوند برخی از درب های کابینت­ ها  را با چوب طبیعی روکش می ­کنند تا با هزینه ای کمتر ، طراحی دکوراسیون آشپزخانه را به سمت فضای بصری گرم چوبی سوق دهند ، حتی گاهی تمام درب کابینت ها را از ام دی اف روکش چوب کار می کنند ، این کابینت هم نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به کابینت ام دی اف معمولی دارد چراکه این روکش بسیار ظریف و نازک است.

طراحی کابینت شیراز

5- کابینت های تلفیقی

بسیاری از طراحان برای طراحی کابینت آشپزخانه ، خلاق هستند و از طرح های تلفیقی استفاده می کنند ، تلفیق کابینت های هایگلاس و چوب ، تلفیق کابینت های هایگلاس و روکش چوب و سایر ترکیب های زیبا ، شما هم اگر به دنبال زیبا ترین طراحی کابینت آشپزخانه شیراز هستید می توانید کارشناسان ما را انتخاب کرده و بهترین نتیجه را بگیرید.

طراحی کابینت شیراز

6- کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

تا اینجا دو نوع از طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک که ممبران و چوبی بودند را به شما معرفی کردیم ، اما طراحی کابینت آشپزخانه نئو کلاسیک هم می تواند بسیار جذاب و خاص باشد ؛ سبک نئوکلاسیک تلفیق هنرمندانه‌ سبک مدرن و کلاسیک است که اولین بار توسط یک معمار ایتالیایی به نام آندرا پالادیو به جهان معرفی شد.

کابینت نئوکلاسیک شباهت زیادی به کابینت کلاسیک داشته با این تفاوت که طراحی ساده تر و مینیمالی خواهد داشت ، مشخصه اصلی کابینت‌ نئوکلاسیک، درب‌های آن است که از فریمی به ضخامت 22 میل (کلاف دور درب) و یک قسمت فلت به ضخامت 8 میل (قسمت وسط درب) درست شده است.

طراحی کابینت شیراز

7- کابینت ملامینه

یکی از ارزان ترین انواع کابینت، کابینت ملامینه نام دارد ، ملامینه اصطلاحی است که در برخی مناطق کشور برای ورقی با مغزی نئوپان و روکش ملامینه به کار میرود.

نئوپان از براده‌های درشت چوب، چسب و رزین ساخته می شود که تراکم کمتری نسبت به ام دی اف خواهد داشت و البته مقاومت خیلی کمتری هم نسبت به رطوبت دارد ، این نوع کابینت را برای جاهایی که نیاز به کابینت هست اما رطوبت کم است استفاده می کنند ، مانند کارگاه ها و ابزار فروشی ها و یا انبار برخی خانه ها و ویلاها.

طراحی کابینت شیراز

8- کابینت انزو

کابینت انزو هم دارای مغزی ام دی اف بوده که طرح مورد نظر را بر روی آن حکاکی می کنند و سپس روکش هایی با جنس های مختلف روی آن قرار می گیرد. در حقیقت، کابینت انزو یک نوع کابینت ممبران محسوب میشه، البته با تفاوت در طرح و تا حدودی متریال.

طراحی کابینت شیراز

9- کابینت پی وی سی

طراحی کابینت آشپزخانه پی وی سی (PVC) در بازار فعلی ایران بسیار محدود است و امروزه فقط برای باکس درونی زیر سینک آشپزخانه از آن استفاده می شود ، این کابینت کاملا ضد آب بوده و مخصوص کابینت های داخل حمام و سرویس های بهداشتی است.

طراحی کابینت شیراز

10- کابینت آشپزخانه ام دی اف معمولی

کابینت ام دی اف یک نوع کابینت کاملا مرسوم برای مصارف اقتصادی و با هزینه مناسب در خانه ها و آپارتمان های معمولی به حساب می آید. کابینتی که به دلیل قیمت نسبتا مناسب و دوام و کیفیت قابل قبول هنوز بازار خود را دارد ، طرح ها و رنگ های بسیار زیاد این نوع کابینت هم باعث شده سلیقه های زیادی را پوشش دهد و به همین دلیل با اینکه در مقایسه با کابینت هایگلاس زیبایی و دوام کمتری دارد اما به دلیل قیمت مناسب ، هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

کابینت شیراز

در این محتوا ، طراحی کابینت آشپزخانه شیراز را بررسی کردیم ، با ما در تماس باشید و برترین خدمات دکوراسیون داخلی در شیراز را دریافت نمایید.

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / 22 اسفند ماه 1400

برچسب ها :

کابینت آشپزخانه شیرازطراحی و اجرای کابینت آشپزخانه شیرازکمد دیواری شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه