دکوراسیون

طراحی پارتیشن مدرن

طراحی پارتیشن مدرن

طراحی پارتیشن مدرن
طراحی پارتیشن مدرن در واقع جداسازی و قسمت بندی شیک فضا است. دراین مقاله از ایرانادکور قصد داریم انواع پارتیشن و پاراوان را شرح دهیم با ما همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/09/09

پارتیشن به معنی قسمت بندی و جداسازی است . با توجه به اینکه آپارتمان ها روز به روز کوچک تر می شوند ، کاربرد پارتیشن یا پاراوان هر روز بیشتر می شود . با دیوارهای پارتیشنی می توان دو فضا را به طور کامل از هم تفکیک کرد . برخی هم ترجیح می دهند پارتیشن کل فضا را تقسیم نکند و فقط به صورت مانعی برای کمتر دیده شدن یک طرف منزل یا تکیه گاه بصری مبلمان و یا حتی به عنوان عنصری دکوراتیو استفاده نمایند . بهرحال و در هر صورت برای بیشتر دانستن در خصوص انواع پارتیشن و کاربرد آن کارشناسان ایرانادکور در این نوشتار همراه شوید .

پارتیشن

در هر خانه فرهنگی حاکم است ، فضاهایی که دراختیار داریم باید با فرهنگ افراد خانواده هماهنگ باشد ، ایجاد فضاهای خصوصی ، داشتن دید بر قسمتی از خانه و یا برعکس نیاز به دیده نشدن قسمتی دیگر ، کنترل فضاهای موجود از نظر ابعاد ، نوردهی و بسیاری مسایل دیگر که رعایت آنها موجب افزایش حس رضایتمندی و خوشنودی افراد خانواده است . ایرانادکور با توجه به جزییات خواسته های شما ، بهترین و راحت ترین فضاسازی را به شما پیشنهاد خواهد داد . اجرای دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی بزرگ و یا کوچک خود را با ما تجربه کنید .

پارتیشن بندی خانه

بررسی انواع پارتیشن و کاربرد آن

پارتیشن ها به دو دسته کلی ثابت و متحرک تقسیم می شوند . نوع ثابت همانطور که از نامش پیداست در زمین فیکس و ثابت می شود و با پیچ و مهره غیر قابل حرکت می گردد .

پارتیشن بندی اداره

و نوع متحرک که قابل حمل و تغییر مکان است . معمولا پارتشن های ثابت تا سقف ادامه دارد و در سقف هم پیچ می شود تا استحکام بیشتری داشته باشد و بیشتر جنبه تجاری اداری دارد . در شرکتهایی که می خواهند فضای بزرگ سالن را برای عده ای تقسیم بندی کنند و یا اتاق پرینتر بسازند و یا اتاق سرور را برای سرمایش جدا کنند ازین نوع پارتیشن استفاده می شود . اما در منازل معمولا پارتیشن های متحرک استفاده می شود گرچه از پارتیشن های ثابت بسیار زیبا هم می توان بهره برد مثلا برای نقشه هایی که در ورودی با آشپزخانه مواجه می شویم می توان با یک پارتیشن ثابت بسیار شیک دید اولیه خانه را به سمت سالن هدایت کرد .

رایج ترین نوع پارتیشن بندی عبارت اند از:

  • پارتیشن بندی شیشه ای

  • پارتیشن بندی  MDF

  • پارتیشن بندی  PVC

  • پارتیشن شیشه و  MDF

  • پارتیشن ام دی اف با پروفیل آلومینیومی

  • پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی

  • پارتیشن ها مدرن و طراحی شده

پارتیشن بندی مدرن

بستن پلان های باز با پارتیشن

یکی از ترفند های بزرگ جلوه دادن خانه های کوچک و یا ویلاهای بسیار بزرگ طراحی پلان باز است که فضاهای یکدست و بدون دیوار از خصوصیت آنهاست . احساس دلبازی در این فضاها حسی بینظیر است که احتمالا با ورود به آنها با تنفسی عمیق حال شما را بهتر می کند . حال فضاها را با انواع پارتیشن تفکیک می کنیم . پارتیشن های طبقه بندی شده و قفسه دار راه حل مناسبی است . پارتیشن کتابخانه ای یکی از محبوبترین و شیک ترین نوع پارتیشن های مدرن است . البته بهتر است در برخی از قفسه ها وسایل دکوری بگذاریم و یا چیزی نگذاریم تا اتصال دیداری دو محیط برقرار بماند . بهترین گزینه استفاده از پارتیشن ها در فضای خانه ، جدا کردن فضای غذا خوری از نشیمن ، نشیمن خصوصی و مهمان و یا بستن دید نشیمن مهمان به اتاق خواب ها می باشد . این دقیقا کاربرد پارتیشن در خانه است . که فضا را حتی زیباتر جلوه می دهد .

گاه حتی مشکل دیده نشدن صفحه تلویزیون در دو فضای رو به روی هم را با پارتیشن حل می کنیم که ایده بسیار جذابی است .

پارتیشن بندی هال و پذیرایی

کاربرد پارتیشن

با استفاده از پارتیشن ها گاهی از شر دیوارهای آجری ضخیم و هزینه بر خلاص می شویم . دیوار سبک ، ارزان ، شیک و قابل حمل . اما همیشه هم نمیتوان پارتیشن را جایگزین دیوار دانست . محل هایی مثل اتاق خواب که نیاز به حریم خصوصی دارند ازین دسته اند . پارتیشن باید به گونه ای طراحی و استفاده شود که عملکرد توزیع نور و صدا بهم نریزد . فضاهایی که قرار است از هم نور بگیرند و یا حتی با یک وسیله گرمایشی و سرمایشی خنک و گرم شوند . سه عنصر کارایی ، زیبایی و خلاقیت ، می تواند پارتیشنی جذاب و چشمگیر به شما تحویل دهد . پارتیشن گاهی فقط چند چوب بامبو است و گاهی آنقدر بزرگ است که آکواریوم را در آن تعبیه می کنیم پس باید با توجه به نیاز هر خانه ، سلیقه افراد خانه و علم و هنر معماری آنرا طراحی و یا تهیه کرد . برای مثال به کار بردن انواع چراغ‌های دیواری آجری در پارتیشن ها یکی از ایده هایی است که ممکن است دوست داشته باشید .

جنس پارتیشن

بسته به سبک منزل یا محل کار می توان نوع متریال بکار رفته در پارتیشن را تعیین کرد .

پارتیشن چوبی : برای خانه هایی با مبلمان چوبی و کلا چوب دوستان . که بسیار با شکوه و زیباست .

پارتیشن بندی های خاص

اما همه ی ما می دانیم چوب بیشتر باید در جاهایی مورد استفاده قرار بگیرد که رطوبت کمتری دارند یا اصلا رطوبت وجود ندارد . پس پارتیشن های چوبی را در مکان هایی دور از رطوبت نصب کنیم که بتواند با طول عمر بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد . استفاده از پارتیشن های چوبی در پذیرایی ، اتاق خواب ها ، غذاخوری و فضای نشیمن می تواند بهترین جاهایی باشد که می توان نصب کرد . هر چند که در برخی مکان های اداری نیز در بخش هایی همچون آبدارخانه از این پارتیشن استفاده می شود .

پارتیشن های فلزی : قابل اجرا در هر مکانی . قابل ترکیب با هر متریالی مثل چوب و شیشه . و بدلیل استحکام بالا و انعطاف زیاد قابلیت شکل دادن به فرمهای هندسی ، اسلیمی و … .

پارتیشن شیشه ای : طرح دار و ساده . در ترکیب با MDF و آلومینیوم و چوب . سندبلاست شده و یا شفاف . حفظ ارتباط بصری . در انواح طرح دار و مشجر برای ایجاد حریم خصوصی . کاربرد تایل شیشه ای در ساختمان هم در همین سایت بررسی شده که گاهی بکار گیری آن در پارتیشن ها زیباست .

پارتیشن بندی دفتر کار

پارتیشن پلاستیک فشرده : که معمولا با طرح های خاصی پانچ شده اند .

پارتیشن بندی مدرن و خلاق

پارتیشن پارچه ای : شبیه پرده . که تنوع طرح و رنگ بالا دارند و تقریبا ارتباط بصری را قطع می کنند . ارزان و قابل شستشو و زیبا .

پارتیشن های سبز : همان دیوارهای پوشیده از گل و گیاه که برای دوست داران طبیعت مناسب هستند و به فضا انرژی و تازگی می دهند . اما نگهداری آنها مشکل است .

پارتیشن بندی با گل و گیاه

پارتیشن های ترکیبی : از ترکیب انواع متریال های بالا ساخته می شوند . می توانند ثابت ، متحرک و یا کشویی باشند .

پارتیشن های مدرن : که از هر جنسی و با هر نوع ایده و خلاقیتی ساخته می شوند . مثل انواع آویز ها . که در ورودی راهرو ها دیده می شود و یا بر اوپن آشپزخانه قرار می گیرند و گاهی حتی می توان کل دید را با آنها بست . امروزه با طرح های متنوعی پارتیشن خانگی مدرنی ساخته می شود اما بهتر است برای استفاده از در خانه به جنس و رنگ پارتیشن خانگی توجه شود . شما می توانید برای دکوراسیون اداره یا منزل خود از پارتیشن های فانتزی ، لوکس و سه بعدی استفاده کنید . هرکدام از این پارتیشن ها نوع جدید در طرح ها و رنگ های مختلف هستند و به شما این امکان را می دهند که به سلیقه ی خودتان و متناسب با مکان در نظر گرفته شده پارتیشن خود را انتخاب نمایید . همچنین اهمیت نورپردازی در دکوراسیون منزل بر کسی پوشیده نیست یکی از قسمتهایی که با نورپردازی در منزل شما خواهد درخشید ، پارتیشن است .

پارتیشن بندی خلاق و مدرن

پارتیشن دو جداره  : یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن در محیط های اداری، پارتیشن دوجداره می باشد ، چرا که این نوع  پارتیشن مناسب این مکان بوده و هر گونه مزاحمت های صوتی را مانع می شود . در پارتیشن دوجداره از شیشه های دوجداره استفاده می کنند که اغلب مواقع نیز از شیشه های مات به کار می برند تا از مزاحمت های دیداری نیز جلوگیری شود . ارتفاع پارتیشن های دوجداره در پارتیشن بندی اداری ، امری کاملا متغیر بوده و بستگی به فضا و کاربرد آن دارد .

مقالات زیر را بخوانید : 

enlightenedطراحی دکوراسیون داخلی سه بعدی در شیراز

enlightenedبهترین سبک‌های دکوراسیون داخلی

enlightenedعوامل مختلف در دکوراسیون داخلی

پارتیشن بندی با چوب و شیشه

ایرانادکور ارائه دهنده خلاقانه ترین طرح ها برای دکوراسیون داخلی و طراحی خانه مدرن در دفاتر خود آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهد بود . زیبا زیستن را با ما تجربه کنید .

نویسنده  : ص . توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

برچسب ها :

پارتیشنپارتیشن پذیراییانواع پارتیشندکوراسیون داخلی شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه