مقالات تخصصی معماری

طراحی و اجرای بالکن در شیراز

طراحی و اجرای بالکن در شیراز

طراحی و اجرای بالکن در شیراز
امروزه تراس‌ها و بالکن‌های منازل به بخشی از ساختمان تبدیل شده‌اند و افراد بسیاری از فضای تراس و بالکن خود استفاده بهینه می‌برند و تلاش می‌کنند تا از ایده‌های خاص و منحصر به فرد در فضای بالکن منزل خود بهره ببرند.

بالکن‌ها یکی از فضاهای جدانشدنی در طراحی و ساخت و ساز ساختمان‌ها و آپارتمان‌های امروزی به حساب می‌آیند. بنابراین، دکوراسیون آن‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. امروزه تراس‌ها و بالکن‌های منازل به بخشی از ساختمان تبدیل شده‌اند و افراد بسیاری از فضای تراس و بالکن خود استفاده بهینه می‌برند و تلاش می‌کنند تا از ایده‌های خاص و منحصر به فرد در فضای بالکن منزل خود بهره ببرند.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور همواره بهترین و مدرن‌ترین ایده‌ها را در دکوراسیون داخلی به شما همراهان گرامی عرضه می‌دارد.

طراحی و اجرای بالکن در شیراز 2

ایده‌های طراحی بالکن در شیراز

فضای بالکن می‌تواند کاربردهای گسترده و متنوعی داشته باشد. اینکه از فضای بالکن خود چگونه لذت ببرید، به عوامل مختلفی مانند متراژ بالکن، سلیقه شخصی و بودجه در نظر گرفته شده برای این کار بستگی دارد. فضای بالکن می‌تواند جایی برای کتاب خواندن، لباس بافتن و گل آرایی طراحی و دکور شود. می‌تواند محلی برای صحبت‌های دو نفره و یا اگر متراژ فضا بزرگ باشد؛ فضای مناسبی برای خوردن عصرانه می‌باشد.

حتی اگر از بالکن فقط برای خشک کردن لباس استفاده می‌کنید، و یا حتی اگر به دلیل کمبود فضا آن را طبقه بندی کرده و به یک انباری تبدیل کرده‌اید، در هر حالتی می‌توان ذوق و سلیقه شخصی را چاشنی کار کرد و بعدا از آن فضا استفاده کرد و نهایت لذت را برد.

طراحی و اجرای بالکن در شیراز 3

در هنگام طراحی فضای بالکن و تراس، باید به نکات ایمنی نیز توجه نشان داد. نکاتی که باید حتماً در هنگام طراحی و اجرای تراس و بالکن به آن توجه داشت. برای رعایت ایمنی در هنگام طراحی دکوراسیون بالکن و تراس، ارتفاع استاندارد برای نرده‌‌های جلوی آنها  حداقل ۱۲۰ سانتی متر در نظر گرفته می‌شود تا  ایمنی کودک نیز در این فضا حفظ شود. یعنی نرده ‌ها باید به صورت یک تکه و بدون پله طراحی گردند. در غیر این صورت این نرده‌ها برای افراد بزرگسال هم خطرناک به حساب می‌آیند. به خصوص اگر نقاط جوش آن‌ها ضعیف باشد. پس پیش از هر کاری و هر طرحی ابتدا بالکن را ایمن کنید تا خیالتان از این بابت آسوده گردد.

اجرای دکوراسیون بالکن در شیراز

اولین و کاربردی‌ترین ایده‌ای که می‌توانید در بالکن زیبای خود از آن بهره ببرید، قرار دادن یک میز و صندلی کوچک دو نفره یا نیمکتی کوتاه و چوبی در گوشه بالکن می‌باشد. محدودیت‌ها را فراموش کنید! احتیاجی نیست میز و صندلی داخل بالکن باشکوه و بزرگ انتخاب شوند. همین که دو صندلی کوچک برای نشستن داشته باشید، می‌تواند بهترین حس و حال را برای شما تداعی کند. ایده جذاب دیگر این است که حتی میز و صندلی هم فراموش کنید. همگی ما در خانه‌هایمان یک قالیچه کوچک داریم که معمولاً از آن استفاده نمی‌کنیم. این قالیچه دقیقاً مناسب فضای بالکن خانه است.

طراحی و اجرای بالکن در شیراز 4

برای پوشش بالکن نیز شما انتخاب‌های بسیار زیادی دارید که می‌توانید از آن بهره ببرید. یکی از این انتخاب‌ها استفاده از پنجره UPVC برای بالکن می‌باشد و روش دیگر استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی و شیشه سکوریت با ضخامت بالا می‌باشد. باید با بررسی تمامی شرایط و مزایا و معایب هر کدام از این پوشش‌ها دست به انتخاب زد. اگر انتخاب شما بالکن شیشه‌ای است، باید بدانید که بالکن منزل شما در نهایت منظره‌ای زیبا و خاص را پدید می‌آورد که بدون مسدود کردن دید شما باعث می‌شود تا نمای ساختمان نیز جذاب‌تر دیده شود. استفاده از این مدل پوشش تراس در فصول سرد نیز بسیار تاثیرگذار می‌باشد. در ادامه نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

دکوراسیون بالکن‌های کوچک آپارتمان

ایده‌های درست کردن تراس

تزیین و دکور تراس منزل

طراحی و اجرای بالکن در شیراز 5

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای بالکن در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما همراهان گرامی ارائه دهد. آشنایی با انواع مختلف دیزاین و طراحی داخلی منزل باعث می‌شود تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین تصمیم را داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید و همچنین از بخش پروژه‌های اجرا شده توسط این تیم حرفه‌ای بازدید نمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی و اجرای دیزاین تراسطراحی بالکن در شیرازاجرای دکور بالکن در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه