طراحی باغ و فضای سبز

طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز

طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز

طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز
روف گاردن، یکی از فضاهایی است که به راحتی می‌توان با رعایت اصول ایمنی و ساخت بام سبز، در نهایت از آن بیشترین بهره را برد و با ایجاد یک فضای سبز در بالاترین نقطه ساختمان همواره مکانی دور از استرس و پر از آرامش را برای ساکنین فراهم آورد.

امروزه، با گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و کاهش فضای سبز در محیط اطراف زندگی انسان‌ها و همچنین رشد گسترده تکنولوژی؛ همگی باعث شده‌اند تا انسان مدرن به دنبال پیدا کردن راهی برای ارتباط با طبیعت باشد. در آپارتمان‌های کوچک امروزی، یکی از راه‌های ارتباط با طبیعت در اصل طراحی و اجرای روف گاردن می‌باشد؛ که این امر در شهرهای بزرگ بیشتر به چشم می‌خورد و افراد زیادی نیز تمایل دارند تا یک بام سبز را بر روی پشت بام محل زندگی خود داشته باشند.

امروزه بیشتر مردم تصمیم گرفته‌اند تا بیشترین استفاده را از فضای پشت بام یا تراس بزرگ منزل خود داشته باشند و تلاش می‌کنند تا محیطی شاد و متفاوت را در این فضاها برای خانواده خود فراهم کنند. روف گاردن، یکی از فضاهایی  است که به راحتی می‌توان با رعایت اصول ایمنی و ساخت بام سبز، در نهایت از آن بیشترین بهره را برد و با ایجاد یک فضای سبز در بالاترین نقطه ساختمان همواره مکانی دور از استرس و پر از آرامش را برای ساکنین فراهم آورد.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا برترین خدمات را در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز به شما عزیزان ارائه دهد. فقط کافی است تا تمایل داشته باشید که یک فضای سبز دنج و لذت بخش را در سقف محیط زندگی خود داشته باشید.

طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز 2

طراحی روف گاردن در شیراز 

سیستم روف گاردن یا بام سبز، در اصل یک سقف سبز چند منظوره به حساب می‌آید که دارای منبع ذخیره آب بالایی می‌باشد. طراحی روف گاردن این امکان را فراهم می‌سازد تا مفاهیم طراحی متفاوتی به حقیقت بپیوندند، حتی طراحی‌های خاص با آب و فواره نیز در این سیستم گنجانده می‌شوند. سیستم روف گاردن برای چمن سبز و گیاهان کوچک و با داشتن بستری عمیق‌تر برای گیاهان ریشه بلند و درختان نیز مناسب می‌باشد.

سیستم روف گاردن قابلیت ادغام با مناظر سخت، به عنوان مثال پیاده‌روها، تراس‌ها، مسیرهای رانندگی یا مناطق بازی و غیره را نیز امکان پذیر ساخته و می‌توان در فضاهای مختلفی از این سیستم بهره برد. در سیستم روف گاردن بهتر است تا جای ممکن از ذخیره آب باران استفاده شود تا نیاز به آبیاری اضافی وجود نداشته باشد. آب در سراسر سقف ذخیره می شود و با عمل مویرگی و انتشار به گیاهان رسیده و آن‌ها را آبیاری می‌کند.

روف گاردن یا همان بام سبز، در واقع طرح‌هایی در مقیاس و متراژ قابل اجرا هستند که با توجه به فضای پشت بام یا تراس بزرگ منزل طراحی می‌شوند.در فضای بام سبز، باغچه‌هایی کوچک و بزرگ با گیاهان مختلف و با در نظر گرفتن شرایط جوی و نحوه نگهداری از آن‌ها کاشته می‌شود. این باغچه‌های کوچک بر روی پشت بام یا تراس باعث می‌شوند تا فضای سبز ایجاد شده در این مکان‌ها قابل استفاده گردند و محلی مناسب و کاربردی را جهت گذراندن اوقات فراغت خانواده به وجود آورند. استفاده از نکات کاربردی و اصول سازماندهی فضای سبز باعث می‌شود تا طرحی خاص و منحصر به فرد را در بام سبز منزل خود داشته باشید.

.

طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز 1

اجرای روف گاردن در شیراز

یک طرح ساده و یکرنگ، بهترین انتخاب برای فضای روف گاردن به حساب می‌آید. دیگر سبک‌های طراحی روف گاردن ممکن است به این اندازه در اصل محبوب و کاربردی نباشند. به دنبال یک طرح ساده و خطی با مصالح مدرن مانند سنگ جلا، دیوارهای رنگ‌آمیزی شده و دیوارهای بتنی یا مصالح سنتی مانند روکش‌های سفالی بگردید و بهترین طرح را برای فضای روف گاردن خود انتخاب کنید. مصالحی را انتخاب کنید تا طرح‌های موجود در محیط روف گاردن را تکمیل کنند و با رنگ‌ها و طراحی اطراف روف گاردن هماهنگی کامل ایفا کنند.

هر نوع طراحی یا سبکی را که برای فضای روف گاردن منزل خود انتخاب می‌کنید، حتماً در نظر داشته باشید که به دید و منظره اطراف روف گاردن آسیبی وارد نشود و دید محدود نشود. اگر دید و منظر شما به سمت خیابان پر سر و صدا یا بدنه دیگر ساختمان‌ها است، می‌توانید از مدلی استفاده کنید که کمی در وسعت دید محدودیت ایجاد می‌کند. اما اگر دید و منظره روف گاردن به سمت فضایی عالی و باصفا مانند دریا یا یک دید زیبا از شهر می‌باشد، حتماً از این مناظر بهترین استفاده را ببرید و به عنوان یک ویوو عالی از آن استفاده کنید.

طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز

دسترسی به بام سبز، در اصل به عنوان یکی دیگر از عوامل کلیدی در طراحی روف گاردن در شیراز به حساب می‌آید که بر آنچه شما می‌توانید با فضای پشت بام خود برای اجرای روف گاردن انجام دهید، تأثیر بسیاری دارد. احتمالاً شما باید گیاهان و مواد لازم را از طریق آسانسور یا پله و راهروها به سقف انتقال دهید، بنابراین، باید از اندازه دقیق راهرو و آسانسور اطمینان داشته باشید تا با خیال راحت از جابه‌جایی و انتقال گیاهان از این طریق اقدام فرمایید. بالابرها، به خصوص جرثقیل‌ها، اغلب از لحاظ قیمت زیاد مقرون به صرفه نیستند – بنابراین اگر بودجه کنار گذاشته شده برای اجرای روف گاردن در شیراز کم می‌باشد، حتماً به این موضوع توجه کنید. اگر دسترسی شما واقعاً محدود است، ممکن است مجبور شوید موقتاً از وسایل نقلیه بهره ببرید.

توجه به تمامی این نکات در هنگام طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز بسیار موثر است. در ادامه نیز جهت افزایش اطلاعات شما خوانندگان عزیز در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

اجرای روف گاردن کوچک

طراحی و اجرای روف گاردن

روف گاردن ارزان در شیراز

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان تلاش می‌کند تا با ارائه برترین و خاص‌ترین خدمات خود در این حوزه همواره رضایت کارفرمایان و مشتریان گرامی خود را جلب کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید و یا از بخش پروژه‌های اجرا شده توسط تیم حرفه‌ای ایرانادکور بازدید نمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه