مقالات تخصصی معماری

طراحی و اجرای استخر در شیراز

طراحی و اجرای استخر در شیراز

طراحی و اجرای استخر در شیراز
امروزه، وجود یک استخر شیک و مدرن در ویلاها و یا باغ‌ها به یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. استخر به راحتی می‌تواند جذابیت و زیبایی فضای باز باغ یا ویلا را دو برابر کند و علاوه بر این، می‌تواند لحظات آرامش بخش و شادی را برای کاربران خود فراهم آورد.

امروزه، وجود یک استخر شیک و مدرن در ویلاها و یا باغ‌ها به یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. استخر به راحتی می‌تواند جذابیت و زیبایی فضای باز باغ یا ویلا را دو برابر کند و علاوه بر این، می‌تواند لحظات آرامش بخش و شادی را برای کاربران خود فراهم آورد. به همین دلیل، همیشه بهترین کار این است که طراحی و اجرای استخر در شیراز را به متخصصین امر بسپارید تا خیالتان از بابت نتیجه کار راحت باشد.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی شایسته و ارزنده را به مشتریان و کارفرمایان گرامی خود ارائه دهد. طراحی و اجرای استخر در شیراز را به دست تیم حرفه‌ای ایرانادکور بسپارید.

طراحی و اجرای استخر در شیراز 2

طراحی استخر در شیراز

در همان ابتدای طراحی فضای استخر باید به یک نکته کاربردی مهم توجه نشان دهید؛ مهمترین مسئله‌ای که در ساخت استخر در هر فضایی مانند ویلا یا باغ باید به آن توجه شود این موضوع است که حداقل طول استخر باید ۳ برابر قد یک انسان بالغ در نظر گرفته شود. با توجه به این معیار، حداقل ابعاد توصیه شده برای طول استخر ۶ متر و برای عرض استخر ۴ متر و برای عمق استخر ۱ متر در هنگام طراحی در نظر گرفته می‌شود.

در راستای ایجاد آسایش فیزیکی شناگران در داخل استخر به ازای هر نفر، ۵ متر مربع مساحت نیاز است تا شناگران با یکدیگر برخورد نکنند. این نکات در اصل از نکات مهم و اولیه در طراحی استخر به حساب می‌آیند. از دیگر نکات مهم در هنگام طراحی استخر در شیراز در اصل توجه به مکان جانمایی استخر در فضا می‌باشد.

جانمایی استخر در محیط ویلا و باغ باید به شکلی انجام شود که استخر در طول روز و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر بیشترین نورگیری خورشید را داشته باشد و آب آن دارای دمای مناسبی باشد. با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران اگر کاسه استخر به سمت جنوب یا غرب جانمایی شود بهترین نور گیری را خواهد داشت؛ البته باید به موانع رسیدن نور خورشید به استخر هم توجه داشت. این موانع میتواند شامل درخت‌های بلند، عمارت ویلا و یا حتی سایه بان پارکینگ نیز بشود که باید حتما به آن‌ها توجه شود.

طراحی و اجرای استخر در شیراز 3

اجرای استخر در شیراز

نورپردازی درست و اصولی در هر محیطی، می‌تواند فضا را چشم نوازتر کند. استخر چه از نظر ایمنی و چه از نظر زیبایی نیازمند نورپردازی صحیح می‌باشد. آب به همان اندازه که ایجاد آرامش می‌کند، می‌تواند هول انگیز و خطر ساز هم نیز به نظر بیاید؛ بنابراین باید هنگام نورپردازی استخر به اصول ایمنی برق و آب و زیبایی در کنار هم توجه کنیم.

نورپردازی استخر روباز خصوصا در شب می تواند جلوه بسیار زیبایی به آن ببخشد ، نورپردازی استخرها به منظور روشن کردن کف و دیوارهای استخر، روشن کردن رختکن‌ها و روشن کردن آب استخر به کار می‌رود.

اگر استخر روباز را نورپردازی نکنیم، فقط در روز می‌توان از فضای استخر استفاده کرد. اما با نصب چراغ‌های ال ای دی در دیواره‌ها و کف استخر می‌توان در شب هم در فصول گرم از استخر استفاده نمود و آرامش و لذت استخر رفتن در شب را هم تجربه نمود.

در ادامه جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

اجرای استخر بتنی

طراحی استخر مدرن در شیراز

طراحی استخر و محوطه سازی

طراحی و اجرای استخر در شیراز 5

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین، داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای استخر در شیراز همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و شایسته را به مشتریان عزیز و کارفرمایان گرانقدر خود ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی و رایگان می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

همچنین، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از بخش پروژه‌های اجرا شده توسط تیم حرفه‌ای ایرانادکور نیز بازدید فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی و اجرای استخر در شیرازطراحی استخر در شیرازبهترین مدل استخراجرای تخصصی استخر در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه